Inlägg från: Anonym (Leslie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Leslie)

BIM December 2019

Jag köpte en fertilitetsmonitor förra månaden för att jag inte kunnat få koll på min ägglossning innan, aldrig fått ett positivt ägglossningstest. (Använt sådana sedan i somras.) Den visade "hög", alltså en östrogenstegring där den borde vara i min cykel (som i snitt varit 27 dagar), men sen kom aldrig någon "maximal" (detta är clearblue advanced monitor), utan den fortsatte säga "hög" i två veckor i sträck... sen plötsligt, förra måndagen, där jag var beräknad att ha mens på torsdagen, kom "maximal", även tisdagen, sen gick den ner till låg och har varit låg sedan dess.

Började tänka att ägglossningen för mig ligger sent i cykeln, men sen kom inte mensen och i förrgår kom jag på att testa ett gravtest fastän det då bara var en vecka sedan monitorn trodde jag hade ägglossning (men fem dagar efter mens normalt skulle varit). Trodde jag skulle behöva vänta i 3-5 minuter, men så fort kisset sögs upp på stickan (rfsu testa ofta) var där en extra linje...

För det första: visst är det ett solklart positivt test?

För det andra: har någon annan varit med om att ni inte kunnat spåra ägglossning men ändå blivit gravida?

För det tredje: kan monitorn ha känt av graviditeten och misstagit det för ägglossning?

Kram alla!

Svar på tråden BIM December 2019