• Mima93

BIM December 2019

Hej tjejer! Inte varit med i denna tråden innan men nu hoppar jag in. Hade BIM i måndags den 16e, mensen brukar alltid komma direkt på morgonen men ingenting. Är nu på BIM+3 o mensen lyser fortfarande med sin frånvaro. Har en del flytningar så får springa på toa hela tiden o kolla om det är mensen som runnit till. Har tagit gravtest som visar negativt. Någon som varit med om liknande? Vi har försökt bli gravida i 12 månader nu o mensen har aldrig varit såhär sen, en dag har hänt nån gång bara... Man blir ju tokig!

• Mima93
    Loea skrev 2019-12-19 12:22:27 följande:

Jag är i samma läge just nu. Har nog läst allt som finns att läsa om det. Vissa har inte fått plus förens flera dagar, ibland veckor efter bim. Jag skulle haft bim 10-11/12 men ingen mens här ännu. Testade negativt senast 17/12. Ringde barnmorskan som sa att jag skulle ta ett till test om en vecka och visar inte heller det något så är jag mest troligt inte gravid utan mensen har bara hoppat över en månad. Så frustrerande att inte veta!

Ja det är verkligen frustrerande! Svårt att låta bli att få upp hoppet och skulle det visa sig att mensen bara uteblivit så blir man ju såå ledsen :( Antar att det här är första gången det händer för dig också? Jag skickade efter ett par testa tidigt test nu, hoppas de kommer med posten imorgon så jag kan testa igen på lördag morgon.
  • Mima93
    Loea skrev 2019-12-19 13:21:16 följande:

Ja man föredrar ju att få veta iaf, det här mellantinget tär bara på en. Har hellre min mens och vet så man kan satsa på nästa månad. Nu vet jag inte ens när nästa ägglossning blir -.- ja det är första gången för mig också!

Ja hoppas du får dom så du har en chans att testa vidare. Man vet ju att sannolikheten är väl att det inte är något men man kan inte låta bli att hoppas att det fortfarande kanske dyker upp ett plus. Håller tummarna!

Ja men exakt! Nu blir ju hela cykeln o allting ur balans! Skulle vara en lättnad (besvikelse också såklart) om mensen kom så vi kan blicka framåt. Håller tummarna för oss båda! Vi har dessutom precis sökt hjälp så ska på utredning för ofrivillig barnlöshet i januari.
Svar på tråden BIM December 2019