• MsSuzyLee

BIM December 2019

larssonc skrev 2019-12-10 19:35:28 följande:

Tempen på kvällen säger tyvärr ingenting. Bara tempen på morgonen precis efter man vaknat som är relevant :) tempen på morgonen brukar alltså vara högre än vanligt när man är gravid.

Implantationsdipp brukar ske på äl+7-10. Då sjunker tempen en dag för att nästa dag vara hög igen.

För att tempen ska säga något måste du tempa varje dag på morgonen, direkt när du vaknar. Du ska ha sovit minst 4 sammanhängande timmar och ta tempen samma tid varje dag (+-2 timmar) och sovit ungefär lika många timmar varje natt. Så det är en del som ligger till grund för att tempen ska stämma :)

Jaa verkligen :D Tack för svar! Spännande info :)
  • MsSuzyLee
    Hoppas96 skrev 2019-12-10 21:29:11 följande:

Tack snälla!!! Nu börjar oron haha

Jaa, så är det ju! Jag håller alla tummar för er :)
  • MsSuzyLee
    Hoppas96 skrev 2019-12-11 08:53:58 följande:

Har blödit hela natten så mitt plus var inte långvarigt.. Bm sa på telefon att det med största sannolikhet är ett missfall. Fy fan vad jobbigt detta är..

Nej vad tråkigt..! Hände mig förra månaden och det va inte kul :( försökte tänka att det ändå är bra att veta att vi KAN bli gravida. Och att tidiga mf är jättevanliga och att många säger att det är vanligt att man blir gravid snabbt igen.

Men just när det händer känns det svart. Och tomt.
  • MsSuzyLee
    Hoppas96 skrev 2019-12-11 18:50:23 följande:

Ja det var bra tänkt! Tack för peppen. Hur har det gått för dig nu?

Jag har BIM på söndag, om man räknar början på mf som första mensdagen. Har inte testat än utan kommer nog vänta till efter BIM. Har en massa ?tecken? men vet inte om dom är riktiga eller bara i huvudet, haha. Får se! :)
  • MsSuzyLee
    Hoppas96 skrev 2019-12-11 21:34:40 följande:

Åh okej, man kan räkna så alltså? Håller tummarna och hoppas dagarna går fort haha så får du uppdatera här sen! Vad har du för tecken? :) och kände du av att du hade äl?

Jag vet faktiskt inte om man kan räkna så, haha. Men tänkte att eftersom missfallet va så tidigt (bara 4 dagar efter den månadens BIM) så borde inte cykeln vara så rubbad? Jag brukar inte känna av ägglossning, så vet inte om jag haft någon... Haha, känner mig som en riktig newbie när jag läser om hur alla testar och tempar och har stenkoll här på fm. Började tempa igår utifall det inte blir något nu. Men har bara en sån vanlig termometer med en decimal... Men bättre än inget? :D

Tecken är att jag mår lite svagt illa och har gjort i typ en vecka. Är mer hungrig än vanligt. Känner mig ?svalkad? runt nedre delen av magen som att det är uppvärmt där. Öm i ländryggen. Vaknar varje natt för att kissa. Har fått typ två droppar blod, en igår och en för två dagar sen. Tänker att det kan vara nidblödning? Fick lika förra månaden nämligen :)

Oj nu blev det lång text. Sorry! :)

Hur känns det för dig nu? Redo att testa direkt igen?
  • MsSuzyLee
    Hoppas96 skrev 2019-12-12 16:40:27 följande:

Ah jag förstår! Var bara 3-4 dagar för mig också så det kanske inte rubbar min cykel så mycket heller :)

Haha jag försökte tempa förra månaden, men orkar faktiskt inte hålla på.. Ägglossningstest räcker för mig! Spännande med alla symptomen, det låter ju absolut som du fått en nidblödning. Vi får hoppas att mensen inte kommer nu då! Var det första barnet för dig?

Jag tog ett vanligt gravtest idag som var helt blankt, känns skönt på ett sätt att veta att det var ett missfall så man inte går runt och undrar. Igår var förjävligt, hade en riktig hormonstorm. Men nu känner jag mig mer stabil. Tänker absolut köra på igen på en gång, har redan beställt nya ägglossningstest :D

Ah men vad skönt! Kände likadant när mitt test visade blankt efteråt. Var lättad över att det gick fort och att kroppen återställt sig.

Ja det var första :) det var 7e försöket, så 8e nu.
  • MsSuzyLee
    solkakan skrev 2019-12-12 17:20:55 följande:

När kommer du att testa? Jag är sugen på att testa i morgon :)

Åh vad spännande! Hur känner du dig??

Jag kommer försöka vänta till söndag :) kanske lördag... :D
  • MsSuzyLee
    Tjoppa12 skrev 2019-12-11 18:53:20 följande:

Hur vanligt kan det vara med spökstreck på två olika tester samma dag, ett på morgon och ett på eftermiddagen? Skulle vara så typiskt mig i så fall, jag och min tur

Alltså olika märken, clearblue och graviditetskollen

Hur har det gått för dig? Har tyvärr inget svar på frågan..
  • MsSuzyLee
    solkakan skrev 2019-12-12 18:24:43 följande:

Nyss var det lite ?mörkt? på pappret när jag torkade mig så jag tror att mensen kommer i morgon :( men samtidigt hoppas jag på att det inte är det.

Neeej hoppas inte..! :(
  • MsSuzyLee
    Tjoppa12 skrev 2019-12-12 19:45:20 följande:

Testade både morgon och eftermiddag idag, negativt. ÄL-testet ger fortfarande starka utslag, ingen PMS ännu. Men mensen kan ju komma vilken dag som helst, enligt min app är jag på bim-2. Skenis kanske ?

På mina tester syntes det ju streck efter en stund. Mycket svaga så troligtvis är det spök och jag har nog en mens att vänta. Men än vet man inte! Men känns hopplöst när man får neg på bim-2 även om jag vet att man inte ska ge upp hoppet...blöööh

Är inte starka utslag på ÄL-test lovande? Efter hur lång tid syntes strecken? Läste någonstans att om de har färg så är dom riktiga, men om de är grå är de spök..?

Jag hoppas du får ett tydligt streck nästa gång du testar! :)

Jag är för feg för att testa än...
  • MsSuzyLee
    hundenhubbe skrev 2019-12-12 19:57:59 följande:

Jag är typ på äl+3 eller något och har så!! Trodde först att jag kanske hade äl nu för det är så mycket men dom är typ som salva? Och dom ska ju inte vara så! Så hoppas det är ett gott tecken!

Exakt så hade jag för en vecka sen. Aldrig sett förut, var tvungen att googla på det. Det var då också 3nånting dagar efter ÄL för mig :)
  • MsSuzyLee
    Tjoppa12 skrev 2019-12-12 20:32:02 följande:

Jo men ÄL-testen kan tydligen bli starka innan mens också :( men hoppas att det inte är pga det hihi. Strecken sveper jättesvagt förbi, sen ser man dom liksom om man kikar nära. Men eftersom dom är så svaga så ser man knappt färgen, haft så flera gånger och då har det varit spök så skulle inte bli förvånad om det är det den här gången heller. Om inte mensen kommer på BIM så tar jag digitalt dagen efter bara för att få slippa tolka stickor tänker jag.

Jaha en annan är ju testgalning! Haha! När var det du hade BIM?

Jag har BIM på söndag, om allt är som vanligt :)

Och idag vaknade jag kl 3 och kunde inte sova mer. Känner mig helt utvilad. Detta hände dagarna runt och efter BIM förra månaden och jag testade positivt nån dag efter att det börjat då :D men vet inte om det bara beror på spänningen nu. Fast har inte hänt dom andra månaderna... :)

Håller tummarna för dig idag!
  • MsSuzyLee

Testet visade positivt i söndags och jag har tagit några dagar för att smälta det :) hoppas på att det går bra den här gången!

Lycka till alla! <3 Hoppas vi ses i BF augusti 2020 gruppen!

• MsSuzyLee
    Mammaresan skrev 2019-12-18 20:41:17 följande:

Visst är det något där! Grattis!Åh så härligt! Grattis!

Tack! <3
Svar på tråden BIM December 2019