Inlägg från: mallalala |Visa alla inlägg
  • mallalala

Blod/slem i avföring hos spädbarn! Hjälp.

Båda mina döttrar har haft så. Med första åkte vi grammofon tillbaka till akuten. Slutade med mjölkprotein och hade oss. Till slut gav det med sig. Med andra avvaktade vi och lät det bero. Avtog för henne också.

Det är väldigt vanligt att bebisar har blod och slemmig avföring. Jag skulle inte oroa mig alls. Avtar det inte så kan du testa att utesluta mjölkprotein. Men jag skulle avvakta lite med det om jag var du

• mallalala
    mallalala skrev 2019-11-15 06:35:23 följande:

Båda mina döttrar har haft så. Med första åkte vi grammofon tillbaka till akuten. Slutade med mjölkprotein och hade oss. Till slut gav det med sig. Med andra avvaktade vi och lät det bero. Avtog för henne också.

Det är väldigt vanligt att bebisar har blod och slemmig avföring. Jag skulle inte oroa mig alls. Avtar det inte så kan du testa att utesluta mjölkprotein. Men jag skulle avvakta lite med det om jag var du

?Grammofon? ska vara fram och tillbaka. Telefonen tog över och ändrade.
  • mallalala
    askyfullofstars skrev 2019-11-15 12:35:48 följande:

Tack för ditt svar! Minns du hur gamla dina döttrar var när du upptäckte blodet och hur länge det höll i sig? Blev det någon skillnad när du uteslöt mjölkprotein?

Jag har med hört att det är vanligt men blod känns så svårt att bara acceptera. :(

De var väl som din dotter ungefär. Några veckor. Det höll i sig någon vecka. Och kom tillbaka igen någongång under första halvåret. Äldsta dotterns blod försvann ju i samband med att jag uteslöt mp men med facit i hand vet jag inte om det var pga det. Tror blodet hade försvunnit oavsett precis som med lilla dottern sen
  • mallalala
    askyfullofstars skrev 2019-11-15 18:06:20 följande:

Hade ditt barn också slemmig avföring?

Idag har det varit skummande avföring också.

Slemmig, skummande, med blod i. Lite varierande
  • mallalala
    askyfullofstars skrev 2019-11-15 18:06:20 följande:

Hade ditt barn också slemmig avföring?

Idag har det varit skummande avföring också.

Slemmig, skummande, med blod i. Lite varierande
  • mallalala
    askyfullofstars skrev 2019-11-15 18:07:15 följande:

Idag har avföringen också varit skummig. Har uteslutit mp sedan i tisdags...

Tar ju tyvärr ett tag innan mjölkprotein går ur helt. Har du fått hjälp med allt som innehåller mp? Är mkt att hålla rätt på tyvärr
  • mallalala
    askyfullofstars skrev 2019-11-15 23:29:08 följande:

Läser på varenda sak jag äter. Även ?innehåller spår av? undviker jag...

Så frustrerande att bara vänta. Verkar inte som vården gör något åt det heller.

Näe det finns nog inte så mkt att göra. Ofta beror det på omogna tarmar. Spontant tycker jag vården skriker mp-allergi väldigt snabbt. Ofta tror jag inte ens det beror på det. Försök slappna av. Är inget konstigt.
  • mallalala
    askyfullofstars skrev 2019-11-15 23:29:08 följande:

Läser på varenda sak jag äter. Även ?innehåller spår av? undviker jag...

Så frustrerande att bara vänta. Verkar inte som vården gör något åt det heller.

Näe det finns nog inte så mkt att göra. Ofta beror det på omogna tarmar. Spontant tycker jag vården skriker mp-allergi väldigt snabbt. Ofta tror jag inte ens det beror på det. Försök slappna av. Är inget konstigt.
Svar på tråden Blod/slem i avföring hos spädbarn! Hjälp.