Inlägg från: Sincere |Visa alla inlägg
  • Sincere

Ultraljud till veckan - spänd över vilket kön tredje barnet har

Barn 1 pojke, illamående Och extrem trötthet från vecka 5-17 mådde därefter bra. Extremt sugen på mjölk, drack 2 paket om dagen.

Barn 2 flicka, mådde riktigt bra, väldigt sugen på apelsinjuice och drack varje dag.

Barn 3 förväntas bli en pojke, mått dåligt med yrsel och illamående från vecka 7, nu är jag i vecka 32 har slutat spy i vecka 29 men kan må illa vissa dagar och är yr varje dag, har foglossning, har varit väldigt sugen på framförallt sura äpplen men även all form av frukt samt sura och salta godisar. Äter minst 1 äpple varje dag.

Samma pappa till alla 3.

Om du har bild från KUB så kan man gissa vilket kön det är:)

• Sincere
    smölan skrev 2019-11-19 12:31:47 följande:

Haha det syns inte på kub-test bilden. Ungen ligger i profil, plus att barnet är alldeles för liten för att kunna se kön. Är ju bara typ 4-5cm lång då hahaha

Jag fick bild på min sons kön på kub och känner 2 till som fått det:) men vet att det är ovanligt. Tänkte mer på att gissa utifrån nub teorin mest för att det är kul:)
  • Sincere
    smölan skrev 2019-11-19 13:32:21 följande:

Ja det hör nog till ovanligheterna eftersom könet precis börjar forma sig i den veckan. Det är nog en rejäl gissning ????

Beror nog på vilken vecka du syftar till, jag gjorde KUB i vecka 12+6 och då syntes könet tydligt. Min släkting gjorde i vecka 13+4? och även hon fick en tydlig bild på könet så där har det inte gått att gissa eftersom det varit så uppenbart. I Danmark kan man få veta könet från vecka 14. Däremot så handlar nub-teorin om att gissa och det brukar jag göra mest för att det är kul, jag är inte alls insatt i hur stor sannolikhet att det stämmer men att gissa är bara en rolig sak:)
Svar på tråden Ultraljud till veckan - spänd över vilket kön tredje barnet har