• LilyT

Ruvning dec 2019

Åh, det är så hemskt att få blödningar och inte veta om man ska sluta hoppas eller inte - jag hoppas SÅ att det går bra för er båda ändå! Går det att få ett tidigare VUL så att ni kan få svart på vitt hur läget är?

Kram från mig (än så länge utan blödning men vågar ännu inte ?andas ut? på långa vägar)

• LilyT
    Shishii skrev 2020-01-02 15:56:36 följande:

Ja det är verkligen tortyr! Usch, hur mkt ska man egentligen orka med under denna process?

Jag fick först tid för VUL 17/1 men pratade med de idag och fick det flyttat till 10/1. Ändå en hel vecka av ovisshet kvar!

Hur går det för dig? <3

Skönt att du fick en tid även om det är en vecka bort, så sjukt jobbigt att inte veta. Jag håller tummarna!

Jag mår så SJUKT illa. Det känns som jag är bakfull och åksjuk samtidigt. Är förstås glad över det, men börjar bli lite orolig över att det är tvillingar.
  • LilyT
    Shishii skrev 2020-01-02 17:37:33 följande:

Illamåendet är ju så individuellt. Förra gången mådde jag så illa så jag höll på att dö, men det va inte tvillingar. Dock hellre tvillingar än inget alls, tycker jag

OM det är tvillingar och allt går bra så blir jag såklart jättelycklig, men också lite orolig eftersom det är ökade risker... Du har nog helt rätt i att det är individuellt. Jag har också VUL den 10:e :) Hoppas vi båda får glada besked <3
  • LilyT

Vi såg en ljuvlig liten levande böna med pickande hjärta på ultraljudet <3

Jag tänker på dig lite extra mkt idag, Shishii, håller alla tummar <3

• LilyT
    Shishii skrev 2020-01-10 14:58:28 följande:

Ett pickande hjärta med ett underbart galopperande ljud fick vi bevittna!! Känns inte som att loppet är vunnet riktigt än men just nu känns det helt otroligt <3

Hurraa!!! GRATTIS! <3
  • LilyT

Tack Jangeles och FrokenBo! <3

Shishii, fick du ett BF-datum? Jag fick 26 aug.

• LilyT

Tack Jangeles och FrokenBo! <3

Shishii, fick du ett BF-datum? Jag fick 26 aug.

• LilyT

Shishii, åh, haha! Lätt att glömma i nervpärsen! Jag minns inte min sista mensdag. Men 10 dec satte vi in en 5-dagars.

Jangeles: det är ju så himla olika hur man mår. Jag mår så ILLA!!! Är bakfull och sjösjuk på samma gång. Vissa saker luktar/smakar himmelskt och vissa är bara vidriga. När jag väntade vår son mådde jag inte alls särskilt illa och kände inte så mkt alls. Gav helt upp emellanåt. Men när jag väntade dottern var det som nu. Så nu tror vi automatiskt att det är en tjej vi väntar, men så behöver det förstås inte alls vara.

Håller tummarna!!

• LilyT
    Jangeles skrev 2020-01-14 10:40:42 följande:

Tack för lyckoönskningar<3 undra när man ska landa i det här då...vi har ett litet pulserande hjärta i magen!

Så ofattbart, stor blödning med klumpar och inga symptom? Men ändå finns det ett litet liv i mig.

Läkaren kunde se gulekroppen och bebis var svårmätt för att den låg i kanten på hinnsäcken. Det var svårt att säga vart blödningen kom ifrån men han kunde se en liten ansamling som låg kvar och varnade för att de kunde komma brunt blod framöver.

Åh, hurra, grattis! Så himla härligt! <3
  • LilyT

Håller tummarna för dig FrokenBo på måndag! Det låter ju lovande med illamåendet även om det är jobbigt :)

Jag har bokat inskrivningssamtal redan nu på fredag. Ville boka det snabbt eftersom jag känner att jag behöver känna att det är på riktigt på nåt sätt.

Min man har inte berättat för nån. Jag har berättat för min mamma, min kusin och mina 3 närmaste vänner. Jag kommer nog berätta för pappa och brorsan snart, men resten får vänta.

• LilyT
    FrokenBo skrev 2020-01-15 22:09:23 följande:

Nu är iaf min kropp gravid. Har sjukt ömma bröst o bröstvårtor, är typ jetlag-trött konstant o mår illa som fan även om jag inte kräks. Detta i kombination med nytt jobb gör att jag är som en urkramad disktrasa :P

Psst, provat Postafen mot illamåendet? Min IVF-läkare tipsade om det. Jag tar en på kvällen (blir trött av dem) och sover gott.
  • LilyT
    Jangeles skrev 2020-01-17 16:40:23 följande:

Får ni bekosta KUB-test själv eller är de gratis? Och är det någoy ni funderar på att göra?:)

Vi har fått det gratis tidigare, så jag gissar att det är samma nu. Vi kommer att göra det. (Men hörde att det heter ngt annat nu?) Hur gör ni?
  • LilyT
    Shishii skrev 2020-01-18 14:05:16 följande:

Nu är det nog kört för oss tjejer...började rinna blod och klumpar utan förvarning för några timmar sen och det blöder fortfarande. Är på gynakuten nu o väntar på att få träffa läkare. Är så ledsen

Ånej!!! Vad ledsen jag blir för er skull!! Håller tummarna för att det är falskt alarm <3
  • LilyT
    Jangeles skrev 2020-01-18 15:13:23 följande:

Hmm jasså:) okej! Vi får bekosta själv, har för mig att de var runt 1000-2000kr sist vi var inskriven hos bm.

Vi kommer nog inte att göra det, vet inte hur jag skulle ställa mig till abort och så men vi får se. Kanske att vi ändrar oss

Vi gjorde det inte med första barnet (född -12). Vi hade gjort så många ultraljud och ville inte ta ett extra. Och med andra barnet (född -15) var jag över 35 år så jag tror att det var därför det var gratis. Håller med om att det kan vara svårt att veta hur man reagerar på resultatet. Vi fick inte jättebra siffror när det gällde risk för ds så det blev en extra oro, lite dumt. Samtidigt var det skönt med det extra ultraljudet och vi skulle valt att behålla barnet oavsett så vi gick inte vidare med fostervattenprov etc. Men jag tror att det test som är nu är lite annorlunda? Jag får läsa in mig lite på det.
  • LilyT
    Shishii skrev 2020-01-19 10:45:52 följande:

Jag förstår inte riktigt vad som pågår...efter ca 7 timmar fick vi träffa en läkare som efter mycket om och men konstaterade att tappen va stängd, men hon kunde inte hitta ett hjärtslag och fostret var lika stort som för en vecka sen. Dvs den har inte växt. Hon ville dock ha ett andra utlåtande så då fick vi vänta ytterligare 4 timmar på nästa läkare som hittade hjärtslaget ganska omgående. Dock sa hon väldigt flummigt att det ligger en blödning utanför livmodern o att detta innebär en större risk för missfall. ?Men det är inte missfall än, men bilden ser ovanlig ut? sa hon och jag kunde inte få henne att förklara vad hon menade. Glömde också att be henne mäta fostret igen!

Herregud vilken berg o dalbana...är så utmattad och vet inte vad jag ska tro ska på VUL på Tors igen så då hoppas jag att vi får klara besked.

Fy så jobbigt! Skönt med hjärtslagen, me. Jag förstår att ni är oroliga. Håller tummarna att allt ser bra ut på torsdag <3
  • LilyT
    Shishii skrev 2020-01-20 13:15:07 följande:

Ååååh jag blir tokig! Har nu fått min journal uppdaterad på 1177 och det står:

?Ser innanför cervix ett hematom på 2 x 1,5 cm drygt. Ovanför detta finns en hinnsäck med en gulesäck och en fosterplatta motsvarane 7+1 med hjärtaktivitet. Normal hjärtfrekvens för gestationslängden. Svårbedömd ultraljudsbild och lite ojämn struktur på hinnsäcken. Ingen fri vätska i lilla bäckenet.?

Jag har ju gjort IVF så vet exakta dagen för befruktning, ska enligt det vara i vecka 8+3. Är fostret för litet eller kan de ha mätt fel? Sen står det också att mitt Hcg värde (enligt blodprov) är 84892 men att det ?är adekvat för vecka 6+4?. Men enligt alla tabeller jag hittar är detta värde inom ramen för v9-12.

Hur tolkar ni allt detta? Känns som att man kommer att bli helt galen innan man får veta vad som händer.

Pratade med en sköterska på 1177 och hon blev inte klok på det heller...

Åh, jag vet inte alls! Men de måste ta din oro på allvar. Finns det något ställe som har bättre utrustning? Eller fick du intrycket av att de kunde se bra, men är vaga för att det är så tidigt?

Håller alla tummar <3
  • LilyT
    Shishii skrev 2020-01-20 17:41:02 följande:

Ja maktlös är förnamnet!

Så fostret var alltså lite större än den skulle vara i den veckan? Eller missuppfattar jag?

Usch ja...är mest sängliggandes o orkeslös ändå. Jäkla vakuum man lever i!

Hur känns det idag? Jag tänker på dig, så himla frustrerande att inte veta.
  • LilyT
    Shishii skrev 2020-01-23 12:25:07 följande:

Åh herregud vilken berg o dalbana!

VUL visade idag ett foster som har vuxit precis som den ska med hinnesäck i rätt storlek. Våran lilla eskimå lever och frodas! Hon kunde dock inte säga vart blödningen kom ifrån men att den förhoppningsvis kommer att absorberas av kroppen, även om detta absolut utgör ett större hot för missfall. Så nu känner jag mig lite lugnare även om stressen inte helt har släppt. VUL igen om 2 veckor!

Helt sjukt att de på gynakuten först konstaterade att fostrets hjärta hade slutat att slå och sedan mätte den till mkt mindre än vad den var...

Men ååååå, HURRAAA!!! Så himla skönt!! Och så skönt att ni får ett nytt VUL igen snart!
  • LilyT

Vad härligt att gå in här och se alla glada inlägg :D

Shishii, stackars dig som kräks!

Mitt illamående börjar lägga sig lite, men jag måste äta hela tiden. Min man skrattade och sa ?du är ju jättetjock, de måste vara blinda på ditt jobb om dom inte sett nåt?. (Han sa det kärleksfullt, jag tog inte illa upp) Är ju tredje barnet, så här snabbt blev jag verkligen inte så stor med de två första. Hjälp!! Vill ju INTE berätta på jobbet än! Har ni också fått mage redan?

Jag var tvungen att skjuta upp mitt inskrivningssamtal, har det nästa vecka.

Spännande med allt!

Svar på tråden Ruvning dec 2019