• Jangeles

Ruvning dec 2019

Så liten i världen skrev 2019-12-17 14:20:34 följande:

Hej!

Jag ruvar sen 12/12. Tyvärr hade bara två ägg befruktats och de utvecklades långsamt, det ena var 4 celler och det andra 5 celler på dag 3. På läkarens inrådan förde vi tillbaka båda två då chanserna är låga att lyckas. Hoppas på att oddsen jämnas ut något när vi nu satt in två men vågar inte hoppas på nåt den här gången. På gott och ont kanske. Jag brukar alltid testa ganska tidigt men har låtit bli ännu så länge. 

Nån som har erfarenhet av långsamt utvecklade embryon?

Har tyvärr ingen erfarenhet av det.. men jag håller tummarna stenhårt för att ni ska få plus!!
  • Jangeles

Okej tjejer... håll tummarna för oss nu<3

Än är det en lång väg kvar och jag pustar inte ut fören jag får ser att det sitter på rätt plats i livmodern och att hjärtat tickar men titta så fint plus... ruvardag 7

• Jangeles
    FrokenBo skrev 2019-12-17 22:17:45 följande:

Underbart!! GRATTIS!! <3 Håller självklart alla tummar o tår för er!

Shit, nu blev jag ännu mer nervös...!

Så även ett svagt streck räknas som plus?

Hur gör ni m gravtestet? Testar ni m morgonurin eller på dagen/kvällen?

Ja, även svaga plus är ett positivt resultat.. sen ska de ju öka i styrka ju fler dagar som går:)

Testet från igår tog jag på eftermiddagen men var noga med att inte kissa på några timmar
  • Jangeles
    Försökermedivf skrev 2019-12-19 10:04:20 följande:

Gick inte för oss denna gången, blir nya tag i januari!

Ruvardag 13 - Svagt rosa på morgonen, lite brunt på em

Ruvardag 14 - Mens

Har testdag på lördag (dag 16). Känns meningslöst men får såklart följa protokollet :)

Håller tummarna för er andra!

Men så tråkigt..<3 ni får samla ny energi och passa på att mysa under Jul tills att ni blir redo i Januari!
  • Jangeles

Hur går det för er andra ruvare? Några känningar/symptom?

Jag har haft extrem molvärk i magen idag och mina bröst är super ömma. Blir kallsvettig varje gång jag känner av kladdet från lutinus då ja tror att det är mensen..

• Jangeles
    Anonym (Ivfen) skrev 2019-12-20 19:33:09 följande:

Aldrig skirvit i en sån här tråd tidigare. Ska fatta mig kort. :)

28år. Lågt amh och försökt få barn i 2 år strax.

Har en 5 åring sen innan. Med en annan karl.????

Ivf 1. 4 ägg 2 mogna ett befruktat. Långa protokollet. Tvär minus.

Andra ivf 6 ägg 4 mogna. (Tror alla 4 blev befruktade?) Ny metod men fortfarande långa. Fick tillbaka 2 och är nu på ruvardag 4 med en 3-dagars :)

Välkommen! Vad spännande,när har du testdag?
  • Jangeles
    Så liten i världen skrev 2019-12-20 19:40:48 följande:

Jag är på ruvardag 8 nu och mår rätt dåligt av Lutinus. Jag får i princip alla graviditetssymptom när jag tar dem, jag mår illa, har molvärk, hormonsvettningar på natten, svullna och ömma bröst... You name it. 

I eftermiddags fick jag en ljusrosa blödning. Vet inte ännu om det är mensen som är två dagar tidig, om det är Lutinus fel eller om det är nidblödning. Har dåliga förutsättningar den här omgången med långsamt utvecklade embryon (satte in två av den orsaken) så vågar egentligen inte hoppas på nidblödning. 

Stackare som ska behöva dras med så många biverkningar... hoppas det beror på något annat än tabletterna.

Har blödningen avstannat?

När jag ruvade för 2 år sedan så kunde jag få lite rosa flytningar i samband med då jag stoppade in lutinus, och det gick ju bra trots det
  • Jangeles
    Shishii skrev 2019-12-20 19:41:35 följande:

Jag vet inte riktigt...jag har ju fått pregnyl denna cykel o det kan ju ge falska pluss. Jag har dock enbart tagit 750 enheter och det var 4 dagar sen, men fick ett ganska starkt pluss idag. Går ju inte riktigt att lita på att det är äkta men soooom jag hoppas!! Annars ömmar brösten o molvärk till o från(kan också va en biverkning av pregnyl och lutinus). Så nu är allt ovisst

Men dina symptom låter ju precis som det ska vara <3 har du testat något mer?

Ja, jäkla lutinus kladdar ju galet. Jag brukar dock inte få mens innan jag har slutat ta de.

Googlade lite på pregnyl men fördtod inte så mycket. Varför händer det att man blir ordinerad de medan man ruvar?

Jag säger Grattis lite i smyg ändå<3 ett positivt graviditesttest är ju ändå mer än vad man brukar få..men jag förstår känslan över att inte kunna glädjas riktigt åt det.
  • Jangeles
    Shishii skrev 2019-12-21 00:28:35 följande:

Pregnyl kan man få av flera anledningar. Exempelvis om man har kort lutefas (pregnyl förlänger den) så att embryot hinner fästa, eller för ökad progesteron. Pregnyl innehåller hcg från gravida kvinnor så det är mer naturligt. Dock kombinerar jag det med lutinus.

Ja, enda gången jag har fått ett pos test blev det missfall några timmar senare så nu är man ju såååå nervös och otålig. Vill såååå att det ska vara äkta!

Nu har du väl 2 dagar kvar till officiell testdag? Hur känns det?

Ja 2 dagar kvar.. (herregud snart 1) försöker hålla huvudet ovanför vattenytan. Konstant orolig och nojig.

Är det positivt på måndag morgon ringer vi till kvinnokliniken för att försöka få en tid så fort som möjligt så att dom kan kolla så att det sitter på rätt plats ( har väldigt ärrade äggledare)
Svar på tråden Ruvning dec 2019