BF september 2020
Vecka 5+4 här, gravid med fjärde barnet. :)
Det blir sladdis nummer två då mina andra barn är 17, 14 och 7 år gamla. :)
Var bor ni alla, någon från Västernorrland? :D
Vecka 5+4 här, gravid med fjärde barnet. :)
Det blir sladdis nummer två då mina andra barn är 17, 14 och 7 år gamla. :)
Var bor ni alla, någon från Västernorrland? :D
Firar in vecka 6+0 med första spyan.
I mina tre tidigare graviditeter har jag mått illa mer eller mindre fram till vecka 20, hoppas verkligen att jag slipper det.
Första gången brösten är så här ömma, att ta på och av sig BH:n är rena tortyren. Har även mer växtvärk i magen den här gången.
Hur mår ni andra?
Fler som är i V5 (4+) som har mensvärk/molvärk? Hade ilningar igår men idag känns det mer som mensvärk vilket gör mig lite orolig. Är inte illamående utan har endast ömma bröst samt magkatarrskänsla.
Hej tjejer!
Jag tycker det är svårt att hitta i tråden ibland.
Jag hoppas allt är bra med er alla. Imorgon ska jag till barnmorskan för inskrivning. Går in i V.7 imorgon. Är trött, kissar ofta, öm i brösten (fast det var värre fram till igår). Hade lite mensvärk igår. Men fick mycket kraftigare mensvärk nu ikväll. Så nu sitter jag här och nojjar. Varje toalettbesök är en vädjan om att inte finna blod på pappret... Finns det fler med rejäl ?mensvärk??
Åh idag har ett dovt illamående funnits under hela dagen! Bröstvårtorna ömmar fortfarande. Jag är i vecka 7 (6+1) idag.
Någon som har typ sammandragningar vid stress och fysisk aktivitet? Vad i tusan är detta? Har varit gravid innan så jag vet hur sammandragningar känns.
Hej alltihopa! Nyplussad idag med BF 30/9-1/10 men mina två tidigare pojkar är födda för tidigt så gissar att det kanske blir mitten av september :)
Jag med men värre vid stress och rörelse.
Vet du vad det är?
Känns verkligen som sammandragningar, blir lite orolig för missfall
Hur är era magar?
Jag är så extremt svullen, kan inte ens ha mina vanliga byxor längre. Har fått ta på mig mina "tjockis" byxor. Har gått ner en del i vikt tidigare så har kvar kläder som är för stora fortfarande. Men även dom känns tajta på kvällen. Kan inte minnas att det kommit så tidigt i mina tidigare graviditeter, väntar 3dje barnet nu. Känns svårt att dölja om det ska fortsätta såhär.
Sen känns det rätt jobbigt att vågen redan börjar ticka uppåt. 1 kg plus redan.
Hej allihopa måste bara fråga om någon mer än jag är svullen vid magen? Jag är i vecka 5+5 idag och jag kan ej ha mina vanliga byxor känns så trångt fattar noll dock är jag gravid med 4:e barnet 3:e graviditeten .. tacksam för återkoppling
Haha ganska skönt och inte vara ensam japp det är väll det enda jag har på mig sen några dagar tillbaka haha hur mår du för övrigt ?
Oj då ungefär som jag också har det känns helt annorlunda med denna graviditet lite över 4 år sen jag var gravid sist, Jag har också illamående men väldigt konstigt illamående som kommer och går super ömma bröst här med. Halsbränna dygnet runt känns det som..
Min äldsta son är född 2013
Sen har jag enäggspojkar födda 2015
Hur gamla är dina?
Haha så skönt för dig usch så jobbigt det är jag rapar ?upp? halsbrännan vart jag än går hahah ..
ja jag vill ju gärna ha en flicka också . När är du beräknad vet du det ännu? På ett ungefär ?
Vul idag v 4+4 ovh väldigt stor hinnsäck med 21mm diameter motsvarande över 7 veckors graviditet.
Ska dit igen om en vecka men ser väl inte bra ut