• ETA92

BIM Februari 2020

Här vill jag vara med! Jag är med i BIM januari men mensen kom tyvärr idag. Trodde och hoppades på en graviditet men så var inte fallet.

Tips till mig som inte fått något positivt på ÄL test? Kanske ska man testa fler dagar? Hur tänker ni andra som hoppas på BIM i februari?!:D

• ETA92
    boshab skrev 2020-01-11 07:04:20 följande:

Äntligen är mensen över och jag känner mig taggad inför en ny fertil period med ÄL kring nästa helg!

Ska göra ett kontrastultraljud veckan som kommer där de ska kolla på min livmoder, äggstockar m.m. Hoppas att inget är fel. Lite struligt att det är så nära ÄL dock (men bäst för dem att bedöma allt då såklart haha) då vi inte får ha sex innan, ifall de skulle spola bort en eventuell graviditet, och jag vet inte hur kroppen påverkas efteråt då det finns risk för infektion m.m.

Men hur som är cykeln äntligen igång och känner mig ganska positiv :)

Jag håller tår och tummar! :D
  • ETA92
    boshab skrev 2020-01-12 05:24:30 följande:

Alltid tråkigt när mensen dyker upp. Men det kommer fler chanser så bara att tagga till! :)

Hade också problem att få ett positivt test. Provade att testa två ggr/dag (typ 11 och 18/19) från dag 10-11 i cykeln. När började du testa och har du ungefärlig koll när du har äl? :)Alltid tråkigt när mensen dyker upp. Men det kommer fler chanser så bara att tagga till! :)

Hade också problem att få ett positivt test. Provade att testa två ggr/dag (typ 11 och 18/19) från dag 10-11 i cykeln. När började du testa och har du ungefärlig koll när du har äl? :)

Egentligen har jag noll koll. Jag använder Flo-appen och skriver i symptom och mens. Den räknar ut när jag ska ha ÄL men tänker också att den så klart inte stämmer. Det är ju inte ens säkert att jag har ÄL som sagt. Jag funderar på att göra ett försök till denna månaden och köra på ÄL test och köra dubbelt som du skriver. Allt för att försöka hitta min ÄL. :) Jag tycker ändå att har jag trådig och äggviteflytning men kanske ändå inte säkert att det är Äl. Haha :)
  • ETA92

[quote=80159526][quote-nick]Carline skrev 2020-01-12 15:48:10 följande:[/quote-nick]Hejsan! Jag är ny här och tycker det låter spännande att följas åt ???? Tredje försöket och första barnet, jag är 28 och min sambo 30. ÄL kring 23/1 och BIM 6/2. Lycka till alla!

4e försöket, 27 år, äl kring 25/1 och BIM 8/2 :D

• ETA92
    Carline skrev 2020-01-12 15:48:10 följande:

Hejsan! Jag är ny här och tycker det låter spännande att följas åt ???? Tredje försöket och första barnet, jag är 28 och min sambo 30. ÄL kring 23/1 och BIM 6/2. Lycka till alla!

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand

6/2 - Carline

7/2 - Arneliis

10/2 - Bellsss

13/2 Scrootie

4e försöket, 27 år, äl kring 25/1 och BIM 8/2 :D
  • ETA92
    Arneliis skrev 2020-01-12 18:49:30 följande:

Spännande vi har allt exakt samma hehe????

Ja!! :D spännande! :)
  • ETA92

• ETA92

• ETA92
    LBP91 skrev 2020-01-15 17:41:20 följande:

I vanliga fall om jag kör med ÄL-tester brukar jag ta ett till två tester per dag, två när det verkligen är nära förutspådd ÄL. Nu kom ju ÄL fortare än förväntat och jag hade inte så många tester hemma, hade beställt men inte hunnit komma så det fick bli ett per dag. Har tagit runt kl 14 alla dagar förutom idag då det blev runt 16-tiden.

Dricker du inget på flera timmar då? Enligt cb digital ska jag testa med morgonurinen ...
  • ETA92
    Izzy123 skrev 2020-01-16 16:44:04 följande:

Jag gör er sällskap i väntan på BIM. Blev gravid på första försöket i september och var så lycklig! Lyckan varade fram till slutet av november när man inte kunde hitta hjärtslag på ultraljud :( fostret hade dött i vecka 10. Sorgen var brutal och jag fick göra en skrapning. Mensen kom igång efter drygt 5 veckor och nu hoppas jag att kroppen ska vara redo igen. BIM runt den 2 februari.

Jag beklagar! <3 Så fruktansvärt!! :,(((( Jag håller verkligen tummarna denna gång! <3
  • ETA92
    Gosmys skrev 2020-01-21 11:28:37 följande:

Hejsan! Gör er sällskap här! Är inne på tredje aktiva försöket nu, så hoppas hoppas att det tar sig denna gång ???? BIM 1/2

1/2 - Milor, mijjan12, Loea, Gosmys

2/2 - Izzy123

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand, Etaj, Emalie

6/2 - Carline

7/2 - Arneliis, 123fjäril

8/2 - Nixtie

9/2 - Trollkvinnan

10/2 - Bellsss

11/2 - Sofieelises, Sarakarolina

12/2 - Snarttrettiochtrevar89

13/2 Scrootie

16/2 Mikkan, myownworstenemy

BIM 10/2 :)
  • ETA92
    Malllin skrev 2020-01-27 17:26:23 följande:

Hej!

Hoppas över hit från januaritråden då mensen kom igår. Detta blir vårt andra försök. Är 30 år och har en stress i kroppen som jag tror är dålig för mig. Hoppas jag kan slappna av denna äl och inte noja över min ålder och fertiliteten.

Bim 21/2.

Jag förstår din känsla då jag kan känna igen mig i vad du skriver. Har du koll på din äl? Jag vet inte ens om jag har någon äl. Har testat den i (denna månaden) fyra månader men hittar den inte. Testat sen dag 10 denna cykel och nu har jag mycket flytningar och haft mensvärk/ägglossningsvärk i två dagar men inget positivt på stickorna.

Jag var också med i januaritråden men avlägsnade mig då min mens kom :(
  • ETA92

Tjejer... 4 månader utan äl. Denna cykel tar jag två tester om dagen. Ingen äl. Psykiskt nedbruten. Någon som också kämpar med att hitta sin äl? Eller någon av er med PCOS som jag misstänker att jag har. Har jag detta får jag svar på så många frågetecken genom mitt liv... Styrkekramar till alla er som kämpar och som just idag eller andra dagar tycker att det känns tufft med livets alla utmaningar.

Svar på tråden BIM Februari 2020