BIM Februari 2020
Måste du säga till din sambo när du har äl? Nu har min aldrig lidit av prestationsångest men jag brukar sällan säga till honom :)
Måste du säga till din sambo när du har äl? Nu har min aldrig lidit av prestationsångest men jag brukar sällan säga till honom :)
ÄL+8 här. Började idag gråta av ingen anledning och är svagt illamående, men båda symptomen brukar jag kunna ha veckan innan mens. Blir ändå knäpp av att man går runt och känner efter så mycket!
BIM -5 idag. Är så sugen på att börja testa. När brukar ni börja testa er??
Tidigare har jag oftast väntat ut mensen. testat några ggr. Inbillar mig att något är annorlunda denna gång .. såklart ..
Funderar på att testa på torsdag (blir på BIM-2) pga sambon fyller år då och vore roligt att eventuellt ge honom det beskedet i present. Vet dock inte om det ens skulle gå att se nåt innan BIM då jag bara har vanliga graviditetstest hemma, nån som vet? :)
Har dock låga förhoppningar, har känt mig precis som dagarna innan mens och har en magkänsla som säger mig att det inte blev nåt. Det skulle dock inte göra så mycket, vi är bara på första försöket med första barnet och jag har ställt in mig på att det kommer ta tid.
Åh vilken fin present det hade varit för honom!
Jag gick precis igenom vad jag hade hemma och vissa utger sig för att vara testa-tidigt när de mäter 25 och vissa är bara vanliga men mäter också från 25. Eftersom nivåerna ökar så snabbt har jag väldigt svårt att tro att det skulle vara en enorm skillnad mellan 10 och 25.
Idag kom mensen precis som jag trodde! Det blev alltså ingen födelsedagspresent till sambon, haha.
Då går vi vidare mot försök nr 2 helt enkelt.
Haha, ja verkligen!
Kämpa på! <3
På vilken dag i cykeln brukar ni ha ägglossning? "Skolboksexemplet" är ju på dag 14 men jag hör inte så många som har det?
Förra månaden fick jag positivt utslag på äl-test på dag 22 och den här månaden fick jag helt plötsligt äl-flytningar på dag 13-16! Trodde knappt på det och tänkte att jag säkert kommer få sen äl igen så tog inget test, ångrar mig nu när jag fått "vanliga" flytningar igen. Jag får väl helt enkelt bara vänta och se om det var äl där eller inte (även fast det känns som en evighet bort..! Haha).