• Mikkans

BIM Februari 2020

Fortsätter här efter antagligen ett tidigt missfall igår. Visat positivt på två test sen kom mens/blödning som pågår nu. Planerar letrozole kur 1 med start i morgon, cd 3 pga pco och låånga cykler. Om ägglossning kommer som tänk hamnar jag på BIM 16/2 <3HOPPAS!

• Mikkans

Och med mig...

1/2 - Milor, mijjan12

2/2 - Izzy123

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand, Etaj

6/2 - Carline

7/2 - Arneliis

8/2 - Nixtie

9/2 - Trollkvinnan

10/2 - Bellsss

11/2 - Sofieelises

13/2 Scrootie

15/2 myownworstenemy

16/2 Mikkan

• Mikkans
    LBP91 skrev 2020-01-22 19:24:38 följande:

Hur tidigt kan man börja testa? Det är ju ingen idé att testa supertidigt men nu börjar testarfingrarna komma fram och jag funderar på att göra ett morgontest på fredag, då är jag på ÄL+10. Tidigare har jag lyckats hålla mig till BIM men nu börjar det bli lite svårt, haha

Jag tror de som mäter från 10 har 74% säkerhet från bim-4. Sedan ökar det stegvis till bim.
  • Mikkans
    LBP91 skrev 2020-01-22 20:27:56 följande:

Tack! Ska använda apotekets egna, de är lite billigare än clearblue så det inte känns som att man kastar pengar ifall det är negativt.

Okej, apotekets tidiga? :)
  • Mikkans
    LBP91 skrev 2020-01-27 18:13:38 följande:

Ja, enligt vissa sägs det kunna gå lättare att bli gravid om man äter hostmedicinen Bisolvon som ska lösa upp slem i kroppen och då får spermier lättare att simma in. Jag vet ju inte om det stämmer men nu blev jag gravid direkt när jag provade den metoden. Även förra gången jag blev gravid hade jag ätit hostmedicin eftersom jag hade varit förkyld och hostade. Som sagt, jag kan inte bevisa att det är Bisolvonen som har hjälpt mig men det är ett intressant sammanträffande.

Hur åt du den? Vilken sort? Vilken slemhinna är det man vill tunna med bisolvon?:)
  • Mikkans
    LBP91 skrev 2020-01-27 18:45:59 följande:

Vad jag har förstått påverkar den alla slemhinnor i kroppen. Googla Bisolvonmetoden så får du upp ganska mycket. Finns några gamla trådar här på FL också där folk skriver hur det har gått för dem, vissa har det funkat för, andra inte. Det är ju inget som är vetenskapligt bevisat och när jag skickade iväg sambon för att köpa en flaska hade han såklart frågat personalen om det var något de hade hört talas om. Apotekaren hade bara garvat åt honom så han kom hem tomhänt och var dessutom ganska övertygad att det inte skulle fungera. Det var väldigt roligt att få bevisa att han hade fel. Tror inte det spelar någon roll om man äter den i tablettform eller flytande men jag tog 15 ml/dag från det att min mens var slut fram till ägglossning.

Tack! Har just tagit min första tabelett. Läste iof att det även kan ge motsatt effekt...men jag provar!
  • Mikkans
    Fnattilur skrev 2020-01-28 12:19:02 följande:

Är i samma sits.. hade sex igår mitt på dan och sen rymde mannen på jobb och är tillbaka tidigast torsdag kväll, troligen fredag. Och fullt på ÄL-test idag..

Hur lång brukar din cykel vara? Tänker om du har ägglossning på cd 10?:)
  • Mikkans
    Fnattilur skrev 2020-01-28 16:20:53 följande:

Har nog ÄL imorrn eller på torsdag, dvs CD 11 eller 12. Haft cykler på 26-27 dagar under hösten, men i december kom mensen först på CD 33 och i januari på CD 24, så är lite oregelbundet nu. Trodde jag skulle ha ÄL först på fredag/lördag.

Wow! Kanske enda gången det är en förmån att ha korta cyklar :D
  • Mikkans
    Louiseo skrev 2020-01-28 19:48:06 följande:

Ärligt talat fattar jag inte helt hur man räknar bim :P men jag ska ha mens på söndag iaf (hoppas inte mens alltså). så antar jag är bim-5 då. 

Håller med om att testen gör att besvikelsen när mensen väl kommer blir lite lindrigare. Typ "men jag visste ju redan att det inte var något". Fy, det är så tufft detta. Allt man önskar är bara att alla som vill får bli gravida! <3 

Om du beräknar att din mens ska komma på söndag så är det också bim (beräknad inte mens). :)
  • Mikkans
    Loea skrev 2020-01-29 09:27:59 följande:

Tack! :D

Så var det för mig förra månaden när min mens var två veckor sen, testade negativt men kunde ändå inte riktigt släppa det sista hoppet. Man vet ju verkligen aldrig innan mensen kommit känns det ju som. Hoppas nästa månad blir er månad! :)

GRATTIS! Har du haft några symptom?????
  • Mikkans

Lägger in samma inlägg här som i Letrozole tråden. Kanske kan det vara till nytta för någon..

Kör denna månaden med både clear blue monitor, vanliga ägglossningsstickor samt tempar. Idag CD 16 fick jag temp höjning från i snitt 36.30 till 36.55 grader. Även monitorn visar HÖG, pga ökning av östrogen. Mina vanliga stickor visar dock absolut inget alls.

Så tack vare monitor å temp kan jag tidigare se att ägglossning är på gång, alltså innan stickorna och jag får mer tid att "planera mina ligg", ni som vet, ni vet.. Det känns toppenbra!

• Mikkans
    Mikkans skrev 2020-01-31 10:21:19 följande:

Lägger in samma inlägg här som i Letrozole tråden. Kanske kan det vara till nytta för någon..

Kör denna månaden med både clear blue monitor, vanliga ägglossningsstickor samt tempar. Idag CD 16 fick jag temp höjning från i snitt 36.30 till 36.55 grader. Även monitorn visar HÖG, pga ökning av östrogen. Mina vanliga stickor visar dock absolut inget alls.

Så tack vare monitor å temp kan jag tidigare se att ägglossning är på gång, alltså innan stickorna och jag får mer tid att "planera mina ligg", ni som vet, ni vet.. Det känns toppenbra!

Just det.. denna månad är det verkligen all in. Har glidmedel som är bra för spermierna och kör bisolvon (trodde aldrig jag skulle göra det) förutom temp, monitor och stickor..
  • Mikkans
    Bellsss skrev 2020-01-31 10:45:58 följande:

Jag äter rosenrot, bidrottningsgel, efamol (nattljus på kapsel), d-vitamin, folsyra, multivitamin kvinna och omega 3 + bisolvon. Hahaha, min sambo undrar vad det är för fel på mig.. Han äter btw folsyra, d vitamin, omega 3, zink och selen.

Min sambo äter oxå folsyra, haha:)
  • Mikkans

Hur är erat sekret vid ägglossning? Har hög på monitorn idag och har ägglossningskänningar. Mina flytningar är dock vattniga om än tilltagande. Vet inte om jag tycker jag hade trådiga flytningar förra cykeln heller...

• Mikkans
    Loea skrev 2020-01-31 21:39:19 följande:

Jag hade ÄL-sekret en vecka innan jag hade ÄL. Vad jag läst är det inte en fullt så perfekt vetenskap som man nog lätt får bilden av. Verkar vara mycket mer individuellt, så tar säkert lite tid att hitta sin egen rytm.

Sofieelises skrev 2020-01-31 21:27:25 följande:

Jag brukar ha "äggvite" - flytningar dagen innan äl men den här månaden hade jag faktiskt bara vattniga, dagen innan äl och på äl huur mycket som helst (ursäkta, to much information....). Men vad jag förstått så är båda typerna av flytningar lätta att simma igenom för spermierna så bara kör på skulle jag säga!! :)

Tack båda för svar!! Äter ju bisolvon denna månaden oxå, så det kanskw kan påverka:)
  • Mikkans

Stryker mig själv på 16/2. Fortfarande har ingen ägglossning kommit ännu.

BIM-LISTA

1/2 - Milor, mijjan12, Loea, Gosmys

2/2 - Izzy123, LouiseO

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand, Emalie

6/2 - Carline, ESemlan84

7/2 - Arneliis, 123fjäril

8/2 - Nixtie, Etaj

10/2 - Bellsss

11/2 - Sofieelises, Sarakarolina, Lyra78

12/2 - Snarttrettiochtrevar89

13/2 - Scrootie, Fnattilur, Trollkvinna123, Jasmine00

16/2 - Mikkan, myownworstenemy

20/2 - Link92

29/2 - Mammaresan

• Mikkans
    me31 skrev 2020-02-04 13:28:52 följande:

Hej.

Helt ny här. Hoppar in i denna tråden. Är 36 år, snart 37 och vi försöker bli gravida med barn två. Dottern fyllde tre nu i januari. Vi har försökt med nr två i 1,5 år nu. Så uppgiven och så ledsen. Med dottern gick allt så lätt. Gick på p-piller när jag blev gravid med henne. Nu verkar det inte alls gå. Blev gravid på försök 11 men det slutade i missfall i vecka 7. Nu är vi inne på försök 7 efter missfallet. Tror att BIM är 7/2. Tog ett test idag och det visade negativt. Känns som om mensen är på väg så mest troligt är det en miss även denna månad. Hoppas kunna få kräka av mig hos andra här, hitta stöd och energi som får en att orka fortsätta fast att allt emellanåt känns som bottenlös sorg.

Här får du kräka ur dig precis alls här. Du är inte ensam!
  • Mikkans
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-05 17:15:53 följande:

Jag är nybörjare på detta med såna här äl-tester. Har tidigare bara använt cb-digitala men det blir ju dyrt i längden... Någon son vågar säga ifall det är positivt eller negativt? :)

Positivt! Ligg på :D
  • Mikkans

HJÄLP!

Jag har på in rådan av läkare förstärkt min rödahund vaccination innan behandling. På vaccinationsstället igår sa dem inngen graviditet inom en månad. Nu visar mina ägglossningstest att jag ÄNTLIGEN ska ägglossa. Vilka är riskerna? Vet någon?? Förstår att de säkert är skitdumt att chansa.. men man blir så sugen.

Svar på tråden BIM Februari 2020