• Gosmys

BIM Februari 2020

Hejsan! Gör er sällskap här! Är inne på tredje aktiva försöket nu, så hoppas hoppas att det tar sig denna gång ???? BIM 1/2

1/2 - Milor, mijjan12, Loea, Gosmys

2/2 - Izzy123

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand, Etaj, Emalie

6/2 - Carline

7/2 - Arneliis, 123fjäril

8/2 - Nixtie

9/2 - Trollkvinnan

10/2 - Bellsss

11/2 - Sofieelises, Sarakarolina

12/2 - Snarttrettiochtrevar89

13/2 Scrootie

16/2 Mikkan, myownworstenemy

• Gosmys

Tiden mellan ÄL och BIM känns sååå lång! Vill inte testa innan BIM för känns värre att få ett negativt test än att mensen ba dyker upp

• Gosmys
    Louiseo skrev 2020-01-28 17:56:17 följande:

BIM -5 idag. Är så sugen på att börja testa. När brukar ni börja testa er?? 

Tidigare har jag oftast väntat ut mensen. testat några ggr. Inbillar mig att något är annorlunda denna gång .. såklart .. 

Brukar också vänta ut mensen men funderar faktiskt på att testa imorgon för en gångs skull. Har ÄL +12 då. Känner inga symtom förutom var öm i ena (varför bara det ena???) bröstet i helgen. För flera år sedan då jag var gravid med mitt första och hittills enda barn var morgonillamående och känsligt luktsinne de första symtomen som kom men det var först 1-2 veckor efter BIM.
  • Gosmys

Jag är på BIM +3 och ingen mens i sikte. Gjorde ett test igår morse som var negativt. Antar att det inte blivit något men sålänge som inte mensen kommit finns ju alltid lite hopp kvar... tyvärr kommer den väl snart och då blir man bara ännu mer besviken. Brukar ha nästan helt punktlig cykel annars.

• Gosmys
    Ringingrid skrev 2020-02-04 19:30:32 följande:

Skrev bra någon minut efter dig. Är själv på bim idag utan mens trots att den brukar vara punktlig annars men också testat neg. Om mensen nu ska komma får den ju gärna komma i tid eller inte alls. Så störigt!

Håller med!!! Gick runt med tampong i tre dagar då jag verkligen var beredd att den skulle komma. Nu gått över till binda eftersom tampong inte kändes hälsosamt om man ändå inte har mens. Vill ju heller inte blöda igenom på jobbet! Varje gång jag går på toaletten är jag beredd att få se nåt rött och hemskt men nej, bara vitt vitt vitt. Känns som kroppen bara jävlas med en. Och vill inte testa hela tiden då de negativa testen bara känns som ett stort hån, blir lika deppig varje gång.
  • Gosmys

BIM +4 och idag kom mensen som en käftsmäll. Hade ju ställt in mig på det eftersom testet vid BIM var neg, men för varje dag som mensen är sen ökar ju ändå förhoppningarna oavsett... brukar aldrig ha sen mens annars.

Sååå just nu känner jag att det blir en paus från denna bebisverkstad, orkar inte bli så här ledsen varje månad. Iofs var detta "bara" tredje försöket men det känns betydligt längre än så när man går runt och tänker på detta varje dag...

Det enda jag kan trösta mig med denna gång var att förlossningen troligtvis var senare än jag trott och att den då skedde när sambon var bortrest en vecka. Känns bättre att kanske ha nån sorts förklaring att luta sig emot.

Svar på tråden BIM Februari 2020