• Fnattilur

BIM Februari 2020

1/2 - Milor, mijjan12, Loea, Gosmys

2/2 - Izzy123

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand, Etaj, Emalie

6/2 - Carline

7/2 - Arneliis, 123fjäril

8/2 - Nixtie

9/2 - Trollkvinnan

10/2 - Bellsss

11/2 - Sofieelises, Sarakarolina

12/2 - Snarttrettiochtrevar89

13/2 - Scrootie

15/2 - Fnattilur

16/2 - Mikkan, myownworstenemy

20/2 - Link92

• Fnattilur

Hoppar in här! :) La till mig på listan BIM 15/2. Första riktiga försöket med en sladdis, har två barn.

• Fnattilur
    Sofieelises skrev 2020-01-28 09:42:38 följande:

Suck. Cykeldag 13 och ägglossningstestet är nääästan positivt - slår garanterat om till helt positivt efter lunch/i eftermiddag.

Hade sex igårkväll (cd 12 men även cd 10) och nu är mannen bortrest två dagar :( fan också. Lär ha ägglossning imorgon kväll eller torsdag morgon vilket är tidigare än jag brukar. Så nu missar vi de två bästa dagarna (dvs idag med positivt äl-test och imorgon). Så jävla deppigt. Är så trött på detta, försök 6 för mig.

Är i samma sits.. hade sex igår mitt på dan och sen rymde mannen på jobb och är tillbaka tidigast torsdag kväll, troligen fredag. Och fullt på ÄL-test idag..

• Fnattilur
    Sofieelises skrev 2020-01-28 14:48:26 följande:

Så himla typiskt alltså.. Jag hoppas att jag har en seg stegring och inte får helt positivt förrän imorgon, då kanske vi hinner en gång till innan fönstret stängs.

Men annars säger de ju att man har en god chans att bli gravid om man har samlag 2-3 dagar innan ÄL så vi får hålla tummarna för oss!!

Ja helt kört är det ju inte, om än inte optimalt! Önsketänkande att min peakade idag och att jag har ÄL inom 24 tim och att några simmare ligger redo. ;)
  • Fnattilur
    Mikkans skrev 2020-01-28 16:14:31 följande:

Hur lång brukar din cykel vara? Tänker om du har ägglossning på cd 10?:)

Har nog ÄL imorrn eller på torsdag, dvs CD 11 eller 12. Haft cykler på 26-27 dagar under hösten, men i december kom mensen först på CD 33 och i januari på CD 24, så är lite oregelbundet nu. Trodde jag skulle ha ÄL först på fredag/lördag.
  • Fnattilur

Justerar min BIM. :)

1/2 - Milor, mijjan12, Loea, Gosmys

2/2 - Izzy123, LouiseO

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand, Etaj, Emalie

6/2 - Carline, ESemlan84

7/2 - Arneliis, 123fjäril

8/2 - Nixtie

9/2 - Trollkvinnan

10/2 - Bellsss

11/2 - Sofieelises, Sarakarolina, Lyra78

12/2 - Snarttrettiochtrevar89

13/2 - Scrootie, Fnattilur

16/2 - Mikkan, myownworstenemy

20/2 - Link92

• Fnattilur
    Sofieelises skrev 2020-01-29 12:23:45 följande:

Igårmorse skrev jag och var deppig pga att jag trodde jag skulle få positivt äl-test under dagen men det slog aldrig om och blev starkare än översta stickan (mannen bortrest så tänkte att då är det kört denna cykeln).

Nu tog jag ett och nu är det inte många timmar från starkt positivt (underst)!! Och mannen kommer hem sent ikväll så då har vi ändå en bra chans denna cykeln!!

Aldrig varit så glad över att lh-stegringen segat sig, haha.

Och mitt ÄL-test var svagt idag igen! :D Plus att jag hade ÄL-värk mellan kl 16-20 igårkväll. Så då blev det ganska bra tajmning för oss ändå!
  • Fnattilur
    Bellsss skrev 2020-02-03 17:47:30 följande:

Äl + 8 och jag plussade precis! Efter 9 långa månader av aktivt försök. Samma månad mitt medium ger mig kristaller och jag tar 7 olika tillskott. Slump? Kanske men med tanke på min endometrios så vet jag inte. Vi är så glada iaf! Skulle spolat äggledarna egentligen på onsdag men lär ju inte bli något nu :D

Grattis!! :)
  • Fnattilur

Vaknade inatt och hade lätt "mensvärk", är på ÄL +6/7 idag. Har nu på fm också känt av värk, men av lite annan karaktär. Inte den där dova utan mer som att det "drar". Brukar ha riktig mensvärk som tidigast två dgr före mens, aldrig så här tidigt. Och då gör det ont!

Vågar dock inte tro något, jag hade mkt värk i december (den dragande, inte som mensvärk) och trodde då att jag blivit oplanerat gravid. Men tror nu att det kanske var pga utebliven ÄL för mensen var 5 dagar sen och inte som den brukar.

Har tidiga test hemma, få se om jag vågar imorgon.. Är första försöket och är helt inställd på att det inte ska bli något, men hoppet finns ju ändå!

• Fnattilur

Det beror ju på när ägget fäster. Om det är tidigt eller sent. I snitt dag 6-8 som jag förstått det, och sen tar det ju ett tag innan hcg-halten stigit såpass. Jag testade igår på ÄL+7 med tidigt test (hcg 10) och det var inte alls oväntat tokblankt. Ska testa igen imorgon ÄL+9, men även då är det ju osäkert. Plussade på ÄL+11 med dottern, men minns inte vilket test och hade då inte testat innan. :)

Jasmine00 skrev 2020-02-06 08:56:09 följande:

Jag är på bim-7 är det för tidigt för ett första test?? :0

Svar på tråden BIM Februari 2020