• Louiseo

BIM Februari 2020

Hej! 
    Jag hoppar in i tråden :) Har BIM 2/2! Försöker få till första barnet. Försökt i 9 månader nu :) Förra månaden fick jag ett tidigt mf i vecka 5-6. Hoppas verkligen det blir något denna gång!! 

• Louiseo
    1/2 - Milor, mijjan12, Loea, Gosmys

2/2 - Izzy123, LouiseO

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand, Etaj, Emalie

6/2 - Carline

7/2 - Arneliis, 123fjäril

8/2 - Nixtie

9/2 - Trollkvinnan

10/2 - Bellsss

11/2 - Sofieelises, Sarakarolina

12/2 - Snarttrettiochtrevar89

13/2 - Scrootie

15/2 - Fnattilur

16/2 - Mikkan, myownworstenemy

20/2 - Link92
  • Louiseo
    LBP91 skrev 2020-01-25 15:51:29 följande:

Med fyra dagar kvar till BIM har jag haft ont i brösten varje dag sedan äl men tycker att idag har det börjat avta. Kanske bara tillfälligt då det inte gör ont 24 timmar om dygnet och mest på kvällen. Har varit o fikat hos min mormor och visst blev det lite mycket sötsaker men när vi kom hem blev jag plötsligt väldigt illamående och kräktes tre gånger. Om det var för mycket sött eller gravidillamående som börjar vet jag inte. Har även haft lite att det drar i tjejmagen och ett sjuhelvetes humör, skäller ut folk och har inget tålamod till något den senaste veckan. Minst sagt väldigt lättirriterad.

Jag har BIM om 1 vecka ungefär. Har börjat få ömma bröst men jag har alltid det innan mens så vet ju inte om det är som vanligt bara.. Man letar verkligen efter tecken. Speciellt om man försökt ett tag :) Hoppas dina symtom är en graviditet!! 
  • Louiseo

Jag skulle önska lite råd från er! 
    Jag har bim i helgen, troligtvis på söndag, 2/2. Just i helgen ska jag på en ganska stor fest. Vad ska jag göra? Hur hade ni gjort med alkohol? Hade ni hoppat det helt? Tagit lite för att "smälta" in? Jag har inget emot alkohol men har druckit något glas otroligt sällan just för att vi försöker få till en graviditet och försökt ett tag. Det är ju ingen garanti att jag fått utslag på sticka innan lördag kväll när festen är :/ Tankarna runt det här gör mig tokig. Hur hade ni gjort? 

• Louiseo
    Loea skrev 2020-01-25 23:20:42 följande:
    Jag är i samma sits. Har bim på lördag 1/2 och har roligheter inbokat både fre och lör. Har aldrig tackat nej till ett glas innan och suger på att ljuga så blir väldigt uppenbart om jag inte dricker ens en cider. Men jag tänker att har jag inte plussat på fredag eller lördag så är jag helt enkelt inte gravid. Orkar inte gå runt och hoppas på något som inte är.
    Jag tänker lite så med, att dricka några cider måste man väl kunna göra om det ändå inte visat sig att man är gravid. Skulle man ändå vara det borde väl chansen att embryot påverkas vara liten?!
  • Louiseo
    Loea skrev 2020-01-26 09:24:13 följande:
    Hade aldrig druckit om jag vetat att jag var gravid men finns ju tusentals graviditeter som har gått jättebra fast att kvinnan inte vetat förens senare eller inte brytt sig pga missbruk osv. Så om det nu vore så, vilket inte är troligt, så har man antagligen goda chanser ändå. Tänker inte festa till det helt oavsett men kanske tar tre fyra cider om det nu inte visar sig att jag är gravid. Har ändå höga förhoppningar om denna gången :)
    Ja men exakt! Nej, jag hade aldrig druckit om jag vetat. Förra månaden hade jag ett mf i vecka 5. Då tog jag ett test typ någon dag innan bim och det visade inget. Sen åkte jag och firade jul och fick mens. Efter mens slutade inte brösten ömma ocg jag började blöda på nytt. Tog då ett gravtext och var gravid. Dagen efter var det svagare så troligtvis var det mf. Jag har därför höga förhoppningar denna gång, Även om jag egentligen inte vill hoppas. Vet att vi prickade äl så bra man bara kan med .. Jag håller verkligen tummarna för oss båda :) 
  • Louiseo
    Freya18 skrev 2020-01-26 10:43:52 följande:
    Jag kommer ha BIM precis den dagen när jag ska på fest. Jag kommer ta test samma dag och visar det inget så kommer jag ta några glas. Man blir ju såklart fundersam på om man kanske plussar efter BIM, men förhoppningsvis påverkar inte några glas med alkohol.
    Precis, jag tänker så med. Det är svårt att sluta leva helt bara för att man väntar på ett plus. Samtidigt som man inte vill riskera att förstöra om det nu blir något. Men jag tror vi tänker rätt hälsosamt i detta :) 
  • Louiseo

Hur går det för alla med bim i början av februari? Några symtom än? Hatar att man börjar analysera kroppen nu. Jag har bim om en vecka exakt! Har ömma bröst och haft ett jävla humör i helgen. Min sambo har nästan övervägt att lämna mig (skämt åsido). Hur är det med er andra??

• Louiseo
    Bellsss skrev 2020-01-26 19:09:04 följande:
    Jag har precis haft äl (bim 10/2). Vi har prickat in så bra det bara går och jag har ätit massa tillskott den här månaden men vågar inte hoppas. Är bara orolig för 5/2 har jag en bokad tid för spolning av äggledarna och det vill jag inte göra om jag mot förmodan skulle vara gravid.
    Ahh, jag förstår. Men gör de spolning även fast ni försökt denna månad alltså? Har ni försökt länge? Vi är som sagt på försök 9. Jag har redan börjat fundera på fertilitetsutredning om inget hänt innan vi försökt i ett år .. 
  • Louiseo
    LBP91 skrev 2020-01-27 02:10:16 följande:

Kunde inte hålla mig längre!

Grattis :D Hoppas allt går vägen nu! 
Svar på tråden BIM Februari 2020