• Malllin

BIM Februari 2020

Hej!

Hoppas över hit från januaritråden då mensen kom igår. Detta blir vårt andra försök. Är 30 år och har en stress i kroppen som jag tror är dålig för mig. Hoppas jag kan slappna av denna äl och inte noja över min ålder och fertiliteten.

Bim 21/2.

• Malllin
    LBP91 skrev 2020-01-27 07:04:53 följande:

Tack! Kan knappt tro att vi lyckades. Har kämpat i ett år nu och första månaden som jag testar Bisolvon. Tog ett vanligt. Från apoteksgruppens egna gravtest.

Bisolvon? Hostmedicin?

Aldrig hört förut. Ska det vara bra?:)
  • Malllin
    ETA92 skrev 2020-01-27 17:34:14 följande:

Jag förstår din känsla då jag kan känna igen mig i vad du skriver. Har du koll på din äl? Jag vet inte ens om jag har någon äl. Har testat den i (denna månaden) fyra månader men hittar den inte. Testat sen dag 10 denna cykel och nu har jag mycket flytningar och haft mensvärk/ägglossningsvärk i två dagar men inget positivt på stickorna.

Jag var också med i januaritråden men avlägsnade mig då min mens kom :(

Ja jag tror det. Peakade under tiden cb digital gav fast gubbe iallafall. Men man kanske inte matchat in helt perfekt trots allt! Låt oss hoppas att denna månad bli vår månad :)
  • Malllin
    Gnusmas skrev 2020-01-28 13:38:25 följande:

Drömmar brukar vara starkt förknippat med graviditet brukar drömma jätteknäppa saker när jag är gravid!Känner som du. Har också en stress i kroppen jag aldrig känt tidigare. Blir 34 i år, min mens har börjat strula nu också vilket gör mig orolig. Förra månaden kom en pytteliten rosa blödning på BIM, sen uppehåll i tre dagar, trodde jag var gravid, men testen var negativa, sedan kom mensen. Denna gången likadant. Pytteliten brun flytning på BIMdagen, sen uppehåll och nu två dagar senare svaaag brun flytning i morse men inget mer. Och negativt test.

Har du barn sen tidigare?Det ska ha positiv inverkan på ägglossningsflytningarna. Grapefruktjuice har jag också hört ska vara bra.

Jag förstår. Nej inga barn sedan tidigare. Nu har vi bestämt oss för att försöka. Är inte riktigt 30 ännu, men blir i mars. Känns som att man ligger lite efter då jag satsat på karriär och att ha det ordnat inför barn.

Har du barn?
  • Malllin

En fråga gällande mens. (Helt otroligt att man haft mens halva livet men ändå blir osäker nu när man så gärna vill ha allt rätt i apparna inför äl).

När räknar ni att er mens är slut? Jag brukar fylla i mina appar att mensen är slut när det inte kommer blod på pappret men ibland kan det komma blod på tampongen. Är det riktigt att räkna så?

• Malllin

Hej tjejer! Har en intim fråga. Har ni haft samlag flera gånger varje dag runt äl eller nöjt er med en gång per dag?

• Malllin
    Loea skrev 2020-02-06 17:59:02 följande:

Min ÄL var senare än jag trodde så vi fick bara till det en gång dagen efter fullt utslag. Det räckte tydligen, är i vecka 5 nu. Jag tror inte det blir mer effektivt om man ligger flera gånger om dagen. Spermier överlever ju i flera dagar, om man inte vet med sig att mannens kvalitet är dålig.

Tack för svar!

Förra månaden låg vi varje dag från äl-6 och fram till äl. Inte dagen efter. Nu började vi på äl-4 och lär bli en gång per dag. Man kanske ska försöka dagen efter äl också?
  • Malllin
    Jasmine00 skrev 2020-02-06 17:54:20 följande:

Flera gånger på ägglossnings dagen, dagen efter och dagen efter det vi hann tyvärr inte dagarna innan denna gång då min sambo var bortrest :(

Vi har börjat nu äl-4 och kommer försöka varje dag. Sist hade vi inte sex dagen efter äl men det ska man kanske ha?
  • Malllin
    Loea skrev 2020-02-06 18:13:03 följande:

Hur mäter du din äl? Testerna visar någon dag för tidigt och ibland tag det längre tid för ett ägg att lossna. Kan vara en bra idé att testa :) för oss var det ju enda gången på flera dagar och det verkar ha funkat.

Digitalt och stickor. Detta var min snabba peak senast. Har ägglossning nu på söndag tror jag!

• Malllin
    Bellsss skrev 2020-02-06 19:02:47 följande:

Hade äl på lördag 25/1. Vi låg tid 21/1-sön 26/1 haha. På lördag låg vi 2ggr. Jag blev äntligen gravid efter 9-10 mån :)

Åh grattis :) tack!
  • Malllin
    Sofieelises skrev 2020-02-06 20:30:23 följande:

En gång varannan till var tredje dag räcker för då finns det alltid spermier på plats för att möta ägget när det släpps, att ligga varje dag gör inte att chanserna ökar.

Vi hade sex cykeldag 10, 12 och 15 denna cykel (hade ägglossning dag 15) så jag tror mina chanser är ganska goda.

Har läst mycket olika rapporter om det där med vilken dag man har högst chans att bli gravid, olika studier varierar sig något på procentsatserna men bifogar en bild nedan som visar hur många procents chans man har att bli gravid av ett samlag på en viss dag i förhållande till ägglossning :) Dock minskar chansen något med åldern då såklart..

Tack! Bra med diagram! Jag blir 30 nästa månad :I
  • Malllin

Väntar med spänning på bim på onsdag nästa v. Inga känningar alls förutom idag då det känns som att det sticker i tjejmagen.

Har ökade flygningar också, vita krämiga (ursäkta äcklet:)

Någon mer som märkt av ökade flytningar? Eller är det normalt efter äl?

• Malllin

Äl+8, bim på onsdag. Testade neg idag med testlagret och cb digital (ej veckoindikator)

Tror det är helt kört :(

• Malllin

Tack snälla. Men det var totalt blankt. Tycker ändå att man skulle skymta något. Men jag har beställt predictor early som kommer på måndag :)

• Malllin
    iiiida90 skrev 2020-02-15 17:13:15 följande:

Är också på äl+8 och fick negativt på gravtest idag, känns hopplöst men håller tummarna!

Ja man blir tung. Var så otroligt blankt :( vi håller tummarna. Nytt test måndag!
  • Malllin
    Gnusmas skrev 2020-02-15 17:12:06 följande:

Äl+8 är tidigt. I vissa fall fäster inte ägget förrens då eller strax efter...

Jag håller tummarna för måndagens test <3
  • Malllin
    larssonc skrev 2020-02-16 10:21:24 följande:

Mitt svaga från igår var ett plus!!! <3

Grattis! Vart i cykeln är du?
  • Malllin

Lika jobbigt varje gång man testar. Neg i förrgår, pos igår, neg idag på cb early. Känns hopplöst men håller tummarna för nästa månad och försök 3.

Äter ni tillskott?

• Malllin
    Gnusmas skrev 2020-02-17 19:18:58 följande:

Men fick du positivt igår? Vad va de för test? Du borde ju vara gravid då? När ska du testa igen?

Testlagret. Men alla andra negativa. Svagt rosa streck men sen helt blankt på alla andra :(
Svar på tråden BIM Februari 2020