Inlägg från: Bäbävitalamm |Visa alla inlägg
  • Bäbävitalamm

BIM Februari 2020

Hej! Jag hoppar in i denna tråd nu då bim Januari inte gav något positivt resultat...

Jag fick positivt på ägglossningstestet idag, men ganska svagt... jag är nybörjare på sånt här, betyder det att äl är på gång? För jag ser att vissa visar upp bilder där strecket blir starkare och starkare, vad innebär det? :)

(Jag försöker lägga in bild, men det verkar inte fungera...)

Och angående pappans engagemang - min man hade inställningen "händer det så händer det" med första. Men denna gång är han med på tåget med ägglossningstest osv :)

• Bäbävitalamm
    me31 skrev 2020-02-04 13:28:52 följande:

Hej.

Helt ny här. Hoppar in i denna tråden. Är 36 år, snart 37 och vi försöker bli gravida med barn två. Dottern fyllde tre nu i januari. Vi har försökt med nr två i 1,5 år nu. Så uppgiven och så ledsen. Med dottern gick allt så lätt. Gick på p-piller när jag blev gravid med henne. Nu verkar det inte alls gå. Blev gravid på försök 11 men det slutade i missfall i vecka 7. Nu är vi inne på försök 7 efter missfallet. Tror att BIM är 7/2. Tog ett test idag och det visade negativt. Känns som om mensen är på väg så mest troligt är det en miss även denna månad. Hoppas kunna få kräka av mig hos andra här, hitta stöd och energi som får en att orka fortsätta fast att allt emellanåt känns som bottenlös sorg.

Jag förstår din känsla tyvärr... första gick direkt, behövde inte ens aktivt försöka. Men andra vill hittills inte ta sig... Man känner sig så dum som trodde att det skulle gå lika lätt andra gången, för det är ju det "alla" säger... (i alla fall i min omkrets)

Du har ju bim snart :D spännande! Håller alla tummar och tår på att det börjar bakas ett syskon för er nu!
  • Bäbävitalamm
    me31 skrev 2020-02-04 17:06:25 följande:

Vad skönt att höra att man inte är ensam.. Hur länge har ni försökt med nr 2? Jag har också fått höra så mycket kommentarer kring detta. Allt från ?är det inte dags att skaffa syskon nu, annars har de ingen glädje av varandra? till ?skaffa nu en pojke så vi kan bli av med lite saker som ligger här hemma?.

Tror inte det tagit sig denna gången heller, har den känslan i kroppen men såklart hoppas jag att det visar ett plus denna gång. När har du BIM?

Vi har inte försökt länge i jämförelse, detta blir vårt tredje aktiva försökt... Åh människor är så okänsliga! Målar upp er som några elakingar som inte vill ge ert barn ett syskon... Vi var på släktkalas i helgen och jag fick klapp på magen av en morbror och massvis med liknande kommentarer! Gick knappt att titta på min kusins bebis utan att alla kom med kommentarer som "åh nu blir du allt sugen va? Vad väntar ni på??" Osv...

Dagarna innan bim är värst :( jag är fertil just nu, så bim är om ungefär 2 veckor! Får se när äl sker :)

(Förstår till fullo att jag inte kan sätta mig in i din situation som försökt såpass mycket längre än mig... hoppas du inte tycker att det var okänsligt av mig för jag menade det inte alls så)
  • Bäbävitalamm
    me31 skrev 2020-02-04 21:26:55 följande:

Det är helt otroligt hur folk kan ta sig rättigheter så fort det gäller denna punkt. Då kommenteras det hej vilt. Jag har känt mig tvingad att ta ett glas vin eller äta en bit chark osv för att folk inte ska ställa frågan. Jag ser hur alla inspekterar varje val jag gör om man är ute och äter tillsammans. Så jäkla hemskt att man hellre tar och äter något man inte är sugen på för att inte bli ledsen av en fråga som annars kommer komma.

Jag tycker inte alls att du är okänslig. Jag började tycka det var jobbigt redan efter några försök när det inte tog sig direkt. Klart att känslan blir värre och värre för varje misslyckande men ångesten, rädslan och tårarna var där redan vid tredje försöket. Håller tummarna för er denna gången!

Så irriterande att det är en själv som ska behöva göra åtgärder, som att tex äta någon som man inte vill, istället för att alla andra sköter sitt eget och tänker på att vad de säger har konsekvenser! Håller tummarna för dig, inte långt kvar till bim nu för dig :)
  • Bäbävitalamm

Jag är nybörjare på detta med såna här äl-tester. Har tidigare bara använt cb-digitala men det blir ju dyrt i längden... Någon son vågar säga ifall det är positivt eller negativt? :)
  • Bäbävitalamm
    Paowlina skrev 2020-02-06 12:06:14 följande:

Var så säker på att jag skulle få mens, då jag inte hade några gravid symptom alls, men titta!

Grattis! :D
  • Bäbävitalamm
    Gnusmas skrev 2020-02-09 20:41:08 följande:

Hur långt innan ägglossningen börjar ni märka av ägglossningflytningar, känner ni något mer?

Denna gång 6 dagar innan äl, förra månaden 7 dagar innan. Så runt en vecka :)
  • Bäbävitalamm
    Gnusmas skrev 2020-02-12 09:05:30 följande:

Idag är min ägglossningvärk/symptom borta så räknar med att ägglossningen skedde igår. Denna cykel blir bara 22 dagar, känns inte alls optimalt för en graviditet. Men nu går väntan mot BIM 21 feb!

Vi har bim samtidigt! :) Spännande!
  • Bäbävitalamm
    Gnusmas skrev 2020-02-12 14:39:11 följande:

Kul!

Har en tendens att inte kunna foka på annat under tiden mellan äl och mens. Önskar man bara kunde vänta ut tiden i godan ro och ta det som det kommer hehe.. brukar du testa ngt innan BIM?

Ja, man blir onekligen besatt under dessa två veckor! Jag brukar testa några dagar innan bim, vilket är dumt för den enda gång jag fått positivt var på bim+3! Så jag är nog en sån låghormonare :) hur tidigt/sent testar du?
Svar på tråden BIM Februari 2020