Inlägg från: Bäbävitalamm |Visa alla inlägg
  • Bäbävitalamm

BIM Februari 2020

Hej! Jag hoppar in i denna tråd nu då bim Januari inte gav något positivt resultat...

Jag fick positivt på ägglossningstestet idag, men ganska svagt... jag är nybörjare på sånt här, betyder det att äl är på gång? För jag ser att vissa visar upp bilder där strecket blir starkare och starkare, vad innebär det? :)

(Jag försöker lägga in bild, men det verkar inte fungera...)

Och angående pappans engagemang - min man hade inställningen "händer det så händer det" med första. Men denna gång är han med på tåget med ägglossningstest osv :)

• Bäbävitalamm
    me31 skrev 2020-02-04 13:28:52 följande:

Hej.

Helt ny här. Hoppar in i denna tråden. Är 36 år, snart 37 och vi försöker bli gravida med barn två. Dottern fyllde tre nu i januari. Vi har försökt med nr två i 1,5 år nu. Så uppgiven och så ledsen. Med dottern gick allt så lätt. Gick på p-piller när jag blev gravid med henne. Nu verkar det inte alls gå. Blev gravid på försök 11 men det slutade i missfall i vecka 7. Nu är vi inne på försök 7 efter missfallet. Tror att BIM är 7/2. Tog ett test idag och det visade negativt. Känns som om mensen är på väg så mest troligt är det en miss även denna månad. Hoppas kunna få kräka av mig hos andra här, hitta stöd och energi som får en att orka fortsätta fast att allt emellanåt känns som bottenlös sorg.

Jag förstår din känsla tyvärr... första gick direkt, behövde inte ens aktivt försöka. Men andra vill hittills inte ta sig... Man känner sig så dum som trodde att det skulle gå lika lätt andra gången, för det är ju det "alla" säger... (i alla fall i min omkrets)

Du har ju bim snart :D spännande! Håller alla tummar och tår på att det börjar bakas ett syskon för er nu!
  • Bäbävitalamm
    me31 skrev 2020-02-04 17:06:25 följande: