Scel skrev 2020-02-11 19:48:24 följande:
Hej, jag hoppar också in här!
Jag och sambon har precis bestämt oss för att försöka skaffa barn. Eftersom jag redan är 30 så bestämde jag mig för att börja med ägglossningstest direkt, fick fullt utslag på 4:e dagen, vilket var den 1 feb. Hade sex både samma dag och dagen efter. Jag är helt ny på det här så vet inte exakt hur man räknar men borde vara på typ äl+10 idag? I vilket fall som helst så började jag få molvärk en vecka efter ägglossning som har kommit och gått, även ryggvärk i mitten av ryggen. Går hela tiden och tänker att jag vill göra ett test men det kanske är för tidigt för att det ens skulle kunna synas nått och dessutom är det här första försöket. Åååh, jag behövde få skriva av mig!
Hej,
Vad roligt att ni ska försöka!
Gällande äl och test så beror det lite på hur lång din cykel är. Min är på ca 28-29 dagar så min mens ska infalla på äl+15. Jag misstänkte att jag var gravid för att jag var ovanligt trött, alltså sjukt jäkla trött. Mina flytningar dog dessutom helt ut, var helt plötsligt snustorrt vilket aldrig händer. När brösten fortfarande ömmade dagen efter bim började jag ana men vågade aldrig hoppas. Igår, på bim +5, fortfarande med ömma bröst, vågade jag nästan vara säker (fast ändå inte för man vågar inte "jinxa" något) och köpte test. Min mens är nämligen aldrig sen och mina bröst ömmar alltid mellan äl och mens men ömmandet släpper alltid några timmar innan mensen.
Vill du testa ska du ju göra det, men var beredd på att det inte är säkert att du får ett plus även om du är gravid. Har du några andra symtom? :)