Dael1 skrev 2020-02-11 19:58:06 följande:
Hej,
Vad roligt att ni ska försöka!
Gällande äl och test så beror det lite på hur lång din cykel är. Min är på ca 28-29 dagar så min mens ska infalla på äl+15. Jag misstänkte att jag var gravid för att jag var ovanligt trött, alltså sjukt jäkla trött. Mina flytningar dog dessutom helt ut, var helt plötsligt snustorrt vilket aldrig händer. När brösten fortfarande ömmade dagen efter bim började jag ana men vågade aldrig hoppas. Igår, på bim +5, fortfarande med ömma bröst, vågade jag nästan vara säker (fast ändå inte för man vågar inte "jinxa" något) och köpte test. Min mens är nämligen aldrig sen och mina bröst ömmar alltid mellan äl och mens men ömmandet släpper alltid några timmar innan mensen.
Vill du testa ska du ju göra det, men var beredd på att det inte är säkert att du får ett plus även om du är gravid. Har du några andra symtom? :)
Senaste halvåret har den legat mellan 29-34 dagar. Vanligast 33 dagar. Det är också en anledning att jag ville börja med ägglossningstest direkt eftersom den är oregelbunden.
Jag brukar kunna känna molvärk när ägglossningen men inte annars och nu kommer det och går varje dag. Kan dock vara för att jag så gärna vill vara gravid som jag tror att det finns tecken. Varit väldigt trött senaste tiden med. Lite mer flygningar än vad jag brukar ha. Förutom det kommer jag inte på några andra tecken.
Jag har även appen P-tracker och enligt den ska jag ha mens den 18/2 men om jag hade ägglossning den 1/2 borde mensen isåfall komma 15/2? Märks säkert hur dålig koll jag har på sånt här, haha!