• Scrootie

BIM Februari 2020

Hoppar in här jag också

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand

7/2 - Arneliis[/quote]

13/2 Scrootie

Har också långa cykler med äl runt cd 22 så har beställt hem munkpeppar och bidrottninggele denna månaden med förhoppning om att cyklarna ska bli kortare!

• Scrootie
    Bellsss skrev 2020-01-12 10:56:39 följande:

10/2 - Bellsss

Jag kör också med bidrottningsgel:) även nattljus på kapsel, rosenrot fram till äl, d-vitamin, multivitamin kvinna, omega 3 och folsyra. Vad gör munkpeppar? :)

Oj, samma fråga där, vad är och gör nattljus? Munkpeppar som jag förstår det ska verka hormonbalanserande på östrogenet och progesteronet. Så förhoppningsvis blir cykeln lite kortare och lutealfasen lite längre. Har en lutealfas på ca 10 dagar +/- typ 2 dagar men brukar få spottings ett par dagar innan mens, och vad jag har förstått kan det tyda på låga progesteronnivåer.
  • Scrootie

Så jäkla störigt!!! Vet inte om det beror på tabletterna men det verkar ju suspekt. Har skrivit innan att jag har många och ganska oregelbundna cykler.

Åt rosenrot under november för ägglossningen, den uteblev den månaden. Lät det vara i december och ägglossningen kom som vanligt. Började med munkpeppar nu i januari och fick en mellanblödning på äl dag 12 och 13, det bör inte ha varit någon ägglossningsblödning då tempen snarare sjunkit sedan dess. Sjukt irriterande!!!

• Scrootie

Så jäkla störigt!!! Vet inte om det beror på tabletterna men det verkar ju suspekt. Har skrivit innan att jag har många och ganska oregelbundna cykler.

Åt rosenrot under november för ägglossningen, den uteblev den månaden. Lät det vara i december och ägglossningen kom som vanligt. Började med munkpeppar nu i januari och fick en mellanblödning på cd12 och 13, det bör inte ha varit någon ägglossningsblödning då tempen snarare sjunkit sedan dess. Sjukt irriterande!!!

• Scrootie
    Loea skrev 2020-01-25 23:20:42 följande:

Jag är i samma sits. Har bim på lördag 1/2 och har roligheter inbokat både fre och lör. Har aldrig tackat nej till ett glas innan och suger på att ljuga så blir väldigt uppenbart om jag inte dricker ens en cider. Men jag tänker att har jag inte plussat på fredag eller lördag så är jag helt enkelt inte gravid. Orkar inte gå runt och hoppas på något som inte är.

Mitt råd till er båda är väl ungefär det du själv skrivit. Visar testet inte positivt på fredag/lördag och ni faktiskt haft ÄL när ni trott så har det nog inte skett denna månaden. Och skulle passat på att festa i så fall!
  • Scrootie

Grattis till er som plussat redan, och håller tummarna för resterande.

Själv har jag helt tappat hoppet om en 2020 bebis och sitter och funderar på vilken vårdkontakt man ska vända sig till. Är på äl +8 idag och tempen hade dalat 0.08 i morse samt att jag fick spottings tidigare även om de verkar ha upphört nu. Med så kort lutealfas känner jag inte särskilt mycket hopp.

Är väl inne på 7e eller 8e försöket men har en 2,5 åring så lär väl inte få så mycket hjälp av vården antar jag.

Så deppig dag, grät en skvätt i bilen på väg hem efter jobb.

Förlåt behövde häva ur mig.

• Scrootie
    Jojjo87 skrev 2020-02-11 20:40:19 följande:

Vilket försök är ni andra inne på?

Jag är 32År och är mitt 6:e försök nu. Innan man satte igång så trodde iaf jag att det skulle gå med en gång som för alla ens vänner. Meeeen så vart det inte :/

Bim 22/2 så håller tummarna ????

32 år, 7e eller 8e försöket. Har ett barn sen innan och här alltid hört att tvåan skulle vara lättare. Folk har uppenbarligen fel...
  • Scrootie
    Jojjo87 skrev 2020-02-11 21:14:23 följande:

Folk ? vet? och ?tycker? så mkt!

Alla har det inte så lätt tyvärr :/

Kör du med Äl stickor? Temp?

Läst så mkt dom senaste dagarna med saker andra provat. Som bisolvonmetoden, rosenrot och allt möjligt. Börjar känna mig desperat

Nej tyvärr är det ju så. Kör både med äl-stickor och tempar. Har kört en månad med rosenrot och en månad med munkpeppar. Har även beställt bidrottninggele, funderar på att maxa alla kosttillskotten nästa månad :P
  • Scrootie

Läst så mkt dom senaste dagarna med saker andra provat. Som bisolvonmetoden, rosenrot och allt möjligt. Börjar känna mig desperat

Nej tyvärr är det ju så. Kör både med äl-stickor och tempar. Har kört en månad med rosenrot och en månad med munkpeppar. Har även beställt bidrottninggele, funderar på att maxa alla kosttillskotten nästa månad :P

Försöker ni för första barnet eller har ni sedan tidigare?
  • Scrootie
    Jojjo87 skrev 2020-02-12 06:06:06 följande:

När du tempar kör du varje morgon då? Har bara kört med Äl-stickor men nu till nästa månad tänkte jag ladda upp med allt som får :p

Mitt första, sambon har en dotter sen tidigare. Så känslan av att det är något fel på mig eller att vi inte är kompatibla gör mig så ledsen varje gång mensen kommer :/

Ja, tempar runt kl. 6 varje morgon. Hade svårt för det i början med att komma ihåg det, göra vid ungefär samma tidpunkt etc. Men det blev bättre efter ett litet tag. Ville kunna få konstaterat att jag hade äl. Första månaden jag körde så kom den en vecka senare än jag trodde, vilket var två hela veckor senare än vad apparna förutspådde. Har långa cykler med ganska kort lutealfas på ca 10 dagar så brukar få äl på cd 22. Denna månaden var det på cd 25 och är på dag 34 idag, 9 dagar efter ÄL.

Usch förstår att det måste vara extra jobbigt. Håller tummarna lite extra för dig och att du snart får ett plus.
  • Scrootie

[quote=80221831][quote-nick]Scel skrev 2020-02-12 13:40:11 följande:[/quote-nick][/quote]

Det där tycker jag ser positivt ut! Lite olycklig smuggling över testrutan men tycker ändå att jag kan se ett andra streck! :)

• Scrootie

[quote=80221831][quote-nick]Scel skrev 2020-02-12 13:40:11 följande:[/quote-nick][/quote]

Det där tycker jag ser positivt ut! Lite olycklig skuggning över testrutan men tycker ändå att jag kan se ett andra streck! :)

Svar på tråden BIM Februari 2020