• Scel

BIM Februari 2020

Hej, jag hoppar också in här!

Jag och sambon har precis bestämt oss för att försöka skaffa barn. Eftersom jag redan är 30 så bestämde jag mig för att börja med ägglossningstest direkt, fick fullt utslag på 4:e dagen, vilket var den 1 feb. Hade sex både samma dag och dagen efter. Jag är helt ny på det här så vet inte exakt hur man räknar men borde vara på typ äl+10 idag? I vilket fall som helst så började jag få molvärk en vecka efter ägglossning som har kommit och gått, även ryggvärk i mitten av ryggen. Går hela tiden och tänker att jag vill göra ett test men det kanske är för tidigt för att det ens skulle kunna synas nått och dessutom är det här första försöket. Åååh, jag behövde få skriva av mig!

• Scel
    Dael1 skrev 2020-02-11 19:58:06 följande:

Hej,

Vad roligt att ni ska försöka!

Gällande äl och test så beror det lite på hur lång din cykel är. Min är på ca 28-29 dagar så min mens ska infalla på äl+15. Jag misstänkte att jag var gravid för att jag var ovanligt trött, alltså sjukt jäkla trött. Mina flytningar dog dessutom helt ut, var helt plötsligt snustorrt vilket aldrig händer. När brösten fortfarande ömmade dagen efter bim började jag ana men vågade aldrig hoppas. Igår, på bim +5, fortfarande med ömma bröst, vågade jag nästan vara säker (fast ändå inte för man vågar inte "jinxa" något) och köpte test. Min mens är nämligen aldrig sen och mina bröst ömmar alltid mellan äl och mens men ömmandet släpper alltid några timmar innan mensen.

Vill du testa ska du ju göra det, men var beredd på att det inte är säkert att du får ett plus även om du är gravid. Har du några andra symtom? :)

Senaste halvåret har den legat mellan 29-34 dagar. Vanligast 33 dagar. Det är också en anledning att jag ville börja med ägglossningstest direkt eftersom den är oregelbunden.

Jag brukar kunna känna molvärk när ägglossningen men inte annars och nu kommer det och går varje dag. Kan dock vara för att jag så gärna vill vara gravid som jag tror att det finns tecken. Varit väldigt trött senaste tiden med. Lite mer flygningar än vad jag brukar ha. Förutom det kommer jag inte på några andra tecken.

Jag har även appen P-tracker och enligt den ska jag ha mens den 18/2 men om jag hade ägglossning den 1/2 borde mensen isåfall komma 15/2? Märks säkert hur dålig koll jag har på sånt här, haha!
  • Scel
    Freya18 skrev 2020-02-11 20:03:31 följande:

Välkommen! :)

Om ditt test var svagare 2 februari så är du på ÄL+10. Vissa brukar börja testa redan. Det är helt hur man känner för och man kan hinta ett streck med tidiga test ibland. Väldigt individuellt. Lycka till!

Jag trodde jag kunde hålla mig lugn tills mensen är beräknad att komma men gu så svårt det är! Drömde till och med att jag var gravid inatt, tidigare har jag alltid drömt att jag trott att jag varit gravid men man har inte hittat nått på ultraljud. Så det verkar påverka mig en hel del. Vill inte att det här ska vara nått jag går runt och tänker på ständigt.
  • Scel

Nu har jag tagit ett graviditetstest, ska ha mens på lördag men jag orkade inte vänta längre. Minsta lilla tecken så tror jag att jag kanske är gravid ändå. Inom 3 minuter så såg det ut såhär???!!!! Hjälp, ser ni samma som jag ser?!

• Scel
    Scrootie skrev 2020-02-12 14:13:45 följande:

[quote=80221831][quote-nick]Scel skrev 2020-02-12 13:40:11 följande:[/quote-nick]

Det där tycker jag ser positivt ut! Lite olycklig smuggling över testrutan men tycker ändå att jag kan se ett andra streck! :)[/quote]

Jag vågar inte tro att det är sant! Jag sprang direkt och köpte ett clearblue veckoindikator men står att man ska testa på morgonurin. Hur ska jag orka vänta tills imorgonbitti? Varenda minut går sååå långsamt!
  • Scel
    Melanes skrev 2020-02-12 19:34:37 följande:

Det där skulle jag ta som ett plus :) Grattis!!

Tack, känns helt overkligt! Ska testa med clearblue imorgonbitti, såå spännande!!
  • Scel

Mest overkliga morgon i hela mitt liv. Trots testet igår så vågade jag inte tro att det var sant..

• Scel
    Solros2 skrev 2020-02-13 07:17:59 följande:

Jätte stort grattis

Tack!
  • Scel
    Gnusmas skrev 2020-02-13 07:28:14 följande:

Skönt att få det 100 procent bekräftat! Grattis!!

Tusen tack!!
  • Scel
    Matildaa2020 skrev 2020-02-13 08:15:08 följande:

Borde vara BIM -2. Ser ju två streck, men är det spök eller riktigt?

Ser positivt ut! Plussade själv igår men vågade inte tro på det förrän imorse när jag tog ett clearblue veckoindikator, så köp ett sånt så blir det mer svart på vitt.
  • Scel
    Matildaa2020 skrev 2020-02-13 09:35:39 följande:

Åh grattis!! Ja jag måste nog göra det! Bara rädd att det ska stå "inte gravid" hehe

Tack!! Det var jag också rädd för, men om du fått plus på stickan så borde det ju stå gravid. Så tänkte jag.
Svar på tråden BIM Februari 2020