Inlägg från: amandakollb |Visa alla inlägg
  • amandakollb

BIM Februari 2020

Hej, hoppar in här ist, var egentligen i mars-tråden men min äl kom väldigt mkt tidigare än beräknat. Som tur var märkte jag av ÄL-sekret så förhoppningsvis fick vi till det två-tre gånger däromkring. Jag borde ha bim runt 23-25 februari (osäker på exakt vilken dag jag hade ÄL). Hoppas hoppas så på den här gången!!

• amandakollb

En fråga till alla som testar tidigt och många gånger innan bim, testar ni alltid tillsammans med er partner eller berättar ni bara att ni testar, eller berättar ni inte alls för att istället överaska om det skulle vara positivt? :) 

• amandakollb

jag är på ÄL 9-10 idag (osäker på exakt vilken dag jag hade ÄL), och jag har köpt ett testa-tidigt test där det står att man kan testa upp till 6 dagar innan bim. jag tänkte ta testet på onsdag då jag är på ÄL 11-12, är det för tidigt tror ni? tänker om det är dumt att testa så tidigt.. 

• amandakollb

tack för svar om tidigt test alla! tror nog att jag ska testa på onsdag ändå.. om det är negativt då så kommer jag invänta bim innan jag tar fler tester. 

• amandakollb

Jag tror jag är på ÄL 10 eller 11, och nu fick jag en jätteliten brun flytning, vilket jag har fått några dagar innan mens de tidigare månaderna så nu sjönk mitt hopp om att jag är gravid :(

någon som brukar få bruna flytningar några dagar innan mens?

• amandakollb

Jag hade tänkt testa idag första gången, äl+12, men min temp har gått ned två dagar och har fått massa bruna flytningar så tror mensen är på väg och tror det är helt kört denna månad :( grattis alla som plussat!!

• amandakollb
    Mammaresan skrev 2020-02-21 11:57:47 följande:

Åh.. var totalt negativt idag med. :'( Hur kan det ens vara möjligt? Men ja ja vad kan jag göra.. Vill bara gömma mig under täcket och gråta. Det är ändå ÄL+12 idag så tror att det är kört.

Däremot vet jag vad ni pratar om att plussa senare på dagen. Jag plussade under senaste graviditeten (för ett par år sedan) starkare på kvällen än på morgonen. Så det stämmer även för mig.

Jag vet inte om jag bara borde ge upp för egen del... Det känns som jag har misstolkat känslan helt. :( Åååh vad jobbigt det känns verkligen. Förra månaden trodde jag inte på att jag var gravid men denna så är det en känsla så ja... Det gör minusen såå mycket värre..

Det är långt kvar till mens också som även är lite opålitlig så vem vet hur länge jag får vänta tills nästa cykel. :(

tråkigt att höra :( känner så väl igen mig i din uppgivenhet! har du också väldigt långa cykler? jag känner att mensen är på väg och efter det så kanske jag måste vänta typ 4-5 veckor på nästa gång jag har ägglossning.. vi funderar faktiskt på att söka hjälp så jag får äta letrozol, har ni funderat något på det? 
  • amandakollb

Bim idag eller imorgon, testade imorse och det vad negativt, en timme senare dök mensen upp, suck..

lycka till alla andra och grattis till alla som plussat! :)

nu blir det en lång väntan till nästa äl som säkert kommer om 3 till 5 veckor :/

• amandakollb
    Fnattilur skrev 2020-02-28 11:55:45 följande:
    La denna i fel tråd, skulle hamna i mars, men kanske någon som har nåt bra tips ändå? :)
    jag har sagt tidigare att jag har en vit månad då jag ska iväg på något där jag inte vill dricka så prova det? :) 
Svar på tråden BIM Februari 2020