• larssonc

BIM Februari 2020

mw93 skrev 2020-01-29 23:21:36 följande:

Jag hoppar in här! Jag har ägglossning nu till helgen och bim blir 15e-16e feb. Detta blir andra försöket. Min dotter född 2017 blev till på första. Känner typ att hoppet runnit ur mig men kommer ändå försöka ligga så mycket som möjligt, men spänningen från första försöket finns verkligen inte där längre.

Alltså förlåt men förlora hoppet på ett försök? De flesta försöker betydligt längre än så. Vi kan prata om att tappa hopp när man försökt i ett år eller har någon diagnos som gör det svårt att få barn. Men att tappa hoppet efter ett försök? Ja vi är ju alla olika men känns som man har lite väl drömsyn på att bli gravid. Jag har hopp och då har jag ändå en uttalad diagnos där jag är nära klimakteriet och aldrig ska bli gravid enligt läkarna, förlorat ett barn i vecka 20 och försökt i snart ett år nu. Har ändå hopp att vi ska bli gravida igen.

Aja alla är vi olika, jag håller tummarna att det ska få gå lika smidigt för dig igen!
  • larssonc
    Sofieelises skrev 2020-01-30 13:48:23 följande:

Känner ni också att "alla andra" blir gravida men inte ni?

Detta är mitt 6e eller 7e försök. Vet att det inte är någonting i sammanhanget men för mig är det en evighet. Har barn sedan innan och är med i några Facebookgrupper (mammagrupper) där flera andra också försöker bli gravida. Och SJÄLVKLART tar det sig på första eller andra försöket och själv står man där månad efter månad medans de droppar av. Och nu fick jag veta att två av mina väninnor ska ha barn, båda två på FÖRSTA försöket ofc.

Jag har barn sedan innan och jag vet att jag inte ska gnälla men den här resan är inte rolig, känner mig urdeppig idag.

ÄL idag men känner redan på mig att det inte blev något denna månaden, varför vet jag inte. Varit "hälsosam" alla dessa månader för att främja graviditet men nu skiter jag i det känner jag så nu åkte energidrycken fram (dragit ner på koffeinet innan t ex) och i helgen ska jag unna mig ett glas vin.

Ursäkta gnäll, men är verkligen låg idag. Om det finns NÅGON som känner som mig så hojta gärna.

Och vill absolut inte trampa någon på tårna med inlägget, vet att mina försök är futtiga i jämförelse med många andras. Ni som försökt länge - fan vilka kämpar ni är.

Känner EXAKT samma. Förstår verkligen vad du menar. Det är tortyr att försöka och försöka för att aldrig lyckas medans alla andra blir gravida av att typ titta på varandra...

2017 fick jag diagnosen lågt amh och läkarna trodde inte jag skulle bli gravid. Får av lite olika skäl ej göra ivf. Blev magiskt nog ändå gravid (fick ta lutinus, progesteron, som stöd under graviditeten) och vår son föddes mars 2018.

Att få syskon var ingen självklarhet för oss men fantastiskt nog blev jag gravid igen i november 2018. Tyvärr förlorade vi vår fina pojke i vecka 20 i mars 2019. Vi har försökt sen vi förlorade honom och det tar sig aldrig..

Fem veckor efter vi förlorat vår son berättade en nära vän att hon var gravid, hennes nummer 3 föddes i november, min vän som jag var gravid samtidigt som fick sitt andra i juli, en annan vän fick sitt andra 5 dagar efter vår ängel skulle fötts och en klasskompis berättade dagarna efter vi förlorat vår son att hon skulle ha i augusti (var med beräknad i augusti). En annan vän fick tvillingar igår, en annan vän ska ha nummer två i feb, en annan i maj och en tredje sitt andra i juni. Funderar hela tiden på varför det går så lätt och bra för alla andra. Varför får deras barn leva? Inte för att jag önskar någon annan detta utan i ilska att vi fått uppleva detta. Har även en vän som ska ha sitt första i mars och en annan sitt första i maj. Det är så mycket barn att jag vill fly under en sten.

Sen i mammagruppen med sonen föds det syskon konstant och alla plussar till höger och vänster. Här sitter jag själv, ledsen och arg över att behöva kämpa varje jäkla månad medans det går så lätt för de flesta andra jag känner :( så jag förstår dig helt och hållet.
  • larssonc
    Magda11 skrev 2020-02-12 09:06:26 följande:

Åååh, blir snart tokig. Tror jag hade ÄL i början av förra veckan och fick i måndags vad jag tror är nisblödning (utspätt ljusrosabrun blödning) som jag fortfarande har. (Långt ifrån hur min mens ser ut samt alldeles för tidigt för mens). Vet inte när jag ska våga ta första gravtestet... BIM borde vara på söndag eller måndag. Vill ju testa NU, men samtidigt känns det så dumt att börja tidigt och kanske få negativt svar och därför fortsätta testa hela tiden...

Hur länge borde jag vänta? Vilka test är bäst? Har CB early och RFSUs vanliga hemma.

Skulle inte ta något av dom testen. Båda är kända för att ge spök. Fått spök många gånger med cb early. Riktiga skit tester. RFSU har jag fått spök med en gång. Vill du ha testa tidigt tester hade jag beställt predictor early
  • larssonc
    Matildaa2020 skrev 2020-02-13 08:15:08 följande:

Borde vara BIM -2. Ser ju två streck, men är det spök eller riktigt?

Man brukar säga att spökstreck inte har färg utan är mer grått/ser ut som en skugga. Så skulle absolut säga att det där är ett plus! Grattis :)
  • larssonc
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-13 16:04:39 följande:

Låter väldigt lovande för dig! Har du lyckats hålla dig från att testa i en vecka nu då? Bra jobbat!

Får jag fråga vad som menas med tempen? Jag testade mog precis och hade 37,9 i temp på äl+7. Är det ett gott tecken? Vet att jag brukar ligga på 35-36 i "vanliga" fall.

Tycker det låter som du är på väg att få feber. Din temp på dagen säger tyvärr ingenting. Eller ja nu när den är så hög låter det som feber. Jag brukar ligga mellan 36,10-36,35 innan äl och runt 36,70-36,90 efter äl.

Så här det med tempning:

- Du måste ha en temp med två decimaler

- Tempen ska tas samma tid varje dag (+-2 timmar men bäst resultat samma tid)

- Du ska ha sovit minst 4 sammanhängande timmar innan du tar tempen.

- Du ska sova ungefär lika många timmar varje natt och helst samma rytm (alltså bra om du för det mesta kanske sover 22-06)

- Tempen ska tas det första du gör på morgonen. Alltså innan du pratar, sätter dig upp, stiger ur sängen eller liknande.

- Tempen ska tas på samma sida av munnen långt in med stängd min

- Tempen gills inte om du sovit lite, oroligt/vaknat mycket, är sjuk, druckit alkohol och liknande

Oftast behöver man tempa i 2-3 cykler för att kunna se ett mönster hur kroppen brukar ligga före och efter äl.

Med det sagt är det en bra metod om man får till det :) men din temp idag säger tyvärr inget gällande graviditet
  • larssonc
    NiMi12 skrev 2020-02-15 14:50:09 följande:

Har BIM 23:e februari.

Jag skulle hålla mig tills dess, men känner så sjukt mycket molvärk och drag i livmodern så jag kommer nog inte kunna hålla mig.

Hur tidigt kan jag testa? Är på äl +7 idag :)

Spännande :) jag plussade idag på äl+10!
  • larssonc
    Fialotta8 skrev 2020-02-16 09:18:39 följande:

Idag var det min tur :D

Grattis! :) jag plussade igår!
  • larssonc
    Malllin skrev 2020-02-16 14:09:53 följande:

Grattis! Vart i cykeln är du?

tack :) äl +11, bim -3
Svar på tråden BIM Februari 2020