• Fialotta8

BIM Februari 2020

Hej alla! Ny här :) jag har glömt hur allt funkar med äl och när man kan börja testa om man är gravid :p jag hade positivt ältest i torsdags, vilket betyder ägglossning dagen efter eller?.betydet det att jag är på ÄL + 6? Borde kunna testa typ söndag som tidigast då eller vad tror ni?

Djungel!

• Fialotta8
    Gnusmas skrev 2020-02-12 22:50:06 följande:

Äl+8 har jag testat positivt som tidigast, tror vanligaste är att man börjar kunna få positivt 10-12 dagar efter äl..

Åh just det! Ja jag kommer ihåg när jag testade positivt för lilleman hemma och det syntes också sådär tidigt, kanske runt samma som dig. Men vi får se då helt enkelt kanske kan våga mig prova redan imorgon då! Vi får se hur mkt is i magen man kan ha ;)

Tack för svar!
  • Fialotta8

Vill bara flika in till er som väntar att jag testade negativt i förrgår, äl+8 och såhär svagt positivt med ett testa tidigt från cb idag på äl+10!

• Fialotta8
    Langdskidor skrev 2020-02-16 09:30:23 följande:

Var det positivt dag nio med bra tester som clearblue? Fick upp hoppet lite nu när jag läste detta xD

Haha ja men precis! Jag körde clear blue testa tidigt, båda gångerna :D såg visst att det är 10 dagar sen positivt ältest men 9dagar sen äl blir det ju då. Så ganska tidigt blev det positivt ja! :D så glad! Bebis nr 2 på g nu, hoppas lilleman hemma blir glad över ett syskon bara :p
  • Fialotta8
    larssonc skrev 2020-02-16 10:21:54 följande:

Grattis! :) jag plussade igår!

Grattis! :D
  • Fialotta8
    amandakollb skrev 2020-02-16 12:19:09 följande:

En fråga till alla som testar tidigt och många gånger innan bim, testar ni alltid tillsammans med er partner eller berättar ni bara att ni testar, eller berättar ni inte alls för att istället överaska om det skulle vara positivt? :) 

Jag testar tidigt och min man tycker jag är tokig ;) men han förstår inte riktigt grejen när inget förändras i hans kropp som det gör i våran :p han låter mig hållas, han vet ju inte exakt när jag testar så det är ändå lite överraskning i det :D
  • Fialotta8
    larssonc skrev 2020-02-16 10:21:54 följande:

Grattis! :) jag plussade igår!

Grattis! :D
    milor skrev 2020-02-16 18:42:30 följande:

På vilken dag i cykeln brukar ni ha ägglossning? "Skolboksexemplet" är ju på dag 14 men jag hör inte så många som har det?

Förra månaden fick jag positivt utslag på äl-test på dag 22 och den här månaden fick jag helt plötsligt äl-flytningar på dag 13-16! Trodde knappt på det och tänkte att jag säkert kommer få sen äl igen så tog inget test, ångrar mig nu när jag fått "vanliga" flytningar igen. Jag får väl helt enkelt bara vänta och se om det var äl där eller inte (även fast det känns som en evighet bort..! Haha).

Jag brukar få ägglossning mellan 11-13 dagar :) har förstått att det är ganska kort? Har oftast 28dagars cykel, ibland 30. Ganska lång blödning, tack för den... Men något ska man väl få ta tänker jag :p
  • Fialotta8

Hej alla! Jag plussade ju för en vecka sedan exakt, men nu börjar denna lilla morsan bli orolig..

Va på barnkalas igår och fick då en hejdåkram av sonens kusin på 4 år när jag satt på golvet. Hon hoppar lixom ner i mitt knä och lyckas knäa mig svinhårt lixom längst ner i magen mot blygdbenet. Blåmärke delux och svullet och ömt.. Perfekt. Nu är jag alltså livrädd att lilla fröet där inne har skadats för idag på morgonen har jag varit dålig i magen, lös alltså, istället för hård som man blir när man är gravid. Går bara och väntar på att börja blöda :(

Någon som har erfarenhet av missfall vid yttrevåld? Är det vanligt?

• Fialotta8
    Josefine123 skrev 2020-02-23 11:35:31 följande:

Ett sånt ändå milt trauma borde inte kunna störa en så tidig graviditet. Att du är lite lös i magen tror jag inte heller har nåt med det att göra. Jag hade inte varit orolig.

Åh jag tänker ju exakt likadant. Men samtidigt, livmodern är ju precis vid blygdbenet just nu och det va lixom snett uppifrån och ner hon träffade. Hade varit typiskt alltså...! Har ju lixom en svullen bula på själva fiffi :p haha! Asså, det va hårt! Men det logiska i mig säger att det borde vara svårt att lyckas störa det så tidigt ja. Får se, ska till mvc på onsdag, då får jag väl nämna det iaf!
Svar på tråden BIM Februari 2020