• Jojjo87

BIM Februari 2020

Hej alla!

HEJJA alla ni som kämpar på och grattis till er som plussat :)

Jag och min sambo försöker bli gravida. Första gången för mig och min sambo har en dotter sen innan. Känslan av att något är fel på mig kommer som en våg över mig varje gång mensen kommer på besök :/ ska enligt min app ha mens den 22/2. Hoppas verkligen att det kommer gå denna gång. Kör på med ÄL stickor och denna gång har jag inte fått något tydligt streck. :/

Är 6: e försöker nu.

• Jojjo87

Vilket försök är ni andra inne på?

Jag är 32År och är mitt 6:e försök nu. Innan man satte igång så trodde iaf jag att det skulle gå med en gång som för alla ens vänner. Meeeen så vart det inte :/

Bim 22/2 så håller tummarna ????

• Jojjo87

Har du sökt någon form av hjälp?

Kontaktade gyn för att få en undersökning för att bara kolla så att allt ser okej ut. Men pga att jag nämnde att vi försöker skaffa barn så fick jag slängt i örat att jag får försöka ett år sen kan jag komma till som.

Min sambo har en dotter sen innan så känner bara mer och mer att det är fel på mig. :/

• Jojjo87
    PelloBello skrev 2020-02-11 20:47:00 följande:

Försök 9. Är 33.

Har ett oplanerat barn på 5år. Nu verkar det omöjligt att bli gravid. Suck.

Har du sökt någon form av hjälp?

Kontaktade gyn för att få en undersökning för att bara kolla så att allt ser okej ut. Men pga att jag nämnde att vi försöker skaffa barn så fick jag slängt i örat att jag får försöka ett år sen kan jag komma till som.

Min sambo har en dotter sen innan så känner bara mer och mer att det är fel på mig. :/
  • Jojjo87
    Scrootie skrev 2020-02-11 21:09:05 följande:

32 år, 7e eller 8e försöket. Har ett barn sen innan och här alltid hört att tvåan skulle vara lättare. Folk har uppenbarligen fel...

Folk ? vet? och ?tycker? så mkt!

Alla har det inte så lätt tyvärr :/

Kör du med Äl stickor? Temp?

Läst så mkt dom senaste dagarna med saker andra provat. Som bisolvonmetoden, rosenrot och allt möjligt. Börjar känna mig desperat
  • Jojjo87
    Scrootie skrev 2020-02-11 22:35:21 följande:

Nej tyvärr är det ju så. Kör både med äl-stickor och tempar. Har kört en månad med rosenrot och en månad med munkpeppar. Har även beställt bidrottninggele, funderar på att maxa alla kosttillskotten nästa månad :PFörsöker ni för första barnet eller har ni sedan tidigare?

När du tempar kör du varje morgon då? Har bara kört med Äl-stickor men nu till nästa månad tänkte jag ladda upp med allt som får :p

Mitt första, sambon har en dotter sen tidigare. Så känslan av att det är något fel på mig eller att vi inte är kompatibla gör mig så ledsen varje gång mensen kommer :/
  • Jojjo87
    Mammaresan skrev 2020-02-14 02:54:26 följande:

Hur går det för alla? Hur många är vi kvar?

Jag har bim 22/2 Äl gav rätt svaga streck den månad så räknar med att hoppa in på tråden bim mars :/

Hur går det för dig? :)
  • Jojjo87
    Matildaa2020 skrev 2020-02-14 07:03:13 följande:

BIM -1 idag och mitt svaga test igår stämde visst. Glad alla hjärtans alla!

Åhhh grattis <3 glad alla hjärtans dag till er!
  • Jojjo87
    Mammaresan skrev 2020-02-14 14:40:46 följande:

Åh ca 1 vecka kvar till BIM då! När brukar du testa eller väntar du in mensen först? Du kan ju missat stegringen och om ni haft sex runt tiden du misstänker ÄL (oavsett test) så är det ju ändå inte omöjligt!

Här går det segt. Är på ÄL+5. Ganska säker på att ett ägg släppte runt söndagen den 9:nde. Så ÄL var lite tidigare för egen del den här månaden. Gissar på BIM runt den 26 februari. Men med tanke på sex samt ÄL så borde en graviditet synas tidigare än så på stickan. Har lite oregelbundna cykler och den här verkar bli en kortare en. Så jag bara väntar här!Grattis!Grattis!Så tråkigt. Håller tummarna på ett plus i mars!Haha ja här känns det snarare som tiden går baklänges! Känns som evigheter sedan ÄL och allt det där men gått ynka 5 dagar. Haha!

Försöker vänta in i det sista på att testa! Under veckan som jag misstänker Äl vart det något 7 dagar i rad så kan bara hoppas på att det blev något av det haha!

Föregående månad va mensen sen 4 dagar och besvikelsen när jag testa och inte va gravid... vart så ledsen.

Haha ja du har rätt, tiden mellan Äl och mens går sååå långsamt! Tempar du lr bara Äl stickor?
  • Jojjo87

Grattis ni som har plussat <3

Bim 22/2 och känner att den är på gång. Svullen, huvudvärk och ömma bröst! Precis som vanligt alla andra månader :/ så kommer checka ut härifrån och hoppa in på mars tråden istället. Ska ladda upp med rosenrot nu in för nästa omgång.

Usch blir så himla ledsen :/

Svar på tråden BIM Februari 2020