• Izzy123

BIM Februari 2020

Jag gör er sällskap i väntan på BIM. Blev gravid på första försöket i september och var så lycklig! Lyckan varade fram till slutet av november när man inte kunde hitta hjärtslag på ultraljud :( fostret hade dött i vecka 10. Sorgen var brutal och jag fick göra en skrapning. Mensen kom igång efter drygt 5 veckor och nu hoppas jag att kroppen ska vara redo igen. BIM runt den 2 februari.

• Izzy123

2/2 - Izzy123

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand, Etaj

6/2 - Carline

7/2 - Arneliis

9/2 - Trollkvinnan

10/2 - Bellsss

11/2 - Sofieelises

13/2 Scrootie

• Izzy123

Då jag bara gissar att min BIM är nu i dagarna och inte tagit ÄL test är det en nervös väntan på en mens som förhoppningsvis inte kommer, men jag vill absolut inte testa för tidigt! Väntar hellre alldeles för länge än att bli besviken över ett negativt test.

Fick skrapas i vecka 12 i november efter att man inte hittat hjärtslag på UL (fostret dog i vecka 10) och jag hoppas att kroppen är tillbaka i normal rytm, men cykeln varierar mellan typ 29-33 dagar så jag avvaktar nog med test till i helgen. Såå nervöst!!

• Izzy123
    Majja92 skrev 2020-02-18 12:02:00 följande:

ÄL +5/6 och tiden går såååååå långsaaaaamt. Beställde massor med tester som bör komma imorgon eller övermorgon, försöker att tänka på annat men det är banne mig omöjligt. Tiden mellan mens och ägglossning är så mycket lättare... Då har man ingen oro, bara förväntan och lugn i kroppen. Nu är man all over the place.

Jag och sambon håller på att göra en utredning för upprepade missfall. Hans provsvar har ej kommit än men mina har. Allt såg fint ut men jag är tydligen APC-resistent. Heterozygot.

Vi har ej haft möte med kliniken än och gått igenom provsvaren utan såg detta i min journal på 1177.

Är det fler som har det? Isåfall behövdes det vidtas några åtgärder vid graviditet?

Jag är också heterozygot APC-resistent! Den förhöjda risken för blodpropp gjorde att jag fick blodproppar i lungan för några år sen av att äta p-piller. Nu är jag gravid och tar sprutor med Fragmin i förebyggande syfte. Fick tyvärr MA i vecka 11 i november men nu är jag gravid igen och hur nervös som helst!
  • Izzy123
    Majja92 skrev 2020-02-18 15:30:28 följande:

Åh beklagar MA :( Men STORT grattis till din nya graviditet, förstår hur läskigt det är men passa på att njuta och lita på att kroppen vet vad den gör <3 Vi har också några missfall i bagaget och därför vi gjorde denna utredning. Tror inte det är vanligt att behöva ta Fragmin om man ej haft besvär tidigare, eller får alla med APC ta sprutor? Gör fasen vad som helst för att inte få missfall igen!! <3

Tack ska du ha :) jag vet att man borde njuta men det är svårt att våga hoppas!

Jag vet faktiskt inte hur vanligt det är att man får Fragmin om man inte haft problem tidigare, men jag har i alla fall läst ett par forskningsartiklar om hur det faktiskt hjälpt kvinnor med upprepade missfall eftersom det är både antikoagulativt och antiinflammatoriskt. Hur som helst så skadar det inte fostret så det är ju ok att testa? Om inte annat för att du ska slippa få blodpropp :)
  • Izzy123
    Gnusmas skrev 2020-02-18 16:48:03 följande:

Grattis till din graviditet, hoppas det går vägen.

Tack <3

Det enda positiva med att ha haft MA är att de erbjuder flera tidiga ultraljud för att kolla att allt är ok... Förra gången dog fostret i 9v+3 så innan dess lär jag inte kunna slappna av.
Svar på tråden BIM Februari 2020