• eifos89

BIM Februari 2020

Hej!

Jag hoppar gärna in här om jag får ????

Vi har två flickor födda 14 och 16 och bestämde oss nyligen för att vi vill ha en tredje bebis ???? Helst igår såklart.

Beräknad BIM 28 februari.

Vi har myst sedan förra mensen upphörde. Ägglossningstestet visade solklart plus igår och vi fick till det även då, så nu hoppas jag för allt vad jag äger att det ska gå vägen. Inser att det kan och säkert kommer att ta sin tid, men önska kan man ju.

Känns skönt att kunna ha folk att ventilera alla sina tankar och känslor med under resans gång! ????

• eifos89

Ser ut som en desperat människa har skrivit mitt meddelande med alla frågetecken överallt. Uppenbarligen ville mina smileys inte vara med.. haha.

• eifos89

Varför är denna väntan så olidlig?! Jag hade troligtvis äl i förrgår eller igår och tålamodet tryter redan! Tänk om man bara kunde slappna av och chilla lite..

Idag har jag varit så fruktansvärt kissig hela dagen. Är det någonting ni andra brukar bli sådär direkt efter äl? Förstår ju att det inte har någonting med en ev framtida graviditet att göra, men bara någonting jag reflekterade över.

Grattis till alla som plussat! Håller tummarna hårt för oss andra också- denna och kommande månader!

• eifos89
    Maxima009 skrev 2020-02-14 19:51:03 följande:

Då hade vi äl samma dag antagligen! Håller med dig, timmarna går så sakta och ännu värre att dagarna går långsamt

Har inte behövt kissa mer än vanligt tycker jag, men som sagt bröstvårtorna är ömma som fan. Brukar aldrig ha ömma bröstvårtor, endast brösten. Och det brukar komma senare, skumt skumt skumt

Det värsta är att man blir helt koko under denna tiden tycker jag. Allting kretsar kring det här och att gå runt och undra, och besvikelsen om det nu inte skulle ta sig ska vi inte ens prata om..

Hmm, skumt och mycket spännande!
  • eifos89
    Malllin skrev 2020-02-15 15:02:46 följande:

Äl+8, bim på onsdag. Testade neg idag med testlagret och cb digital (ej veckoindikator)

Tror det är helt kört :(

Det är absolut inte kört! :) De tidiga testen som finns kan man väl ta tidigast 5 dagar innan BIM? Testen du använt dig av mäter väl inte så lågt hcg?

Men jag fattar vad du går igenom och hur du känner dig. Man vill så mycket och målar fan på väggen jämt. Håller tummarna hårt för att mensen uteblir på ons! <3
  • eifos89

Grattis till alla plus! :)

Ni som har någon fertilitetskalender eller liknande, vilken använder ni er av?

• eifos89

Jag har också gått och blivit knäpp redan.. som vanligt då med andra ord!

Äl+4 eller 5 idag och jag vill gärna redan tycka/ tro att jag absolut blivit gravid denna månaden. Molvärk sedan igår (som jag säkert hade haft ändå, bara det att jag såklart känner efter och överanalyserar ALLT just nu)

Men vet ni vad? Jag skiter i om jag kommer att bli besviken, för just nu mår jag så himla bra av att bara gå och tro :D Nederlaget får vi ta sen.

Jag har beställt några testa tidigt som kommer i veckan, men jag kan väl tidigast börja testa om ca en vecka va?

• eifos89
    Gnusmas skrev 2020-02-17 19:41:40 följande:

Bra inställning! Jag har i en tidigare graviditet testat positivt på äl+8 och läst om andra som gjort det också, så ungefär där någonstans går väl gränsen för vad som är möjligt kanske.. men ju längre man väntar ju större chans.. jag har också beställt testa tidigt! Tror de kommer på onsdag el tidigast imorgon, kommer testa samma dag de kommer!

Ja, vi vet ju hur låg man blir om det nu inte skulle bli något..därför tänker jag må bra tills dess ;)

Åh spännande! Vilken dag är du på?
  • eifos89
    Gnusmas skrev 2020-02-17 20:47:14 följande:

Jag är idag på ÄL+7, testade negativt idag med testlagret. Får dock mens på ÄL+10, så testar så tidigt för annars får jag inte testa alls hehe

Haha, förstår precis. Jag håller tummarna för dig! :)
Svar på tråden BIM Februari 2020