• Loea

BIM Februari 2020

Pga orimligt långa cykler får jag helt hoppa över januari. Har bim 1/2 om min lutealfas är normallång. Väldigt taggad då detta är första gången jag lyckats hitta min ägglossning sen jag slutade med preventivmedel i höstas. Känns som bättre förutsättningar än tidigare omgångar då jag de två första misstog min ägglossning och medföljande krämpor för graviditet och nu senaste månaden då mensen, och antagligen ÄL, blev två veckor sen och fintade bort mig helt. Så nu har vi iaf en chans!

1/2 - Milor, mijjan12, Loea

2/2 - Izzy123

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand, Etaj, Emalie

6/2 - Carline

7/2 - Arneliis

8/2 - Nixtie

9/2 - Trollkvinnan

10/2 - Bellsss

11/2 - Sofieelises, Sarakarolina

12/2 - Snarttrettiochtrevar89

13/2 Scrootie

16/2 Mikkan, myownworstenemy

• Loea
    Barbrastreisand skrev 2020-01-24 20:53:07 följande:

Nu börjar den värsta: tiden efter äl innan bim.. Försöker slappna av men är så svårt när man så gärna vill få ett plus! Är på typ äl+4 och känner ikväll att det drar i magen och värker i ländryggen, molande värk som liknar mensvärk.. Men vet att det är omöjligt att känna något såhär tidigt, varför ska kroppen göra såhär :(

Samma här! ÄL+6 nu och det känns som en evighet tills man kan få ett vettigt svar. Har alltid väldigt mycket symptom och krämpor runt ÄL. Nu känner jag dock inget speciellt så hoppas nästan att det är ett tecken i sig.

Hur länge är det ni försökt?
  • Loea
    Barbrastreisand skrev 2020-01-24 21:30:16 följande:

Verkligen! Hoppas att det är så:) vi är bara på tredje försöket så tidigt fortfarande. Men det har ändå varit intensiva månader haha! Inga barn sedan tidigare så är första:) själv då?

Ja visst är det! Vi är på fjärde cykeln sen jag slutade med preventivmedel, också första barnet. Man blir så jäkla otålig till ingen nytta alls men vad ska man göra. Detta är första månaden jag ens hittat min ägglossning så är ändå lite spännande! Men är också rädd att jag kommer bli väldigt besviken om det inte blir något denna gången. Tycker det är svårt med upp och nedgångarna..
  • Loea
    Nixtie skrev 2020-01-24 21:38:47 följande:

Trodde jag skulle ha ägglossning på dag 17 men den kom visst dag 14? Eller? Tror ni jag hade ägglossning då även om sträcken inte är lika starkt/starkare än kontrollsträcket?

Så blev det för mig också denna månaden men fortsatte testa, sex dagar efter att jag trott att jag haft ägglossning fick jag jättestarkt utslag. Så hade jag vart du hade jag fortsatt testa och sett. Vissa månader får man inte ens ägglossning.
  • Loea
    Barbrastreisand skrev 2020-01-24 23:02:51 följande:

Verkligen ! Och varje gång i slutet av cykeln säger jag till mig själv "skärp dig. Nästa gång ska jag inte överanalysera allt utan bara slappna av och vänta in bim".. Nu är jag här igen och överanalyserar ändå haha! Men vad ska man göra när viljan är så stark:) sen tycker jag att det är svårt att hålla igång sexet, blir flera dagar på raken tycker synd om mannen också..

Haha visst är det så! Man lägger alla symptom man hade framför sig och bara Ja då vet jag till nästa gång att inget av det här betyder något iaf. Sen glömmer man bort det lagom tills det är dags igen.

Ja fy, håller helt med dig. Vi är vanligtvis väldigt trötta på vardagskvällarna så att ligga bara för sakens skull är ju inte jättelockande alltid.
  • Loea
    Ringingrid skrev 2020-01-25 16:26:47 följande:

Hmmmm... ÄL ska egentligen varit förbi enligt mina beräkningar (mens om 10 dagar) men först nu fick jag såna (vattniga) flytningar som ska vara associerade med ÄL.. har jag äl nu, eller va? Virrigt. Aja har regelbundet samlag så kommer ju inte missa den oavsett men hade ju känts bra att veta ungefär när den äger rum.

Har du mätt ÄL med stickor? Mina cykler är något oregelbundna och väldigt långa så denna månaden kom ÄL en vecka senare än jag trodde.
  • Loea
    Ringingrid skrev 2020-01-25 21:27:06 följande:

Näeäe använde ÄL stickorna ett par gånger men blev knäpp av att behöva hålla mig och tänka på att inte dricka för mycket för att inte späda ut kisset osv osv så tänkte att eftersom jag ändå har så pass regelbundet sex så kan jag lika gärna strunta i att stressa över stickorna.. har inte haft särskilt bra koll på min cykel så har ingen aning om hur regelbunden den är.. hm. Undra om mensen kommer komma sent nu om jag nu hade ÄL idag. Aja får väl vänta och se helt enkelt!

Fullt förståeligt. Jag brukar inte vara så strikt med dom utan dricker precis som vanligt (vilket är en hel del, hade aldrig kunnat hålla mig) och håller mig oftast inte mer än två-tre timmar. Men mina har gett utslag ändå, kanske värt att testa fast en mer chill variant? :) annars funkar det ju säkert bra att bara ligga på och se till typ flygningarna!
  • Loea
    Louiseo skrev 2020-01-25 21:58:41 följande:

Jag skulle önska lite råd från er! 

Jag har bim i helgen, troligtvis på söndag, 2/2. Just i helgen ska jag på en ganska stor fest. Vad ska jag göra? Hur hade ni gjort med alkohol? Hade ni hoppat det helt? Tagit lite för att "smälta" in? Jag har inget emot alkohol men har druckit något glas otroligt sällan just för att vi försöker få till en graviditet och försökt ett tag. Det är ju ingen garanti att jag fått utslag på sticka innan lördag kväll när festen är :/ Tankarna runt det här gör mig tokig. Hur hade ni gjort? 

Jag är i samma sits. Har bim på lördag 1/2 och har roligheter inbokat både fre och lör. Har aldrig tackat nej till ett glas innan och suger på att ljuga så blir väldigt uppenbart om jag inte dricker ens en cider. Men jag tänker att har jag inte plussat på fredag eller lördag så är jag helt enkelt inte gravid. Orkar inte gå runt och hoppas på något som inte är.
  • Loea
    Louiseo skrev 2020-01-25 23:30:23 följande:

Jag tänker lite så med, att dricka några cider måste man väl kunna göra om det ändå inte visat sig att man är gravid. Skulle man ändå vara det borde väl chansen att embryot påverkas vara liten?!

Hade aldrig druckit om jag vetat att jag var gravid men finns ju tusentals graviditeter som har gått jättebra fast att kvinnan inte vetat förens senare eller inte brytt sig pga missbruk osv. Så om det nu vore så, vilket inte är troligt, så har man antagligen goda chanser ändå. Tänker inte festa till det helt oavsett men kanske tar tre fyra cider om det nu inte visar sig att jag är gravid. Har ändå höga förhoppningar om denna gången :)
  • Loea
    Scrootie skrev 2020-01-25 23:32:57 följande:

Mitt råd till er båda är väl ungefär det du själv skrivit. Visar testet inte positivt på fredag/lördag och ni faktiskt haft ÄL när ni trott så har det nog inte skett denna månaden. Och skulle passat på att festa i så fall!

Ja men precis :) är faktiskt första gången jag lyckades hitta ägglossningen så första gången jag kan vara säker. Förra månaden var mensen sen två veckor och jag grävde ner mig totalt i information om låghormonare och berättelser om folk som plussat sent. Det händer ju men vanligast är att det är som för mig den månaden, mensen var bara sen.
Svar på tråden BIM Februari 2020