Inlägg från: Sofieelises |Visa alla inlägg
  • Sofieelises

BIM Februari 2020

Hoppar in här :) Bim 14e februari!

Är på äl+10/11 egentligen men har testat negativt och har spottings så bara inväntar mensen här nu. Så jävla less.

Blir sjätte försöket med fjärde barnet för mig. Körde bisolvonmetoden förra månaden och kommer att göra det nu med, samt ta rosenrot (den gjorde att min ÄL kom mycket tidigare än vanligtvis denna månad så kör på med den).

Håller tummarna för många fina plus här i tråden!!

• Sofieelises

#50 Igår 12:24

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand, Etaj

6/2 - Carline

7/2 - Arneliis

9/2 - Trollkvinnan

10/2 - Bellsss

11/2 - Sofieelises

13/2 Scrootie

• Sofieelises
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-01-20 07:34:18 följande:

Godmorgon allihop. Trots övertygad pga hur jag mådde i januari så kom mensen nästan som en klocka..

1/2 - Milor, mijjan12

2/2 - Izzy123

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand, Etaj, Emalie

6/2 - Carline

7/2 - Arneliis

8/2 - Nixtie

9/2 - Trollkvinnan

10/2 - Bellsss

11/2 - Sofieelises, Sarakarolina

12/2 - Snarttrettiochtrevar89

13/2 Scrootie

15/2 myownworstenemy

16/2 Mikkan

Välkommen hit, då hänger vi ihop här med denna månaden :)
  • Sofieelises

Suck. Cykeldag 13 och ägglossningstestet är nääästan positivt - slår garanterat om till helt positivt efter lunch/i eftermiddag.

Hade sex igårkväll (cd 12 men även cd 10) och nu är mannen bortrest två dagar :( fan också. Lär ha ägglossning imorgon kväll eller torsdag morgon vilket är tidigare än jag brukar. Så nu missar vi de två bästa dagarna (dvs idag med positivt äl-test och imorgon). Så jävla deppigt. Är så trött på detta, försök 6 för mig.

• Sofieelises
    Fnattilur skrev 2020-01-28 12:19:02 följande:

Är i samma sits.. hade sex igår mitt på dan och sen rymde mannen på jobb och är tillbaka tidigast torsdag kväll, troligen fredag. Och fullt på ÄL-test idag..

Så himla typiskt alltså.. Jag hoppas att jag har en seg stegring och inte får helt positivt förrän imorgon, då kanske vi hinner en gång till innan fönstret stängs.

Men annars säger de ju att man har en god chans att bli gravid om man har samlag 2-3 dagar innan ÄL så vi får hålla tummarna för oss!!
  • Sofieelises

Igårmorse skrev jag och var deppig pga att jag trodde jag skulle få positivt äl-test under dagen men det slog aldrig om och blev starkare än översta stickan (mannen bortrest så tänkte att då är det kört denna cykeln).

Nu tog jag ett och nu är det inte många timmar från starkt positivt (underst)!! Och mannen kommer hem sent ikväll så då har vi ändå en bra chans denna cykeln!!

Aldrig varit så glad över att lh-stegringen segat sig, haha.

• Sofieelises

Hade sex en gång i måndagskväll, fick positivt äl-test igår (onsdag) vid 15, hade sex igen imorse vid 07. Nu på morgonen peakede äl-testet dvs starkare teststreck än kontrollstreck (se bild) så tror att äl sker under em idag.. Är mina chanser goda tror ni? Rädd att vi låg för sent efter positivt äl-test (ca 16 timmar efter positivt).

Börjar tappa hoppet efter 5-6 försök nu där man verkligen prickat äl perfekt utan att något hänt..

• Sofieelises
    Gnusmas skrev 2020-01-30 11:24:45 följande:

Jag har fått till mig att man ska gå på när testen slutar vara positiva, alltså nör hormonhalten börjar sjunka. Detta för att det kan ta lång tid för ägget att släppa och då kan man få positivt test i flera dagar. Har ingen källa på detta och vet inte om det stämmer men jag har alltid gått efter detta och på mog har det stämt då jag känner av min ägglossning (oftast iaf).

Tror inte det handlar så mycket om att pricka rätt, var tredje dag ska ju vara gott nog säger man ju.. det är mycket annat som ska stämma också.. jag har fem barn. Första tog ett år, andra 6 månader, tredje 8 månader, de andra två tog båda på första försöket.. alla med samma man.. så det kan vara jätteolika med samma förutsättningar..

Tack för svaret! Ja jag har ingen aning, på de flesta ställen står det 24-36h efter första positiva ägglossningstestet men jag brukar testa och se så att det peakar och räkna det som ägglossningsdagen (tempar också).

Wow fem barn är mitt drömantal - jag har tre sp far, alla har blivit till utan att vi försökt så jag trodde nog att det skulle gå på första försöket för oss nu men icke!
  • Sofieelises

Känner ni också att "alla andra" blir gravida men inte ni?

Detta är mitt 6e eller 7e försök. Vet att det inte är någonting i sammanhanget men för mig är det en evighet. Har barn sedan innan och är med i några Facebookgrupper (mammagrupper) där flera andra också försöker bli gravida. Och SJÄLVKLART tar det sig på första eller andra försöket och själv står man där månad efter månad medans de droppar av. Och nu fick jag veta att två av mina väninnor ska ha barn, båda två på FÖRSTA försöket ofc.

Jag har barn sedan innan och jag vet att jag inte ska gnälla men den här resan är inte rolig, känner mig urdeppig idag.

ÄL idag men känner redan på mig att det inte blev något denna månaden, varför vet jag inte. Varit "hälsosam" alla dessa månader för att främja graviditet men nu skiter jag i det känner jag så nu åkte energidrycken fram (dragit ner på koffeinet innan t ex) och i helgen ska jag unna mig ett glas vin.

Ursäkta gnäll, men är verkligen låg idag. Om det finns NÅGON som känner som mig så hojta gärna.

Och vill absolut inte trampa någon på tårna med inlägget, vet att mina försök är futtiga i jämförelse med många andras. Ni som försökt länge - fan vilka kämpar ni är.

• Sofieelises

Tack tack TACK alla ni som svarade på mitt förra inlägg, och för att ni delar med er så fint av era tankar och känslor runt det här med att "alla andra" blir gravida.. Det känns så mycket bättre att åtminstone veta att man inte är ensam i detta och att alla dessa känslor är okej!!! Håller verkligen tummarna för att vi plussar nu!! <3

Svar på tråden BIM Februari 2020