Gnusmas skrev 2020-01-30 11:24:45 följande:
Jag har fått till mig att man ska gå på när testen slutar vara positiva, alltså nör hormonhalten börjar sjunka. Detta för att det kan ta lång tid för ägget att släppa och då kan man få positivt test i flera dagar. Har ingen källa på detta och vet inte om det stämmer men jag har alltid gått efter detta och på mog har det stämt då jag känner av min ägglossning (oftast iaf).
Tror inte det handlar så mycket om att pricka rätt, var tredje dag ska ju vara gott nog säger man ju.. det är mycket annat som ska stämma också.. jag har fem barn. Första tog ett år, andra 6 månader, tredje 8 månader, de andra två tog båda på första försöket.. alla med samma man.. så det kan vara jätteolika med samma förutsättningar..
Tack för svaret! Ja jag har ingen aning, på de flesta ställen står det 24-36h efter första positiva ägglossningstestet men jag brukar testa och se så att det peakar och räkna det som ägglossningsdagen (tempar också).
Wow fem barn är mitt drömantal - jag har tre sp far, alla har blivit till utan att vi försökt så jag trodde nog att det skulle gå på första försöket för oss nu men icke!