• Undrandee

BIM Februari 2020

Hej.

Hoppar in här om det är ok?

28 år, gift och 3 barn i åldrar 9, 7 och 5.

2 missfall 2019 under loppet av 6 månader.

Sista var 14 november då MA konstaterades...

Inne på 2 försöket nu sen skrapningen i dec.

Fick mens igår, tyvärr. :(

har ÄL testat och haft regelbundet sex men icke!

Mannen är inte lika ivrig som jag, han vill ej känna press utan ha sex på känsla.

Känns som detta kommer ta tid. Dom andra grav. har alla antingen blivit till på p-piller eller första försöket...

:(

• Undrandee
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-05 18:45:39 följande:

Mm förstår resonemanget..

jag tror tyvärr att mina chanser är små denna månad. Jag tar ju varken äl-tester eller tempar. Förför mannen och hoppas på det bästa. Men en del gånger har mer varit finska rycket den här gången så jag skulle bli mycket förvånad om jag är gravid. Han längtar inte lika mycket som jag och vill inte att vårt sexliv ska bli för tekniskt. Men inte alla gånger och vi har trots allt fått till tre ungar på samma vis tidigare.

Vi sitter i samma sits här läser jag! 3 barn sen tidigare och en sambo som vill ha det lugnare utan press Sjukt jobbigt när man själv längtar så!
  • Undrandee
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-06 08:18:33 följande:

Välkommen hit! Ja, se där.. Frustrerande var ordet. Hur går era diskussioner? Pratar ni om det?

Ja alltså vi pratar inte mycket om det. Han har sagt han är nöjd med dom 3 vi har, han har inget emot ett 4e, men känner inte "behovet" som jag om man säger så. Han känner att det blir när det blir, och känner prestationsångest om jag nämner för honom att jag har ägglossning.

Känner mig typ "krävande". vill ju att han ska känna samma längtan som jag :(

Pratar du och din respektive? hur går hans tankar?
  • Undrandee
    Sofieelises skrev 2020-02-06 12:44:27 följande:

Här är en till som försöker med en fyra! Min man känner som din, att "det blir när det blir" och är inte stressad - till skillnad från mig som vill att det blir NU. Han vet att jag testar med äl-test, men jag berättar inte när jag har ägglossning. På så vis undviker jag den där prestationsångesten som skulle kunna uppstå.

Tror kanske generellt att mannen är den som oftast behöver mer tid och är lite mer chill till det hela.....? Bara en egen observeration utifrån min bekantskapskrets.

När har du äl/bim?

Ja det är jobbigt att vara på lite olika plan där känner jag. Jag är rädd att jag "kräver" ett barn till av honom, att han inte vill när han säger det blir när det blir.

Nästa gång jag har ÄL kommer jag inte nämna det för honom, det har jag lärt mig nu!

Men vill samtidigt dela med mig av vad som händer nu efter vårat MA i november och känna den där lusten av att båda vill satsa...

jag fick min mens i tisdags, tyvärr. Trots gott försök till plus denna månad :/
  • Undrandee
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-06 16:13:34 följande:

Vad fint ändå att han inte har något emot det, då kommer ni ju glädjas tillsammans när det väl sker!

Mellan oss har det länge varit en jobbig diskussion. Jag tycker alltid att jag varit öppen med att önska en stor familj men han känner sig helnöjd med tre. Det har varit smärtsamt att diskutera eftersom det känts som att jag reducerat barnen till siffror. Och för att det inte finns något realistiskt argument utan bara en väldigt stark och övertygande känsla. Vi har numera oskyddat samlag men det är som att han inte tycker om idén med att ?skaffa? barn att det mer ska vara något man ?får?. Svårt att förklara.

Ja det brukar trösta mig att tänka att han älskar ju barn och 2 av våra barn har varit oplanerade men som han självklart älskar ändå. Så han är med på en 4a, men vill ta det lugnt till skillnad från mig.

Jag vet precis vad du menar. Männen vill helt enkelt inte planera nån graviditet som vi vill, utan ta det som det kommer och inte behöva ha något "sex-schema" när ÄL närmar sig
  • Undrandee
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-06 19:12:35 följande:

Ja, jag förstår ju det på sätt och vis..

För mig finns det något mysigt i drömmandet och planerandet. Att prata om hur det vore att få en bebis den eller den månaden.. Men ja, man får vara olika i det där. Hur pratar era barn om ett potentiellt syskon?

Vår äldsta som blir 10 om några månader pratar mycket om syskon. Även dom andra två längtar och pratar om det. Dom vart så glada när vi berättade om våra tvillingar innan vi fick MA med dom. Dom vart väldigt ledsna när vi berättade att dom inte fanns mer sen. Mellersta grät ofta och hade svårt att acceptera, vilket gjorde så ont. Hon kan än idag prata om hur stor min mage skulle varit nu och hur dom hade sett ut osv. :(

Pratar dina något om syskon?
  • Undrandee
    Magda11 skrev 2020-02-23 20:35:16 följande:

Hjääälp!

La tidigare upp dessa bilder i svaga streck-tråden och fick som svar att det ser positivt ut, men vågar inte riktigt tro det...

Jag har BIM om ett par dagar (ca) och tidigare idag fick jag för mig att ta ett ÄL-test. Mina ÄL-tester brukar alltid vara jättesvaga och strecken brukar knappt synas på "vanliga" dagar. Idag såg testet ut såhär:

I och med att de alltid brukar vara jättesvaga så blev jag väldigt fundersam och tog ett graviditetstest (i samma urin) och både jag och min pojkvän tycker oss se streck. Ser vi i syne eller är det någon av er som också ser?! (Märkte i andra tråden att det ser gråare ut när man laddar upp det här, men ja)

Kom nyligen hem och fick lite lätt panik då jag kände att det var blött i trosorna och trodde att mensen kommit, men det var bara en ovanligt stor mängd flytning. Kan det vara ett tecken på graviditet?

Vore ett mirakel om det visar sig att jag faktiskt är gravid då detta är det första försöket efter min pojkväns testikelcanceroperation 

Jag tycker mig se två streck faktiskt! :)

starkare än jag testade mig till idag. Håller tummarna! :)
  • Undrandee
    Magda11 skrev 2020-02-23 20:46:31 följande:

Åh 

Håller tummarna för dig med! 

Tack! :)

När var din ÄL?
  • Undrandee
    Magda11 skrev 2020-02-23 20:56:54 följande:

Borde varit ca 10-11 dagar sedan :)

Okej! Jag är bara ca ÄL+6 ännu tror jag.

Men du får gärna uppdatera, är så nyfiken nu :)
Svar på tråden BIM Februari 2020