• Magda11

BIM Februari 2020

Åh, grattis! Glad

sarakarolina skrev 2020-02-08 08:54:58 följande:

Ska man kanske våga tro på detta nu?! Fick precis detta fina tydliga plus nu på morgonen. :D

Enda symtom jag märkt av är ömma bröst sedan en vecka tillbaka och trötthet. Jag har lagt mig i sängen efter jobbet de senaste dagarna och vilat och sedan nästan somnat vid 18-tiden i soffan.

Ska för säkerhets skull köpa ett digitalt idag.

• Magda11

Trodde jag skulle ha BIM 21/2 (och ÄL igår), men inga spår av ÄL på testerna igår Gråter Känns som om tiden går SÅ sakta när man bara går och väntar på ett positivt test...

Jag har testat sedan typ två dagar efter senaste mensen tog slut (tog slut 29/1) och tycker mig ha fått högst utslag på eftermiddagarna, men aldrig såpass starka streck att de säger att jag peakat. Jag och min pojkvän har haft sex i princip varannan dag sedan mensen tog slut (förut en gång då det var en dag extra emellan), så även om jag missat min peak på testerna borde vi väl kunna ha prickat ägglossningen om den redan har varit? 

Hur ofta tar ni ÄL-tester? 

BTW! Jag fick en sååå konstig typ av akut smärta i magen igår. Som ett hugg på ett sätt jag aldrig känt förut. Kan det vara att jag kände ett ägg fästa? *Önsketänk* 

• Magda11

Åååh, blir snart tokig. Tror jag hade ÄL i början av förra veckan och fick i måndags vad jag tror är nisblödning (utspätt ljusrosabrun blödning) som jag fortfarande har. (Långt ifrån hur min mens ser ut samt alldeles för tidigt för mens). Vet inte när jag ska våga ta första gravtestet... BIM borde vara på söndag eller måndag. Vill ju testa NU, men samtidigt känns det så dumt att börja tidigt och kanske få negativt svar och därför fortsätta testa hela tiden...

Hur länge borde jag vänta? Vilka test är bäst? Har CB early och RFSUs vanliga hemma.

• Magda11
    larssonc skrev 2020-02-12 11:24:32 följande:

Skulle inte ta något av dom testen. Båda är kända för att ge spök. Fått spök många gånger med cb early. Riktiga skit tester. RFSU har jag fått spök med en gång. Vill du ha testa tidigt tester hade jag beställt predictor early

Får köpa det och testa! Tack :)
  • Magda11
    Matildaa2020 skrev 2020-02-13 08:15:08 följande:

Borde vara BIM -2. Ser ju två streck, men är det spök eller riktigt?

Åh, det ser ju positivt ut! Vågar mig nog på ett grattis!
  • Magda11
    Matildaa2020 skrev 2020-02-13 09:33:37 följande:

Tack snälla! Jag hoppas det:) Det vore ju kul såhär kring alla hjärtans å allt

Ja, vilken dröm! :) Funderar på om jag ska våga mig på ett test imorgon även om jag kanske inte borde testa förrän på söndag eller måndag (borde ha BIM då), hehe. Vore så sjukt att plussa då och kunna överraska pojkvännen på alla hjärtans :)
  • Magda11
    Matildaa2020 skrev 2020-02-13 09:53:09 följande:
    Ja, verkligen! Testa med ett sånt testa tidigt test så borde det ju kunna ge utslag. Mitt test var ett vanligt rfsu, men ett testa tidigt kanske hade varit bättre egentligen iom att jag inte har bim än.

Beställde ett sånt där Predictor Early som alla sagt ska vara det bästa. Hoppas det kommer idag så jag kan testa imorgon. Sånt kanske du också borde prova? :)

• Magda11
    Matildaa2020 skrev 2020-02-13 10:21:40 följande:
    Ja, det är nog bra:) Jag tänkte åka förbi apoteket och se vad dom har där. Helst vill jag nog testa med ett digitalt för att jag ska tro på det. Haha, man blir ju knäpp av det här
    Ja, utslag på digitalt är väl det ultimata svaret att få :) Förstår det! Gud så spännande!! Glad
  • Magda11

Om jag ens haft ÄL, så är jag på ÄL+ 12 idag (3/2 visade ÄL-stickan som högst). Haft haft en väldigt sparsam, ljus blödning, under några dagar denna veckan och misstänkt att det varit nidblödning (har aldrig haft en enda mellanblödning tidigare). Tog ett RFSU (vanligt) här om dagen och det visade negativt. 

Ska ta ett Predictor Early idag och om det visar negativt ger jag upp denna månaden och försöker leva på hoppet om att min pojkvän får ett positivt besked i mitten på mars och att han slipper cellgifter, så att vi kan fortsätta försöka skaffa barn. (Kommer han få cellgifter "får" vi inte försöka under tiden han får dom samt ett år efter pga att de påverkar spermierna osv). 

Känner mig så nere och har sån ångest pga är typ 99% säker på att testet idag kommer vara negativt och oroar mig både över om varför jag plötsligt får någon slags blödning och över min pojkvän... Gråter 

• Magda11
    Gnusmas skrev 2020-02-16 11:38:53 följande:

Vad tufft för er.. hoppas jättemycket för er skull!

Tack <3
  • Magda11
    Mammaresan skrev 2020-02-16 14:17:05 följande:

Åh men grattis!Stort grattis!Åh men vilken tuff sak ni går igenom. :( Ska han frysa in spermier i så fall om det blir cellgifter? Om det kan vara en idé? Håller alla tummar och tår att det blir en bebis för er snart!

Han har redan frusit in spermier eftersom det är testikelcancer han har = han var tvungen att operera bort en testikel och ?bara? det ska inte påverka möjligheten till att få barn på naturlig väg.

Går just nu bara och väntar på att han ska få göra en CT-scanning och se om det kommit någon spridning efter operationen (han opererade bort testikeln 14 januari). Påvisas det spridning så måste han ta cellgifter :( Har det inte spridit sig så blir det bara regelbundna kontroller för att kolla efter spridning, så det är det vi hoppas på. Då kan vi fortsätta bebisverkstaden. Alla prover efter operationen har sett så bra ut som de kan, så egentligen borde man väl ha mer hopp om att de inte kommer hitta något, men jag oroar ändå ihjäl mig... :(
  • Magda11

Hjääälp!

La tidigare upp dessa bilder i svaga streck-tråden och fick som svar att det ser positivt ut, men vågar inte riktigt tro det...

Jag har BIM om ett par dagar (ca) och tidigare idag fick jag för mig att ta ett ÄL-test. Mina ÄL-tester brukar alltid vara jättesvaga och strecken brukar knappt synas på "vanliga" dagar. Idag såg testet ut såhär:

I och med att de alltid brukar vara jättesvaga så blev jag väldigt fundersam och tog ett graviditetstest (i samma urin) och både jag och min pojkvän tycker oss se streck. Ser vi i syne eller är det någon av er som också ser?! (Märkte i andra tråden att det ser gråare ut när man laddar upp det här, men ja)

Kom nyligen hem och fick lite lätt panik då jag kände att det var blött i trosorna och trodde att mensen kommit, men det var bara en ovanligt stor mängd flytning. Kan det vara ett tecken på graviditet?

Vore ett mirakel om det visar sig att jag faktiskt är gravid då detta är det första försöket efter min pojkväns testikelcanceroperation Hjärta

• Magda11
    Undrandee skrev 2020-02-23 20:43:32 följande:
    Jag tycker mig se två streck faktiskt! :)

starkare än jag testade mig till idag. Håller tummarna! :)
    Åh Drömmer

Håller tummarna för dig med! 
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-02-23 20:52:28 följande:
    Tack! :)

När var din ÄL?
    Borde varit ca 10-11 dagar sedan :)
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-02-23 23:22:58 följande:

Okej! Jag är bara ca ÄL+6 ännu tror jag.

Men du får gärna uppdatera, är så nyfiken nu :)

Gott om tid kvar att plussa på då ju! :)

Ska jag göra :) Uppdatera gärna du också när du testat igen!
  • Magda11

Alltså... Jag plussade på RFSUs vanliga test i söndags och borde fått mens senast den 24e (fick mens 24 januari senast). Har fortfarande inte fått mens. Har bara väldigt mycket flyttningar (så mycket att jag flera gånger trott att jag fått mens pga känt att det blivit blött i trosorna. Förlåt om det är TMI, haha). Gjorde alldeles nyss ett CB-gravtest och det var neg. ÄL-test har gett starka utslag sedan i söndags (vilket de aldrig brukar på mina vanliga dagar).

Kan jag vara gravid ändå?

Tappade hoppet efter CB-testet, men förstår inte varför ÄL ger ovanligt mycket utslag och varför mensen inte kommer... Har också diverse graviditetssymptom utöver flytningarna, men de kan ju lika gärna vara inbillning.

Svar på tråden BIM Februari 2020