• Nathiis

BIM Februari 2020

Hoppar in här (: Väntar på Äl som bör vara i början på feb (vet inte riktigt när då jag precis haft min första mens efter dottern kom). Vi vill gärna ha syskon tätt så nu håller vi tummarna <3

• Nathiis

Idag dök tempen (använder natural cycles) så Äl förväntas inom de nämsta dagarna (: Så Bim kommer väl vara lite drygt mitten på februari ! Så spännande :D

• Nathiis
    Freya18 skrev 2020-02-02 10:39:50 följande:

Fortfarande fullt utslag och nu börjar jag även känna en hel del molande värk från äggstockarna.

Maken var såå osugen igår så det blev inget.. Hoppas på att det ska gå bättre ikväll. Egentligen är han nöjd med ett barn och inte så där super hajpad över att vi ska försöka få en till. Lite svårt när jag vill ha en stor familj!

Hur är era partners i babyplanerandet? Pratar dom och planerar med er? Lika entusiastiska?

Man kan ju inte hjälpa att man är osugen såklart. Svårt när man vill olika "/

Min sambo är helt med på tåget. Vi vill båda ha två täta (dottern är 10 mån nu) (: Jag skulle nog gärna ha fler men har insett att jag inte är en bebismamma och jag ser absolut "fördelarna" med två. Sen kanske han hade velat vänta något halvår till men har inget emot att börja försöka nu (:
  • Nathiis
    Freya18 skrev 2020-02-02 13:54:46 följande:

Vi har aldrig sex om inte båda vill helt och hållet. Det ska kännas bra för båda och nu hade maken en sån kväll då han var för trött. Då får man snällt bita ihop och sura i tysthet. Haha.

Maken säger att han vill vänta några år egentligen, men innan jag lyckades bli gravid med sonen så hade det gått 5 år. Är 34 idag och känner att jag har inte riktigt tiden på min sida, vilket han förstår också. Det är så jäkla surt när det är svårt att bli gravid. Jag lider med alla som har det svårt. Riktigt tufft är det.

Nej självklart ! Med att man vill olika menar jag storleken på familj (:

Förstår absolut att du inte vill vänta i den situationen du är i ! Jag fyller 30 i år och lyckligtvis tog dottern bara sex månader att komma till och jag sörjer med alla som det tar tid och är svårt för .. Har flera i min närhet i situationen <3
  • Nathiis
    Freya18 skrev 2020-02-03 21:17:13 följande:

Efter en konstig månad så är iaf ägglossningen över för denna gång. Nu har vi gjort det vi kan och bara vänta. Fick till det bara två gånger, i fredags och i söndags då jag hade ägglossning. Ägglossningen brukar komma runt CD 15, men kom på CD 22 denna gång.

Och nu är maken också helt med på bebisplanerandet. Känns superbra! Han har som sagt varit lite fram och tillbaka med sina tankar. Men från början av vårt förhållande ville han ha en stor familj, sen fick vi världens underbaraste son och maken blev nöjd. Haha. Men nu kör vi på och det återstår och se om det blir bebis 2020 eller längre fram.

Tänk om man kunde få välja fritt när man vill bli gravid! Det hade varit fantastiskt.

Åh vad skönt :'D Håller tummarna !

Jag ska enligt NC ha äl på onsdag .. Sex idag och legat med benen i luften i typ 40 min x'D Haha. Låta gravitationen göra sitt ?

Nu hoppas vi att bebis fortsätter vara snäll i veckan så vi kan få till det ett par gånger till ^^
  • Nathiis

Äntligen kom ägglossningen jag trodde jag missat ! Fick mycket tydligare symptom på det än med första bebis ^^ Så bim bör bli runt 25e (:

Håll tummarna !

• Nathiis

Denna eviga väntan .. Äl+3. Ska på konsert nästa fredag och hoppas jag kan få reda på om det blir något knytt innan dess.

• Nathiis

Äl +7 imorgon .. Känner inget speciellt utom lite drag/värk i livmodern ibland. Känns dock som att man kan ha det ändå. Just nu är jag mest så slut att jag tack och lov inte orkar analysera så mycket (Liten som inte vill sova om nätterna + jobb) ^^

• Nathiis

Alltså det är så märkligt .. Enligt äl-test ska ägglossning ha varit för 9 dagar sedan. Men nu verkar det som att jag ska ha mens ? Känns det inte väldigt tidigt i så fall ? Och det är väl ändå för sent för nidblödning ?

• Nathiis

Så märkligt. Fick min första mens efter förlossning den 19e Januari och fick positivt äl-test 10e februari. Sen började jag blöda på kvällen den 20e feb och trodde då att jag fått mens. Men blödningen var enbart ljusröd och "ren" liksom. Dessutom ökade den inte i styrka (andra dagen brukar vara hemsk för mig) och igår förmiddag, 22a, så avtog den helt ..

Läste på om nidblödning vilket jag trodde var att man fick pyttelite en gång men visade sig vara väldigt likt vad som precis hänt mig.

Nu funderar jag på om jag bara helt enkelt ska vänta och se vad som händer eller om jag ska ta ett test ? Har testa tidigt från cb och vanliga tester från graviditetskollen hemma.

Hur skulle ni gjort ?

Svar på tråden BIM Februari 2020