• Maxima009

BIM Februari 2020

Med största sannolikhet har jag ägglossning idag, stegring igår och idag på äl test.

Vi har myst till det måndag tisdag och onsdag, så förutsättningarna känns ganska bra, dock försök 7 så jag vill inte hoppas för mycket heller. BIM borde alltså vara 24-25/2 om apparna säger rätt

• Maxima009
    vitae skrev 2020-02-12 22:08:07 följande:

Idag fick vi detta besked, sjätte försöket. Så overkligt. Igår var testet blankt och så idag detta? Molvärk i rygg och livmoder så trodde mensen var på gång men icke :)

Stort grattis!!!
  • Maxima009
    Scel skrev 2020-02-13 07:09:31 följande:

Mest overkliga morgon i hela mitt liv. Trots testet igår så vågade jag inte tro att det var sant..

Stort nedrans grattis :)
  • Maxima009
    Matildaa2020 skrev 2020-02-13 08:15:08 följande:

Borde vara BIM -2. Ser ju två streck, men är det spök eller riktigt?

Jag ser definitivt två streck. Har aldrig sett ett spök på riktigt så vågar inte uttala mig kring det. Men det ser riktigt ut enligt mig iallafall :)
  • Maxima009

Hade ägglossning onsdag absolut senast igår.

Brukar få ömma bröst efter tre dagar (känslig för progesteronet eller helt ärligt alla hormoner)

Men denna gång har vi verkligen prickat in äl med mys mån,tis och ons. Igår fick jag sjukt ömma bröstvårtor, brukar absolut ha ömma bröst men bröstvårtorna brukar inte ömma alls, vet att det är omöjligt att det är pga graviditet så tidigt så de kommentarerna kan vi hoppa över.

Men - är det progesteronet som gör att bröstvårtorna kan ömma? Eller är det något annat?

• Maxima009
    Matildaa2020 skrev 2020-02-14 15:09:59 följande:

Jag hade också väldigt ömma bröstvårtor efter ägglossningen denna månad. Det släppte efter några dagar. Jag vet faktiskt inte vad det beror på och jag brukar inte heller ha det vad jag vet..

Hm, jaja jag får hålla ut dom här sjukt tråkiga och långa veckorna till bim nu???? förra månaden lurades tempen enormt med trefasisk höjning och allt så vet inte om man kan lita på något förutom utebliven mens ändå
  • Maxima009
    eifos89 skrev 2020-02-14 18:51:14 följande:

Varför är denna väntan så olidlig?! Jag hade troligtvis äl i förrgår eller igår och tålamodet tryter redan! Tänk om man bara kunde slappna av och chilla lite..

Idag har jag varit så fruktansvärt kissig hela dagen. Är det någonting ni andra brukar bli sådär direkt efter äl? Förstår ju att det inte har någonting med en ev framtida graviditet att göra, men bara någonting jag reflekterade över.

Grattis till alla som plussat! Håller tummarna hårt för oss andra också- denna och kommande månader!

Då hade vi äl samma dag antagligen! Håller med dig, timmarna går så sakta och ännu värre att dagarna går långsamt

Har inte behövt kissa mer än vanligt tycker jag, men som sagt bröstvårtorna är ömma som fan. Brukar aldrig ha ömma bröstvårtor, endast brösten. Och det brukar komma senare, skumt skumt skumt
  • Maxima009
    Gnusmas skrev 2020-02-14 21:32:01 följande:

Jag har ingen aning.. jag går i samma tankar som du. 4 dagar efter ägglossning så vet ju att det inte ska gå att känna av symptom nu.. är sjukt öm i både bröst och bröstvårtor. Även lite molvärk till och från vilket inte brukar ha vid denna tid. Jag tänker att det kan vara så att kroppen utsöndrar lite olika koncentrationer hormon olika cykler/dagar och jist nu kanske jag har mer av den varan.. så antar det är progesteronet.

Man hoppas ju att det ändå betyder NÅGOT bra
  • Maxima009

Här blir jag knäpp

Äl + 4/5

Bröstvårtorna är sjukt ömma, brukar ALDRIG ha ömma bröstvårtor. Ömma bröst - ja men bröstvårtorna svider typ av beröring just nu.

Varför gör kroppen såhär??

• Maxima009
    Gnusmas skrev 2020-02-17 17:03:40 följande:

Känns som att alla symptom bara är nonsens.. jag tror inte ens på illamående längre.. ändå känner man efter hela tiden..

Ja herregud tänk att man ältar så

Mycket när det inte spelar någon som helst roll ändå :(
Svar på tråden BIM Februari 2020