• Emilix

BIM Februari 2020

Hej!

Jag hoppar med här, det här blir vårat andra försök med bebis nr 2.  Bebis nr 1 kom i Oktober-18 :)

Min cykel är lite ojämn så jag vet inte riktigt när jag har BIM i Februari, men det borde vara antingen 10:e eller 12:e.

Nån mer som har då? :)

• Emilix
    trollkvinna123 skrev 2020-01-25 15:50:34 följande:

Vad kul, barn nummer 2 föddes i december-18, det här blir första försöket med trean. :)

Hade nyss min första mens efter förlossningen.

Borde ha BIM 10:e.

Ja men gud va roligt, då ligger vi ju lite lika i tiden :)

Hoppas detta blir enda tråden vi får följas åt i <3
  • Emilix
    trollkvinna123 skrev 2020-01-25 22:42:56 följande:

Verkligen. :)

När borde du ha ÄL?

Hoppas jag med, skrivs ju att kroppen är mer mottaglig dom tre första cyklarna efter förlossningen, vet dock inte om det gäller fortfarande efter ett år. Haha.

ÄL borde vara 10:e eller 12:e,såg nu att jag skrivit fel att jag trodde BIM skulle vara då.. Men det är alltså ÄL jag kommer ha då.

BIM blir då antingen 21:a eller 23:e, den brukar komma 11 dagar efter ÄL.

Använder du nått hjälpmedel, typ ÄL test eller tempar eller så?

Jag använder p-tracker och ÄL test :)
  • Emilix
    trollkvinna123 skrev 2020-01-26 22:25:12 följande:

Ja, jag använder äl test för första gången. Enligt hur min cykel var förut så borde jag ha äl imorgon. Vilket inte visas på stickorna. Så lär ha den senare om den kommit igång såklart.

Ja okej. Jag använder inte stickor utan sån digital från cb, där det antingen är en rund ring eller en glad smilet. Om det är en smiley så har man äl.

Hoppas det börjar ge utslag för dig snart :)
  • Emilix

Vill ha lite tips och input från er.

Förra månaden fick jag glad gubbe på cb digitalt äl test dag 21 i cykeln.

Den här månaden började jag testa på dag 19 som va den 10/2, och har inte fått glad gubbe än.

I morron den 14/2 så är jag på dag 23 i cykeln, tror ni äl kan ha varit tidigare så jag missat den?

Skulle ni ha fortsatt att testa några dagar eller gett upp för den här månaden?

Jag fick mitt första barn i Oktober 2018 och fick tillbaka mensen i September 2019, så här har cyklerna sett ut sen dess:

September 38 dagar

Oktober 37 dagar

November 27 dagar

December 31 dagar

Januari, förväntad cykel 32 dagar

Vet liksom inte alls hur jag ska tänka eller göra, please Help!

PS det här är vårat andra försök till ett syskon Ds

• Emilix
    Mammaresan skrev 2020-02-14 02:47:51 följande:

Jag hade nog testat några dagar till men finns nog ganska stor chans att du missat ÄL denna månaden. Hade också sen ÄL förra månaden men den här månaden kom den riktigt tidigt istället, dag 13. Håller tummarna att ni inte missat än!

Tog precis ett test som va negativt.

Fortsätter testa under helgen, sen får jag ge mig :)
  • Emilix
    Gnusmas skrev 2020-02-14 09:59:04 följande:

Eftersom du haft så långa cyklar så kan det vara så att ÄL inte varit än. Tänk på att ha regelbundet sex även om man testar varje dag. Är så lätt att missa stegringen. Vissa har bara stegring under några timmar vilket kan missas om man testar 1 gång om dagen.

Jag fortsätter att testa under helgen sen ger jag upp och inväntar mensen.

Det är svårt för oss att ha sex regelbundet pga jag jobbar natt och jobbar 7 nätter på raken och sen är jag ledig i 7.

Så egentligen är det positivt att jag inte fått positivt äl test än, för det här är min jobb vecka. Är lite svårt att få till det att ligga under jobb veckan :')

Jag har lyckats fånga äl dom andra gångerna jag använt dom här testen, men det kan ju vara annorlunda från cykel till cykel kanske o.O
  • Emilix

Positivt äl test idag på dag 25 i cykeln, med cb digitalt, sånt som blir en glad smilet när det är pos :)

Det står att då har man 48 timmar på sig att ligga för att öka chanserna att bli gravid.

I dag kommer det inte hinnas med, har nyss vaknat efter natt jobb och snart ska vi ha kalas. Och sen är det dags för jobb i natt igen.

Men i morron kommer det hinnas och på Tisdag, för hoppas på att det räcker.

Sist det tog sig så låg vi samma dag som pos test och sen dom två följande dagarna.

Är så glad nu, trodde vi missat ÄL, men den kom bara lite senare än jag trodde den skulle komma.

• Emilix
    Gnusmas skrev 2020-02-16 14:36:14 följande:

När i cykeln brukar du ha ÄL? 24-48 timmar efter positivt ÄLtest brukar man ha ÄL, vanligen närmare 24 h än 48h vad jag hört här.. sen kan ju ägget leva i ca 24 ca.. så i minst 2 dygn efter positivt ÄLtest borde det vara goda chanser.

Det är olika.

När jag blev gravid i januari 2018 så fick jag pos äl test dag 14 i cykeln.

Plussade sen 16 dagar efter pos äl test.

Förra cykeln va det pos äl test på dag 21 och nu den här cykeln på dag 25.

Förra cykeln fick jag mens 11 dagar efter pos äl test.

Så mina cykler är litw hipp som happ verkar det som. Hoppas det tar sig nu så jag slipper krångla fler månader med tester hit och dit.
  • Emilix
    Gnusmas skrev 2020-02-17 08:45:44 följande:

Ok jobbigt när det inte går att beräkna, men verkar ändå som att du har lagom med dagar mellan ägglossning och mens och det är ju bra!

Ja det är lite krångligt när det liksom aldrig blir nån regelbundenhet.

Vi får väl se hur långt det kommer vara mellan äl och mens denna gången då, men såklart hoppas jag det inte kommer nån mens alls :)
  • Emilix

Börjar snart bli dags för mig att testa. Fick pos äl test den 16:e och senaste cykeln gick det bara 11 dagar mellan pos äl test och mens. Så om det blir samma den här cykeln så är BIM på Torsdag 27:e.

När hade ni börjat testa?

Har dock inte så stora förhoppningar på den här månaden, vi fick bara till det 1 gång, och det va dagen efter pos äl test.

Men hoppas så klart att det räcker, att det va ett One Lucky shot så att säga :'P

• Emilix

Okej, så jag tog ett test nyss, ÄL+9

Har jag fel på ögonen eller är det ett svagt svagt streck där?

• Emilix
    Emilix skrev 2020-02-25 08:26:07 följande:

Okej, så jag tog ett test nyss, ÄL+9

Har jag fel på ögonen eller är det ett svagt svagt streck där?

Hahaha men gud vad dålig kvalité det blir på bilderna, det syns ju ingenting här hahaha.

Jaha får ta ett nytt test i morron och se om det är starkare :)
  • Emilix

Är det nån mer än jag som har problem att se bilder här på FL via mobilen?

Jag ser inga bilder alls :/

• Emilix
    TroOchTvivel skrev 2020-02-25 17:15:53 följande:

Jag har samma problem! Det började idag, och jag funderade precis på om det bara var nåt knasigt med min mobil.

Ja men ser började där mig idag också, typ i förmiddags.

Hoppas det är fixat tills i morron.

Tycker ofta det är typ buggar och strul med den här sidan, lite tråkigt.
  • Emilix

Är det fortfarande fler som har problem med att se bilder via telefonen?

Jag kan fortfarande inte se några bilder alls :/

• Emilix

Mensen kom som beräknat idag 11 dagar efter pos äl test.

Känns ändå skönt att det är någon form av regelbundenhet, få se hur det blir med ÄL i Mars.

Men vi funderar på att inte försöka under Mars för att undvika att få bebis i December. Jaja vi får se hur vi gör.

• Emilix
    NiMi12 skrev 2020-02-27 11:09:04 följande:

Fast då ska ni undvika april. BIM i slutet av april blir födsel i slutet av december.

Vi kommer hoppa över april. Men kör i mars.

Det beror ju på hur ens cykel är.

För mig ser det ut så här:

Om vi nu kör på i Mars och jag blir gravid och vill räkna ut ungefärligt BF så räknar den från senaste mensens första dag, vilket alltså blir idag 27/2.

Senaste mensens första dag =27/2 = BF 5/12

Om jag skulle bli gravid under nästa cykel, alltså den i April skulle det se ut så här ungefär:

Senaste mensens första dag = 29/3 = BF 5/1

Så för oss blir det att hoppa över Mars om vi vill minska risken för att få en December bebis.

Sen kan man ju aldrig vara säker, bebis kan ju komma tidigare osv.

Första här kom 10 dagar tidigt,och det brukar väl sägas att 2:an brukar vara lite tidigare än 1:an.

Då skulle vi egentligen hoppa över både Mars och April.
  • Emilix
    Nemiia skrev 2020-02-27 11:56:46 följande:

Det här är ev känsligt innehåll men om ni verkligen vill undvika dec som födelsemån så får man vara försiktig i mars också. Jag hade bim i slutet av mars med min dotter. Hon var beräknad till 27 nov men kom 7 de. Lika älskad ändå såklart!

Ja det spelar ju egentligen ingen som helst roll.

Och man kan ju aldrig vara helt säker, bebis kan ju komma alldeles för tidigt också..sånt vet man ju inte liksom.

Men i den mån man kan försöka styra kanske vissa vill försöka att undvika December, och det handlar ju inte om att man inte skulle tycka om sitt barn lika mycket om det kommer i December?!
Svar på tråden BIM Februari 2020