• Nemiia

BIM Februari 2020

Äl+10-11. Bim-1-2idag. Hade inte tänkt testa innan bim men vaknade tidigt och fick en ingivelse. Detta är vårt sjunde försök med tidigt mf försök 3. Nu får vi se om det fortsätter öka denna gång. Vill så gärna att liten stannar nu. Förra gå gen plussade jag svagt med cb på bim+1 men sedan försvann sträcken efter två dagar.

• Nemiia

Äl+10-11. Bim-1-2idag. Hade inte tänkt testa innan bim men vaknade tidigt och fick en ingivelse. Detta är vårt sjunde försök med tidigt mf försök 3. Nu får vi se om det fortsätter öka denna gång. Vill så gärna att liten stannar nu. Förra gå gen plussade jag svagt med cb på bim+1 men sedan försvann sträcken efter två dagar.

• Nemiia
    Rickis80 skrev 2020-02-26 12:34:31 följande:

Hej! Jag har BIM idag men testade redan igår och fick plus på stickan, så i början på november har jag bf om detta går vägen.

Då ligger vi lika, jag har också bim idag. Plussade på äl+10 men starkare idag. Grattis till ditt plus, hoppas det går vägen för oss båda!
  • Nemiia
    Bebislängtan123 skrev 2020-02-26 13:42:10 följande:

Wow vad kul! Vi tre har samma BIM och har plussat! Har någon av er koll på om någon startat en facebookgrupp än? ??

Rickis80 skrev 2020-02-26 13:49:16 följande:

Oj, ja va kul att vi är tre som har samma bim :) Bara att hålla tummarna att det går vägen. Det största orosmomentet nu :/ Nej har inte sett nån grupp tyvärr...

Ja kul! Vågar dock inte vara så positiv än. Fick svagt plus i nov och tidigt mf några dagar senare. Plusset är betydligt starkare denna gång och tempen hög men vågar inte ta in det. Har inte sett någon fb-grupp
  • Nemiia
    Rickis80 skrev 2020-02-26 15:41:44 följande:

Jag tog ett nyss test nu som var mkt starkare än det jag tog igår. Ja bara att hålla tummarna :) vart i landet bor du?

Ja det är mycket som kan hända på vägen. Jag bor i sthlm. Du då?
  • Nemiia
    NiMi12 skrev 2020-02-27 11:09:04 följande:

Fast då ska ni undvika april. BIM i slutet av april blir födsel i slutet av december.

Vi kommer hoppa över april. Men kör i mars.

Det här är ev känsligt innehåll men om ni verkligen vill undvika dec som födelsemån så får man vara försiktig i mars också. Jag hade bim i slutet av mars med min dotter. Hon var beräknad till 27 nov men kom 7 de. Lika älskad ändå såklart!
  • Nemiia
    Emilix skrev 2020-02-27 12:10:11 följande:

Ja det spelar ju egentligen ingen som helst roll.

Och man kan ju aldrig vara helt säker, bebis kan ju komma alldeles för tidigt också..sånt vet man ju inte liksom.

Men i den mån man kan försöka styra kanske vissa vill försöka att undvika December, och det handlar ju inte om att man inte skulle tycka om sitt barn lika mycket om det kommer i December?!

Jag menade inte så heller, att man inte skulle tycka om sitt barn. Om jag inte hade plussat precis så skulle vi ha tagit en paus i mars och april då jag helst inte vill ha ett barn till samma månad. Vad jag menade var att om man helst vill undvika dec så får man se upp med bim i slutet på mars också.
  • Nemiia
    NiMi12 skrev 2020-02-27 12:17:23 följande:

7 December är helt ok i min värld. Däremot riskerar jag att hamna på 30-31 December och det vill jag försöka undvika. Är själv född då ;)

Ja men dåså :) det kan ju generellt vara lite bökigt med födsel kring jul och nyår så förstår absolut din tanke
Svar på tråden BIM Februari 2020