• NiMi12

BIM Februari 2020

Har BIM 23:e februari.

Jag skulle hålla mig tills dess, men känner så sjukt mycket molvärk och drag i livmodern så jag kommer nog inte kunna hålla mig.

Hur tidigt kan jag testa? Är på äl +7 idag :)

• NiMi12
    larssonc skrev 2020-02-15 15:02:42 följande:

Spännande :) jag plussade idag på äl+10!

Då borde jag kunna testa tisdag eller onsdag och kanske se något.

Svårt att tro att det skulle ta sig vid första försöket. Förra gången tog det tre försök men blev mf och sen tog det sig på andra försöket.
  • NiMi12
    Gnusmas skrev 2020-02-15 17:10:48 följande:

Jag har bim 21e, kommer testa typ äl+7 som tidigast. Hade eg tänkt vänta men vet att jag inte kommer kunna göra det..

Vilken dag är du på idag då?

Du måste ha kortare lutealfas än mig för att jag vet att äl +7 är alldeles för tidigt för mig.

Jag är på äl +12 fyra dagar innan bim
  • NiMi12
    Gnusmas skrev 2020-02-15 23:14:42 följande:

Min lutealfas är 10 dagar. Idag ÄL+5 idag. Eg vet jag att ÄL+ 7 är väldigt ovanligt att testa positivt. man testar inte positivt tidigare för att man har kortare lutealfas, tar lika lång tid för ägget att fästa ändå och ge upphov till hcghormon, (tar olika lång tid vid olika graviditeter dock), därför minskar chansen för graviditet vid kortare lutealfas, en infästning av ett befruktat ägg får kortare tid att fästa. Men sen kan ju hormonutsöndringen som ger positivt graviditetstest ske olika snabbt också och där vet jag inte om det är individuellt eller från graviditet till graviditet.

Jag vill verkligen inte testa för tidigt och riskera en besvikelse. Så jag väntar till BIM har jag bestämt mig för idag.

Idag har jag ingen molvärk och känner mig som vanligt så känslan är att jag bara ska invänta mensen. Vill ha igång mensen innan jag på allvar känner att vi försöker :)
  • NiMi12
    Gnusmas skrev 2020-02-17 00:30:48 följande:

Så kom PMS-finnarna.. BIM på torsdag. Mensvärk, humör, finnar, allt på samma dag. Vet inte vad jag ska tro om detta..

Det kan betyda mens eller gravid :D

Helt hopplöst att leta efter symptom eftersom det är likadant. Men ändå försöker man tyda sönder allt man känner. Jag är precis likadan :D
  • NiMi12
    Gnusmas skrev 2020-02-17 08:43:46 följande:

Jag vet haha! Kändes bara som att kroppen försökte vara övertydlig igår med att det inte blir något denna månaden! Men när det är så pass tisigt som äL+6 så känns det ju ändå som att det borde kunna bli något ändå, även om det va PMS man kände av.

Testade idag, ÄL+7, såklart lyckas jag ju se den färglösa skuggan av strecket som kan synas ibland på vissa tester. -och inbillar mig saker.. men vet ju att det är så tidigt att om det ens skulle vara ngt på G så borde jag öht inte se det nu.

Det är det värsta när man börjar inbilla sig. Jag har gjort exakt samma sak vilket slutade med att jag testade mig varenda dag tills mensen kom. Inte ens då ville jag helt förstå att jag inte var gravid.

Därför jag är lite rädd att testa tidigt, för jag kommer ändå inte tro på det :D

Är på äl +8 idag och ska kolla i min app vilken dag jag testade mig den månaden jag var gravid. Har även beställt hem test som kommer på onsdag. Så tidigast möjligheten till test blir på torsdag :) Då är jag på äl +11, kanske får jag svar då.
  • NiMi12

Det är så spännande att gå in här varje morgon och se hur det går för er andra :)

Jag har idag fått hem gravtest. Är bara på äl +9 idag så jag avvaktar några dagar till. Kanske t.o.m. håller mig till söndag då jag är på äl+14. Då borde jag få ett korrekt svar.

Känslan i kroppen idag är att jag inte är gravid. Hade inte direkt räknat med det heller, så det känns ok.

Men ändå spännande att inte riktigt veta :)

• NiMi12
    Mammaresan skrev 2020-02-20 03:30:14 följande:

Stort grattis TroochTvivel!

Här är det bara att fortsätta vänta. BIM är runt den 26/2 här och jag kunde inte hålla mig från att testa igår och idag vilka båda var toknegativa såklart. Det är verkligen jobbigt att acceptera att det är så! :(

Jag känner mig fortfarande gravid vilket gör det svårare att ta in de negativa testen.

Testen togs på ÄL+9 och ÄL+10. Jag kommer INTE testa imorgon (torsdag) för orkar inte med att ta ett negativt test till. Kanskr tar jag ett på fredag då jag är på ÄL+12. Blir det inget synligt streck under testtiden då så är jag inte gravid. Har känsliga test som ska mäta från 10 så håll tummarna för mig på fredag!

Imorgon får jag vänta med spänning på era test istället! ;)

Jag är också på äl +12 imorgon. Funderar på att testa då eller vänta till söndag. Jag orkar inte med att få negativa tester, så då är det ju lika bra att bara vänta och se. Samtidigt är man ju nyfiken som tusan :D
  • NiMi12
    Gnusmas skrev 2020-02-20 11:36:27 följande:

Lunchtestet, 3 timmar efter morgontestet. Så svårt att få det jag ser på bild. Irl är strecket mer tydligt och rosa. Mycket starkare än morgontestet som bara gav en antydan till streck. Jag tror jag är gravid!

Jag ser sträcket! Men jag är lite tveksam till såna test, så vågar inte ropa grattis än. Hade jag varit du hade jag köpt ett CB digital som visar antal veckor och kissat på imorgon bitti :)
  • NiMi12

Äl+11 idag, BIM-3

Har varit helt lugnt i kroppen hela morgonen. Men nu fick jag molvärk så in i Norden.

I går var det likadant, men istället för molvärk var det som små blixtar i livmodern.

Är det mens eller bebis...det får vi se om några dagar :D

• NiMi12
    Gnusmas skrev 2020-02-20 19:52:53 följande:

Jag har haft en hel del värk, mest i rygg, men idag helt borta. Har också känt som du skrover blixtar i livmodern, men det gjorde jag förr måanden också och då var jag inte gravid. Hoppas!!! Har du testat något?

Jag köpte ett dubbelpack med clear blue idag, de vanliga som visar +. Vågade inte köpa digital, ville inte riskera att få ett inte gravid haha.. använde det ena i eftermiddag efter att ha hållt mig över 4 timmar. alltså det blev så svagt att om jag inte hade fått svaga streck på de tidigare testerna idag så hade jag tolkat det som negativt. Har ju testat med dessa clear blue tidigare och då ser man ju ibland linjen som ska färgas som en grå skugga i bakgrunden och mkt mer än så var det inte nu.. kanske liiite mer men absolut inget blått streck. Hur som.. BIM idag och ingen mens i sikte, blödde inte så mkt efter cellprovet, så hade mensen kommit nu skulle jag märkt det.

Ska använda det andra testet imorgon bitti, vilka fler ska testa då?

Jag tror det är kört. Kom lite ljusrött på pappret när jag hade kissat för några timmar sen. Har trosskydd nu men kommer inget. Däremot var det ljusrött på pappret igen när jag kissade nyss. Så mensen är nog på igång.

Blöder jag inte mer under natten så testar jag imorgon bitti så jag får svart på vitt att det är kört. Annars kommer jag nog inte kunna släppa det.

Men jag har jättemycket molvärk nu, så jag tror mer på mens än graviditet. Trist, men ändå skönt att systemet verkar funka. Har ju inte haft någon blödning efter pillerstoppet för fyra veckor sedan.

Jag tror du skulle köpt digitalt. De där sträcken kan man bli galen på :D

Men prova imorgon bitti igen så får vi se vad som har hänt. Håller tummarna för dig :)
  • NiMi12
    Gnusmas skrev 2020-02-20 20:18:20 följande:

Men vad tråkigt :( men skönt ändå om det nu inte är ngn graviditet att mensen kommer igång, har läst här om de som fått vänta i månader på att kroppen ska komma igång.

Ja nu blev det ju knappt något streck att bli galen på, men jag känner mig rätt säker på att jag ÄR gravid.. testet innan idag kändes för tydligt för att det skulle vara på annat sätt. Min man håller dock inte med mig.. han får nog gå å kolla upp sin syn hehe..Jo jag tror att de ska vara lika känsliga som testlagret och rfsu. Men är inte hundra. Men tror inte det är exakt det där skiljer nog mellan olika fabrikat även om det inte ska göra det... ångrar att jag inte köpte ett pack med rfsu istället haha.. kommer ju testa imorgon med clear blue med min man och blir det negativt då också kommer han aldrig tro på mig!

Ja jag har också läst om de som får vänta upp till tre månader. Så jag blir glad oavsett, fast graviditet hade slagit lite högre ;) Men sån tur har jag nog inte :)

Jag hoppas du får ett tydligt sträck snart :)
  • NiMi12
    Gnusmas skrev 2020-02-21 08:23:53 följande:

Men vad konstigt.. var loyds test igår på morgonurin? Jag plussar alltid starkare på kisset efter morgonurinet. Talar ju emot allt man säger, men har alltid varit så för mig, samma sak igår när jag testade..

Har du inte testat idag Gnusmas? Jag är ju jättenyfiken på vad dagens test visar :)
  • NiMi12
    Emilix skrev 2020-02-27 08:50:07 följande:

Mensen kom som beräknat idag 11 dagar efter pos äl test.

Känns ändå skönt att det är någon form av regelbundenhet, få se hur det blir med ÄL i Mars.

Men vi funderar på att inte försöka under Mars för att undvika att få bebis i December. Jaja vi får se hur vi gör.

Fast då ska ni undvika april. BIM i slutet av april blir födsel i slutet av december.

Vi kommer hoppa över april. Men kör i mars.
  • NiMi12
    Nemiia skrev 2020-02-27 11:56:46 följande:

Det här är ev känsligt innehåll men om ni verkligen vill undvika dec som födelsemån så får man vara försiktig i mars också. Jag hade bim i slutet av mars med min dotter. Hon var beräknad till 27 nov men kom 7 de. Lika älskad ändå såklart!

7 December är helt ok i min värld. Däremot riskerar jag att hamna på 30-31 December och det vill jag försöka undvika. Är själv född då ;)
  • NiMi12
    Emilix skrev 2020-02-27 12:03:07 följande:

Det beror ju på hur ens cykel är.

För mig ser det ut så här:

Om vi nu kör på i Mars och jag blir gravid och vill räkna ut ungefärligt BF så räknar den från senaste mensens första dag, vilket alltså blir idag 27/2.

Senaste mensens första dag =27/2 = BF 5/12

Om jag skulle bli gravid under nästa cykel, alltså den i April skulle det se ut så här ungefär:

Senaste mensens första dag = 29/3 = BF 5/1

Så för oss blir det att hoppa över Mars om vi vill minska risken för att få en December bebis.

Sen kan man ju aldrig vara säker, bebis kan ju komma tidigare osv.

Första här kom 10 dagar tidigt,och det brukar väl sägas att 2:an brukar vara lite tidigare än 1:an.

Då skulle vi egentligen hoppa över både Mars och April.

Det har du väldigt rätt i :)

Jag blev igångsatt med 1:an och vill ha planerat snitt med 2:an så jag passar mig för april :)
  • NiMi12
    Rickis80 skrev 2020-02-27 17:50:29 följande:

Fan har åkt på högfeber och hosta. Vågar man äta Alvedon? Är i v 4+1.....

Ja Alvedon är ingen fara. Men ingen Ipren
Svar på tråden BIM Februari 2020