BIM Februari 2020
Hej allihopa! Hoppar in i denna tråd! 5 försöket och känns för oss nu. Känns som en evigheeet!! inväntar( eller inte!) bim den 5/2! :)
Hej allihopa! Hoppar in i denna tråd! 5 försöket och känns för oss nu. Känns som en evigheeet!! inväntar( eller inte!) bim den 5/2! :)
Huuuuur gör man för att inte testa innan bim? Jag är alltså på försök 6 eller 7 och har nu testat varje månad från ca ÄL+8, alltså innan det knappt ens GÅR att få ett positivt. Denna månad vill jag verkligen invänta mensen och ta ett test om den inte kommer.. Blivit så sjukt besviken nu varje månad av alla dessa negativa. Men det är ju så svårt att låta bli!!
Jag har bim 11 februari.. Någon annan med bim där i dagarna som vill haka på så kanske vi kan peppa varann att INTE testa innan bim?
Fortfarande fullt utslag och nu börjar jag även känna en hel del molande värk från äggstockarna.
Maken var såå osugen igår så det blev inget.. Hoppas på att det ska gå bättre ikväll. Egentligen är han nöjd med ett barn och inte så där super hajpad över att vi ska försöka få en till. Lite svårt när jag vill ha en stor familj!
Hur är era partners i babyplanerandet? Pratar dom och planerar med er? Lika entusiastiska?
Hoppas ni får till lite mys snart då! Vi är väldigt engagerade båda två men vi har inga barn sen innan så vi längtar väldigt mycket!!!
Blir tokig av att varje månad känna av samma tankemönster. Alltså att beroende på var jag är i cykeln så är jag olika optimistisk och hoppfull om att vara gravid. Bim -11 som jag är på idag är alltid värst av någon anledning. Trots att jag vet att det är nästan omöjligt att kunna känna symptom såhär tidigt så inbillar jag mig alla möjliga och låter mig övertygas. Är det någon annan som känner igen sig?
Yoga och meditation hjälper för det mesta oblitt liv så jag håller med dig där. Stress är så förrädiskt och lurigt. Jag ställer alltid in mig rent tankemässigt att nej jag är inte gravid. Men så ÄNDÅ framkallar jag massa symptom och övertygar mig själv. Sen tar jag test alldeles för tidigt och såklart är de negativa. Månad efter månad. Skulle väl säga att vi är på femte försöket, vilket inte är mycket i sammanhanget men jag har tidigare blivit gravid på första eller andra och då blir inställningen lite skev. Hur länge har ni försökt?
Jag undrar om någon känt av att de "drar" i äggstockarna? ibland höger ibland vänster. svårt förklara, lite diffus men som att de drar åt i mellan åt och sen molvärk.
Bim idag! Ingen mens bara vanliga flygningar, hade en rosaaktig flytning igår vid samlag men sen inget! Har känts som att mensen varit på väg i över en vecka. Öm i bröstvårtorna vilket jag inte brukar vara, mått illa vid nåt tillfälle. Testade negativt i torsdag med RFSU testa tidigt men när jag hittade testet dagen efter var där ett blekt rosa plus. Testade sedan helt negativt i lördags. Vågar inte testa igen och bli besviken! ????
Vad händer i min kropp?! Kom en blödning igår, bim +1, så satte in koppen och tänkte att det inte blev nåt. Men det blev bara en pytteliten blödning, typ i botten av koppen och sen har det inte kommit nåt mer. Idag mår jag jättelika, kommer som vågor över mig. Värt att ta ett test ändå?!
Någon som ser nåt på denna eller är det bara jag?
Är rfus testa tidigt bra test?
Jag plussade äl+8 och äl+9 med digitalt, är i v.7 nu :) fullt möjligt!
vad hade alla för symtom innan ni plussa? innan bim?
Jag plussade för typ en månad sen och hade BIM precis i början på februari. Jag hade mycket mindre symptom än jag haft tidigare gånger då jag inte varit gravid. Tror generellt att man så jäkla gärna vill tolka och känna av iaf något för att göra väntan till bim mer uthärdlig. Jag hade bara något svullna bröst och det har jag många gånger innan mens ändå. Det bästa är att ha is i magen och inte testa innan man faktiskt kan lita på testen, det är det enda som faktiskt stämmer :)