• 94sandra

BIM Februari 2020

Hej! Vad kul att se att det är flera som plussat den här månaden! :)

Jag är 25 år och har försökt bli gravid med min sambo sedan jag slutade med p-piller i början av juli. Vi har inga barn sedan tidigare och jag väntar ivrigt och otåligt på att plussa! Jag känner mig dock lite ensam i hela den här "processen" och försöker koppla minsta lilla känsla eller symptom till en potentiell graviditet.... Min sambo vill gärna ha barn men känner inte samma "stress" över det som jag, enligt honom har vi inte försökt så länge... Jag vill inte prata om det med mina vänner då jag inte vill få frågor från dem om hur det går eller så.

Just nu är jag på BIM-7 (24/2) enligt appen period tracker men mina cykler är inte helt jämna. Ska försöka hålla ut till lördag innan jag tar ett tidigt test...!

• 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-18 11:11:08 följande:

Förstår hur du känner! Vi har har oskyddat sen i somras men försökt På allvar sen i oktober! Inte så länge men ändå känner man den där stressen. Alla andra blir gravida direkt, varför inte vi? Ändå är det normalt att det tar upp till ett år utan att det är något konstigt.

Har heller ingen att prata med om det. Pratade med min bästa vän i början men hon sa bara saker som gjorde mig ledsen så har slutat att prata om det med henne.

Jag har BIM på skottdagen :) 29/2

Känner precis likadant, "varför kan det inte gå lätt för oss?". Håller tummarna för att det blir ett plus för oss båda den här månaden, har dock ingen positiv känsla för min egen del just nu men får se till helgen :)

Hör av dig ifall du vill följas åt och stötta varandra!
  • 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-18 19:58:43 följande:

ja, vi får verkligen hålla både tummar och tår. haha. vill gärna följas åt :) Hur gammal är du? :)

Jag är 25, född 94. Hur gammal är du? :)
  • 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-19 06:04:27 följande:

Jag är född 84, så 10 år äldre än dig, 35 :) min sambo är lika gammal. Är du och din sambo lika gamla? :)

Okej :) min sambo är året äldre än mig bara :)
  • 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-19 08:34:48 följande:

Har du några symptom?

Igår fick jag rätt ont i min vänstra äggstock. Vet inte om jag hade lite senare ÄL än vanligt eller något annat! Har inte testat med ältest denna månaden!

Nja, hade ömma bröstvårtor söndag-måndag men det gick över. I övrigt inga symptom :(

Ont i äggstocken har jag nog aldrig känt av, hoppas det är ett bra tecken :) har inte heller kört äl-test den här månaden men tror jag ska ge mig på det nästa månad om mensen kommer...
  • 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-19 19:20:04 följande:

Men det låter ändå lovande :D

jag har kört äl-test dem andra månaderna men ändå inte blivit gravid, så tänkte att jag provar utan för att minska stressen mellan ÄL och mens. :)

Hoppas det, men förhoppningarna är låga den här månaden :( brukar få ömma bröstvårtor vissa cykler, men får se till helgen! Tror det blir ett test redan på fredag morgon :p

Jaha, ja det låter klokt :) kan nog vara bra att variera lite... Äter du några tillskott för att öka chanserna? :)
  • 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-19 22:10:42 följande:

Så spännande det ska bli på fredag!

Jag äter alltid vitaminer, även när jag inte försökte bli gravid för jag blir piggare och mår bättre. Multivitaminer, c-vitamin, omega 3, nattljusolja och sen nu sen vi började försöka bli gravida la jag till folsyra! Själv? :)

Okej :) jag började äta folsyra lite sporadiskt under hösten och äter det mer regelbundet nu tillsammans med C, D och järn :)
  • 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-20 07:37:35 följande:

Känner du någon skillnad på när du äter vitaminer och när du inte gör det? :)

Inte direkt, men tror jag är lite för dålig på att göra det till en vana så blir sporadiskt eller i kortare perioder :p
  • 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-20 23:53:02 följande:

Ja man behöver ju göra det regelbundet för att märka skillnad tror jag :) hur många dagar är det kvar till din BIM nu?

Är ca 3-4 dagar från BIM och tog ett test precis som var negativt :( väntat, men när man väl ska ta testet byggs förväntningarna på ett plus upp...

Hur långt har du kvar till BIM?
  • 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-21 08:14:01 följande:

Oh vad trist! Känner du att det är mensdags? Det kan ju visa negativt fram till BIM!

Jag har BIM den 29/2 eller 1/3. Nångång där :)

Känner inte av något alls just nu, brukar inte ha så mycket symptom vare sig inför ägglossning eller mens så går mest på vad min app förutspår och jämför med tidigare cykler. Om mensen inte kommit på måndag eller tisdag så får jag testa igen :)

Okej, kommer du kunna hålla dig ifrån att testa tills dess? :)
  • 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-21 08:14:01 följande:

Oh vad trist! Känner du att det är mensdags? Det kan ju visa negativt fram till BIM!

Jag har BIM den 29/2 eller 1/3. Nångång där :)

Imorgon borde vara min BIM, förutsatt att min cykel är regelbunden den här månaden, men tog ett test imorse som var negativt :(

Jag har dock vissa misstankar om att min äl kanske kom 4dagar sent den här gången vilket jag också hoppas på för vi träffade in de dagarna rätt bra i så fall :) kan också vara lite önsketänkande ????

Spänningen är stor ifall det blir en blödning eller inte imorgon eller de närmsta dagarna

Annars blir det nytt test på fredag! :)
  • 94sandra
    Maxima009 skrev 2020-02-24 20:58:03 följande:

Oj vad konstigt det känns

Grattis! Så kul! :D
  • 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-27 22:40:05 följande:

Stort GRATTIS!!!

Tack! :D hur har det gått för dig? Din BIM är väl nu?
  • 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-28 21:51:49 följande:

Bim antingen den 29 eller 1. Fast fick mina ÄL känningar senare i min cykel än vanligt, men har noll symptom så tror inte det är min tur denna månaden :)

Håller tummarna för dig ändå :) jag hade inte några symptom förutom att jag varit ovanligt trött den här veckan, så trodde inte att det hade tagit men det hade det gjort trots allt :)
  • 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-29 19:21:28 följande:

Det har visserligen jag också varit. Plussade du på BIM dagen? Ingen mens änsålänge, men å andra sidan inget positivt gravtest heller! Hoppet lever fortfarande!

Vet inte exakt när bim blev den här cykeln, tror ägglossningen blev 3-4 dagar senare än beräknat så plussade nog någonstans kring bim +/-1 dag :)

Tog en vanlig sticka i torsdags em som visade en hyfsat tydlig linje, testade på nytt på fredagsmorgonen med ett digitalt test som visar veckor och en till sticka. Negativt på stickan och 1-2 veckor på det digitala. Jag skulle därför inte ge upp hoppet än om jag var du :)
Svar på tråden BIM Februari 2020