• Gnusmas

BIM Februari 2020

eifos89 skrev 2020-02-20 16:14:08 följande:

Spökstreck va? Om man ens ser något, haha. Kanske bara min hjärna som spelar mig ett spratt om att det ens finns någonting där.

Asså jag ser något där! Men jag har ju linjesyn haha så lita inte helt på mig!! Men shit va spännande!!!
  • Gnusmas
    NiMi12 skrev 2020-02-20 15:16:48 följande:

Äl+11 idag, BIM-3

Har varit helt lugnt i kroppen hela morgonen. Men nu fick jag molvärk så in i Norden.

I går var det likadant, men istället för molvärk var det som små blixtar i livmodern.

Är det mens eller bebis...det får vi se om några dagar :D

Jag har haft en hel del värk, mest i rygg, men idag helt borta. Har också känt som du skrover blixtar i livmodern, men det gjorde jag förr måanden också och då var jag inte gravid. Hoppas!!! Har du testat något?

Jag köpte ett dubbelpack med clear blue idag, de vanliga som visar +. Vågade inte köpa digital, ville inte riskera att få ett inte gravid haha.. använde det ena i eftermiddag efter att ha hållt mig över 4 timmar. alltså det blev så svagt att om jag inte hade fått svaga streck på de tidigare testerna idag så hade jag tolkat det som negativt. Har ju testat med dessa clear blue tidigare och då ser man ju ibland linjen som ska färgas som en grå skugga i bakgrunden och mkt mer än så var det inte nu.. kanske liiite mer men absolut inget blått streck. Hur som.. BIM idag och ingen mens i sikte, blödde inte så mkt efter cellprovet, så hade mensen kommit nu skulle jag märkt det.

Ska använda det andra testet imorgon bitti, vilka fler ska testa då?
  • Gnusmas
    eifos89 skrev 2020-02-20 16:14:08 följande:

Spökstreck va? Om man ens ser något, haha. Kanske bara min hjärna som spelar mig ett spratt om att det ens finns någonting där.

Är det ett rfsutest?
  • Gnusmas
    NiMi12 skrev 2020-02-20 20:07:29 följande:

Jag tror det är kört. Kom lite ljusrött på pappret när jag hade kissat för några timmar sen. Har trosskydd nu men kommer inget. Däremot var det ljusrött på pappret igen när jag kissade nyss. Så mensen är nog på igång.

Blöder jag inte mer under natten så testar jag imorgon bitti så jag får svart på vitt att det är kört. Annars kommer jag nog inte kunna släppa det.

Men jag har jättemycket molvärk nu, så jag tror mer på mens än graviditet. Trist, men ändå skönt att systemet verkar funka. Har ju inte haft någon blödning efter pillerstoppet för fyra veckor sedan.

Jag tror du skulle köpt digitalt. De där sträcken kan man bli galen på :D

Men prova imorgon bitti igen så får vi se vad som har hänt. Håller tummarna för dig :)

Men vad tråkigt :( men skönt ändå om det nu inte är ngn graviditet att mensen kommer igång, har läst här om de som fått vänta i månader på att kroppen ska komma igång.

Ja nu blev det ju knappt något streck att bli galen på, men jag känner mig rätt säker på att jag ÄR gravid.. testet innan idag kändes för tydligt för att det skulle vara på annat sätt. Min man håller dock inte med mig.. han får nog gå å kolla upp sin syn hehe..
    eifos89 skrev 2020-02-20 20:00:48 följande:

Ja detta är ett vanligt rfsu.

Det här med ditt cb test idag.. de är väl inte lika känsliga för hcg? Ditt andra test ser positivt ut så jag tror nog att din tur är kommen <3

Jo jag tror att de ska vara lika känsliga som testlagret och rfsu. Men är inte hundra. Men tror inte det är exakt det där skiljer nog mellan olika fabrikat även om det inte ska göra det... ångrar att jag inte köpte ett pack med rfsu istället haha.. kommer ju testa imorgon med clear blue med min man och blir det negativt då också kommer han aldrig tro på mig!
  • Gnusmas
    Nathiis skrev 2020-02-20 23:00:54 följande:

Alltså det är så märkligt .. Enligt äl-test ska ägglossning ha varit för 9 dagar sedan. Men nu verkar det som att jag ska ha mens ? Känns det inte väldigt tidigt i så fall ? Och det är väl ändå för sent för nidblödning ?

Beror på hur långt efter ägglossning du brukar få mens. Jag TROR inte att det är för sent för nidblödning.
    Sofieelises skrev 2020-02-20 21:37:29 följande:

Nej men alltså du ÄR gravid, är helt säker från ditt tidigare test :) jag fick svagt på rfsu på äl+8 och tydligt plus på cb på äl+9 - tror det kommer visa tydligare för dig imorgon!! Följer med spänning och håller tummarna.

Tror med jag är det. Måste ju va så.. men ett negativt test efter ett positivt gör en osäker.. tack!
  • Gnusmas
    Blåbär03 skrev 2020-02-21 07:17:52 följande:

Jag gjorde 2 nya test nu o dom är negativa.. alltså så besviken jag körde samma test som i går iloyds men man kan inte ens se en skugga till streck i dag

Men vad konstigt.. var loyds test igår på morgonurin? Jag plussar alltid starkare på kisset efter morgonurinet. Talar ju emot allt man säger, men har alltid varit så för mig, samma sak igår när jag testade..
  • Gnusmas
    eifos89 skrev 2020-02-21 08:29:32 följande:

Grattis till alla som fått plus!

Blåbär: Vad skumt.. och det var med samma test? Avvakta tills imorgon och prova igen, än är det inte kört tror jag!

Gnusmas: Blir det test idag? :) Intressant det där med kisset efter morgonurinen. Jag upplevde samma mina tidigare plus.

Kan någon bara väcka mig på söndag så att jag kan få ett svar? Jag oooorkar inte vänta mer, haha.

Haha ska du inte testa idag? Jag har inte testat än, väntar på att mannen ska vakna.
  • Gnusmas

Nu är dagens test gjort! IRL är det ett solklart pluss, svagt, men ingen tvekan.. på bild, väldigt svagt..

• Gnusmas
    Blåbär03 skrev 2020-02-21 09:24:53 följande:

Jag vet inte om jag kanske höll stickan förlänger i koppen i går så det har blivit fel pga det.

Tror inte det kan bli fel av det så länge kontrollstrecket är där. Men jag tror verkligen att du kan få ett annat resultat om du väntar några timmar och testar igen. Den bilden jag la upp igår var från lunch, morgontestet var knappt synligt öht, bara i vissa viklar och rätt ljus.
  • Gnusmas
    Gnusmas skrev 2020-02-21 09:31:38 följande:

Nu är dagens test gjort! IRL är det ett solklart pluss, svagt, men ingen tvekan.. på bild, väldigt svagt..

Och här på FL, ännu svagare hehe.. har passerat BIM nu, men är änfå bara på ÄL+11 så antar det är ok med ett svagt test nu..
Svar på tråden BIM Februari 2020