• boshab

BIM Februari 2020

LBP91 skrev 2020-01-15 16:41:58 följande:

Kolla in den här snyggingen! Man blir ju bara så glad när man inser att man fått till det två gånger under självaste ägglossning! Nu tänker vi positiva tankar, försöker ta det lugnt och laddar upp med gravtester. Önskar alla andra lycka till :)

Snygg stegring, alltid skönt med positivt ÄL. Håller tummarna för er!
  • boshab
    LBP91 skrev 2020-01-16 05:05:36 följande:

Jag gör testerna efter att jag kommit hem från jobbet och jag är yrkeschaufför så det finns inte så många tillfällen för mig att gå på toa under en arbetsdag så det blir av förklarliga skäl inte jättemycket att dricka heller. Brukar ha varit på toa kanske 3-4 timmar innan.

Och hej från en annan yrkeschaufför! Instämmer med strategikissning/undvika att dricka då man vet att man inte har en toa i närheten...
  • boshab
    LBP91 skrev 2020-01-16 05:57:52 följande:

Hahah verkligen. Det gör ju att man känner sin kropp på en helt ny nivå. Vet tex exakt hur länge jag klarar mig utan toa om jag köper en kaffe. Vad jobbar du med?

Haha precis, är ju sjukt egentligen! Kör lastbil, mest distribution i stadsmiljö med mycket tidsstyrda stopp. Du då?
  • boshab
    LBP91 skrev 2020-01-16 11:54:22 följande:

Kul, min sambo håller på att ta tungt släp körkort så jag har hängt med några gånger när han övningskör. Själv kör jag tunnelbana. Under rusningen är det nästan omöjligt att hinna springa ner vid slutstationen så då måste man verkligen planera. Knepigt eftersom det oftast är då man vill ha en kaffe...

Okej! Det är kul, dagarna går fort när man ständigt är i rörelse. Häftigt att köra tunnelbana, förstår verkligen toaproblemen. Är fasen inte lätt. Tror du är mer låst i ditt jobb dock men planeringen är densamma :/
  • boshab
    trollkvinna123 skrev 2020-01-16 18:44:33 följande:

Hur ska ni göra när ni blir gravida och man (jag) behöver gå ofta. Hade aldrig klarat det haha

Jag kommer måsta säga relativt tidigt till min chef (typ v.8) för att omplaceras till en annan tjänstgöring där toa finns mycket tillgängligt ;) Tills dess får det bli en än värre kamp än det är nu haha. Beroende på vad jag kör har jag listat ut olika ställen jag kan låna toa på haha...
  • boshab

Äntligen närmar sig ÄL då jag fick positivt på LH nu i eftermiddag!

Är det nån som vet hur stor äggblåsan är när den "spricker"/släpps? Har för mig att läkaren sa att ena var 2.8mm igår...

• boshab
    Gosmys skrev 2020-01-22 22:34:09 följande:

Tiden mellan ÄL och BIM känns sååå lång! Vill inte testa innan BIM för känns värre att få ett negativt test än att mensen ba dyker upp

Håller med. Denna cykel känns olidlig. Är bara på ÄL+6, BIM-10!!! Går så rackarns segt. -.- Kunde inte hålla mig så har beställt hem tidiga test just...
  • boshab
    LBP91 skrev 2020-01-27 02:10:16 följande:

Kunde inte hålla mig längre!

Grattis!! :D Äl+? Är själv så sugen på att testa... Borde få hem test idag eller imorn!
  • boshab
    LBP91 skrev 2020-01-27 04:59:38 följande:

Tack :D Ska ta ett nytt om någon dag för att se ökningen. ÄL+13, BIM-2

Lycka till med dina test!

Så roligt och spännande! Måste kännas helt otroligt!

Är bara på ÄL+10 så borde nog vänta till ÄL+13 iaf... Om jag kan hålla mig :/
  • boshab
    Malllin skrev 2020-01-27 17:26:23 följande:

Hej!

Hoppas över hit från januaritråden då mensen kom igår. Detta blir vårt andra försök. Är 30 år och har en stress i kroppen som jag tror är dålig för mig. Hoppas jag kan slappna av denna äl och inte noja över min ålder och fertiliteten.

Bim 21/2.

Jag är 28 och vi har haft det "stressigt" (försökt ett år). Det första min gynläkare sa var: ta det lugnt. Inget är fel på mig eller min sambo och hör och häpna så påpekade hon 2-3 ggr: "du är 28 år UNG" Jag blev ganska chockad haha, vadå ung?!

Lättare sagt än gjort att stressa ner. Det "viktiga" för att skaffa barn är ju att man har relativt regelbundet samliv. Om tempning, äl-test, gravtest osv stressar är det bättre att inte hålla på med sånt. :)

Håller tummarna för er! :)
  • boshab
    Sofieelises skrev 2020-01-30 13:48:23 följande:

Känner ni också att "alla andra" blir gravida men inte ni?

Detta är mitt 6e eller 7e försök. Vet att det inte är någonting i sammanhanget men för mig är det en evighet. Har barn sedan innan och är med i några Facebookgrupper (mammagrupper) där flera andra också försöker bli gravida. Och SJÄLVKLART tar det sig på första eller andra försöket och själv står man där månad efter månad medans de droppar av. Och nu fick jag veta att två av mina väninnor ska ha barn, båda två på FÖRSTA försöket ofc.

Jag har barn sedan innan och jag vet att jag inte ska gnälla men den här resan är inte rolig, känner mig urdeppig idag.

ÄL idag men känner redan på mig att det inte blev något denna månaden, varför vet jag inte. Varit "hälsosam" alla dessa månader för att främja graviditet men nu skiter jag i det känner jag så nu åkte energidrycken fram (dragit ner på koffeinet innan t ex) och i helgen ska jag unna mig ett glas vin.

Ursäkta gnäll, men är verkligen låg idag. Om det finns NÅGON som känner som mig så hojta gärna.

Och vill absolut inte trampa någon på tårna med inlägget, vet att mina försök är futtiga i jämförelse med många andras. Ni som försökt länge - fan vilka kämpar ni är.

Här är (tyvärr) en till som emellanåt tappar hoppet. Har många i min "närhet" som blivit gravida. Den ena efter den andra. Några kollegor. Då har man såklart andra kollegor som plumpt frågar när det är dags för mig, "vill inte du ha barn snart" etc. Vi har försökt ett år, påbörjade utredning där vi kollade hormoner, spermakvalitet, gjorde en äggledarspolning på mig osv. Allt normalt. Vilket känns jätteskönt. Men VARFÖR tar det sig inte?!

Jag har varit superdeppig, började bli det efter försök 6-7. Har hållit mig över ytan men känns som att jag tyvärr är på väg ner igen. :( Gråter väldigt lätt. Gråter alltid när mensen kommer. Känner mig värdelös som aldrig blir gravid. Har så mycket negativitet och vet fan inte hur jag ska bryta det. Och jag känner helt ärligt - hur mycket mer orkar jag försöka?

Jag och min sambo planerar ett giftermål detta år, tänkte att detta blir perfekt avledning. Är jätteglad att vi börjar planerar men funkar sådär med att tänka på annat. Vill ju bara bli gravid...

Man ska vara ödmjuk med allt gällande att försöka bli gravid, men tycker man har all rätt att uttrycka sina känslor/tankar. Allas resa ser olika ut och hur man upplever saker och ting är ju också individuellt.

Och håller med det här med att vara hälsosam och i sin "bästa form" för att gynna en graviditet.

Unna dig ett glas vin. Unna dig något gott. Osv. Jag har börjat släppa lite och tänker att det löser sig ändå. Man blir så jäkla lätt för sträng mot sig själv!
  • boshab

Mens idag, hade tidigare ÄL denna cykel därför kom mensen "tidigare" än BIM. Börjar bli väldigt tungt psykiskt detta. Lycka till alla!

Svar på tråden BIM Februari 2020