BIM Februari 2020
Haha precis, är ju sjukt egentligen! Kör lastbil, mest distribution i stadsmiljö med mycket tidsstyrda stopp. Du då?
Haha precis, är ju sjukt egentligen! Kör lastbil, mest distribution i stadsmiljö med mycket tidsstyrda stopp. Du då?
Hur ska ni göra när ni blir gravida och man (jag) behöver gå ofta. Hade aldrig klarat det haha
ÄL + 4, inbillar jag mig eller kan man börja få symptom som ömma bröstvårtor? Har haft som molande värk i brösten, typ att de känts tunga och det var ju pga av ägglossning men nu idag och speciellt mot kvällen har det gjort mer ont i mitten av brösten, runt själva bröstvårtorna och de är känsliga för beröring. Brukar inte ha så här alls, bara tunga ömma bröst som typ går upp mot armen. Eller hur jag ska förklara... Vill minnas att jag hade ont i bröstvårtorna första gången jag plussade men då kom det precis dagen innan BIM och då hade jag inga symptom eller ömma bröst överhuvudtaget innan BIM. Andra gången jag plussade hade jag stickningar i hela brösten typ från en vecka innan BIM. Men aldrig så här tidigt..
Hur tidigt kan man börja testa? Det är ju ingen idé att testa supertidigt men nu börjar testarfingrarna komma fram och jag funderar på att göra ett morgontest på fredag, då är jag på ÄL+10. Tidigare har jag lyckats hålla mig till BIM men nu börjar det bli lite svårt, haha
Jag tror de som mäter från 10 har 74% säkerhet från bim-4. Sedan ökar det stegvis till bim.
Okej, apotekets tidiga? :)
Med fyra dagar kvar till BIM har jag haft ont i brösten varje dag sedan äl men tycker att idag har det börjat avta. Kanske bara tillfälligt då det inte gör ont 24 timmar om dygnet och mest på kvällen. Har varit o fikat hos min mormor och visst blev det lite mycket sötsaker men när vi kom hem blev jag plötsligt väldigt illamående och kräktes tre gånger. Om det var för mycket sött eller gravidillamående som börjar vet jag inte. Har även haft lite att det drar i tjejmagen och ett sjuhelvetes humör, skäller ut folk och har inget tålamod till något den senaste veckan. Minst sagt väldigt lättirriterad.
Hur går det för alla med bim i början av februari? Några symtom än? Hatar att man börjar analysera kroppen nu. Jag har bim om en vecka exakt! Har ömma bröst och haft ett jävla humör i helgen. Min sambo har nästan övervägt att lämna mig (skämt åsido). Hur är det med er andra??
Kunde inte hålla mig längre!
Grattis!! :D Äl+? Är själv så sugen på att testa... Borde få hem test idag eller imorn!
Grattis!! Vad kul! Tog du ett testa tidigt eller ett vanligt?
Grattis!!! Var det ditt första test för denna cykeln?
Bisolvon? Hostmedicin?
Aldrig hört förut. Ska det vara bra?:)
Hur åt du den? Vilken sort? Vilken slemhinna är det man vill tunna med bisolvon?:)
Tack! :D fram tills för typ två dagar sen kände jag inget speciellt alls! Har tidigare cykler tolkat och trott massa som senare visar sig vara ingenting. Har en låång lista på de klassiska symptomen som alla bara varit placebo för mig. Tex svullen magen (sett ut som att jag varit gravid i tre månader redan), värk i äggstockarna, illamående, yrsel, trötthet, hunger, ömma bröst, ilningar från ljumskarna ner mot benen osv. Inget av dessa har varit tecken på en gravidtet för mig utan bara sån jag är mellan ÄL och mens tydligen.
Men denna gången har tecknen snarare varit att jag inte blivit uppblåst om magen, inte haft mensvärk. Däremot har jag haft en lite huggande, ilande, dragig känsla strax under äggstockarna och in mot mitten. Kändes inte som mensvärk utan något annat. Antagligen har det varit växtvärk och ev att ligamenten börjar stretchas. Så det har varit det enda jag faktiskt känt. Nu verkar brösten börja bli lite tyngre också men det blir dom innan mens också så det är ingen skillnad egentligen :)
Hur långt gången är du? Jag tänker att det är naturligt att det känns som mest i början när kroppen håller på och anpassar sig till hormonerna. Men man vill ju gärna veta helt hundra att inget hänt. Kan tänka mig att det är svårt att inte oroa sig om man vart med om det innan dessutom, då vet man ju att det kan komma från ingenstans. Haha mina flytningar kanske kommer igång sen! Hoppas dock att jag missar den biten, hade blivit precis som du säger, nojig att det ska vara blod osv. Fasen vad man vill att tiden ska gå snabbt tills att man kan känna sig säkrare.
När kommer ni berätta för familj och vänner? :)
Ja visst gör man! Kan tänka mig att första tiden nu kommer gå extremt långsamt. Om man räknar från min sista mens blir det väldigt missvisande då jag har så långa cykler, isf skulle har vara vi vecka 5-6 redan. Räknar istället med två veckor innan ÄL och då är jag i vecka 4a :) tänkte vänta över helgen och skriva in mig på måndag om jag fortfarande är gravid då.
Ja jag vill också vänta ett tag med de flesta men har några nära vänner som vet exakt allt och dom fick reda på det redan samma dag. Jag gick direkt och väckte min sambo! På ett sätt hade det känts väldigt märkligt att inte berätta för honom direkt, vi är ju i det här tillsammans lika mycket. Skulle vara konstigt att gå runt och bära på det själv för min del, vill dela allt med honom. Även den första reaktionen. Däremot vill jag gärna överraska mina föräldrar! Får fundera ut något kul. Dom kommer bli så sjukt glada.