BIM Februari 2020
Idag fick vi detta besked, sjätte försöket. Så overkligt. Igår var testet blankt och så idag detta? Molvärk i rygg och livmoder så trodde mensen var på gång men icke :)
Idag fick vi detta besked, sjätte försöket. Så overkligt. Igår var testet blankt och så idag detta? Molvärk i rygg och livmoder så trodde mensen var på gång men icke :)
Vitae: grattis!!! Otroligt starkt resultat när det va negativt igår! Va kul!!
Bäbävitalamm: jag brukar börja testa 7-8 dagar efter ägglossning. Får ju mens 10 dagar efter så har inte så många dagar att testa på hehe..
Får jag fråga er erfarna med graviditetstest, vilket/vilka test är bäst? Jag har tidigare bara använt cb, men det blir ju dyrt i längden... nu har jag köpt graviditetskollens vanliga test, såna i storpack och ska börja testa nästa vecka! Om jag dessvärre måste köpa fler graviditetstest snart, vilka ska jag satsa på?
Tack Gnusmas och Bellsss :D ska köpa ett predictor early!
Bim idag men ännu ingen mens. Däremot har jag haft mellan 37,5-37,8 i temp de senaste två veckorna. Jag brukar liggs lågt i vanliga fall så känner mig febrig. Jag har gjort tre test varav det tidigaste gav något slags streck. Men de tig jag för typ en vecka sen. Har mensen inte kommit imorgon och tempen fortfarande är hög så tar jag ett nytt test.
Tycker det låter som du är på väg att få feber. Din temp på dagen säger tyvärr ingenting. Eller ja nu när den är så hög låter det som feber. Jag brukar ligga mellan 36,10-36,35 innan äl och runt 36,70-36,90 efter äl.
Så här det med tempning:
- Du måste ha en temp med två decimaler
- Tempen ska tas samma tid varje dag (+-2 timmar men bäst resultat samma tid)
- Du ska ha sovit minst 4 sammanhängande timmar innan du tar tempen.
- Du ska sova ungefär lika många timmar varje natt och helst samma rytm (alltså bra om du för det mesta kanske sover 22-06)
- Tempen ska tas det första du gör på morgonen. Alltså innan du pratar, sätter dig upp, stiger ur sängen eller liknande.
- Tempen ska tas på samma sida av munnen långt in med stängd min
- Tempen gills inte om du sovit lite, oroligt/vaknat mycket, är sjuk, druckit alkohol och liknande
Oftast behöver man tempa i 2-3 cykler för att kunna se ett mönster hur kroppen brukar ligga före och efter äl.
Med det sagt är det en bra metod om man får till det :) men din temp idag säger tyvärr inget gällande graviditet
Haha tack! Det hela beror på att jag helt enkelt gett upp.. Men det är konstigt med tempen. Brukar bli lite frusen någon dag innan bim och sen sjunker tempen och jag får min mens. Jag tempar aldrig annars och har ingen termometer som kan mäta två decimaler utan har bara märkt av det här denna månaden. Har försökt läsa på lite och det kan visst vara ett tecken.
Vad tror ni? Jag ser lite rosa färg på halva strecket.. Bim-3
På äl+9 idag, fick negativt igår och idag. Men det gör mig inte så mycket då jag tidigare fått positivt på bim+3 tidigast.
Känner som jag gör varje lutealfas, men med ett undantag - jag är så fruktansvärt trött! Höll på att somna mitt i lunchen häromdagen... Man hoppas ju på att det betyder något men sanningen är att min son har haft feber och varit dålig hela veckan, så jag håller nog på att bli sjuk bara :/
Hur mår ni andra?
hej alla! vet inte vilken tråd jag ska vara med i, denna eller mars-tråden då min bim är 29/2 så det skulle lika gärna kunna bli 1/3. jaja. ska ha ÄL här nu då. är bara på mitt andra försök så är inte så ruttad, har aldrig haft äl-stickor och har just fått lära mig om äl-sekret(!!!) jag tror inte jag har något sånt? inte märkbart i alla fall. har knappt några flytningar alls... är det något jag borde vara orolig för? kan inte alla berätta om sina äl-sekret! hur mycket har ni? hur länge? ligger det i trosan eller stoppar ni upp fingrarna och gräver efter det? jag gräver varje dag nu och får inte tag i någonting:(