• Maxima009

BIM Februari 2020

Gnusmas skrev 2020-02-17 19:25:53 följande:

Jag gör ju som alltid och greppar efter varje symptom man får och börjar hoppas av ingen anledning alls eg. Men ska jag vara ärlig så har jag en stark känsla av att det inte blir något denna månaden. Frågade min man idag va han trodde, om det skulle bli något denna månaden, han sa att nej det tror jag inte, är en känsla jag har, sa han... ska blir intressant att se om det stämmer.. hoppas det inte gör det...

Håller tummarna för att han inte har rätt, min man som har två barn sen innan. Sa ja alltså ont i bröstvårtorna kan man väl alls gånger få om man är gravid. Du har ju det aldrig annars, han vet dessutom att mitt humör varit ENORMT hemskt. Jag är i vanliga fall enormt lugn och sansad, i helgen blev jag så irriterad att jag tappade det totalt över små grejer. Han vill däremot inte ta ut något i förskott.

Men jag är enormt påverkar av hormoner, har inte klarat p-piller alls och inte ens hormonspiralen klarade jag fast man ska klara den. Så jag vet inte vad jag ska tro :(
  • Maxima009
    Gnusmas skrev 2020-02-17 19:44:58 följande:

Det låter ju bra! Jag har också haft sådant humör, tappade humöret på mannen igår.. kändes i hela kroppen hur arg jag va på allt, sen blev jag bara låg istället. Får så iblands dagen innan eller samma dag som mens, men igår skedde det på ÄL+6.. hade mensvärk samma dag också så ngt hormonpåslag av något slag iaf..

Exakt - ilskan kändes i varje cell typ haha... ja om jag inte är gravid är det en hemsk mens omgång som väntar tror jag :/
  • Maxima009

Efter en natt med typ noll sömn pga magsjuk hund OCH konstant mensvärksliknande kramper och ännu mer ömma bröstvårtor idag börjar jag hoppas LITE iallafall, men efter många månader med besvikelse när mensen kommer vågar jag inte hoppas allt för mycket

• Maxima009

Äl+6

Huvudvärk som kom plötsligt i förmiddags

Sjuklig trötthet som gjort att jag somnade i soffan både innan och efter middagen

Lite små illamående känner mig återigen förkyld (precis blivit frisk från förra förkylningen) och enormt ömma bröstvårtor idag med

Tänker att kroppen luras som vanligt men dessa bröstvårtor... aldrig haft ömma bröstvårtor förut endast ömma bröst

• Maxima009
    Majja92 skrev 2020-02-22 10:22:49 följande:

Precis som ovan så har hopplösheten infunnit sig.. Testade imorse och det var helt blankt. Jag blev så besviken och arg att jag skrek rätt ut och grät i några minuter. Detta har pågått sååå länge nu och jag är bara så himla himla trött på att hela tiden hoppas och sen bli besviken. Jag blir ARG! Jag tycker det känns så jävla orättvist och jag blir så trött på min kropp som inte verkar vilja samarbeta. Idag blir det ett ett glasvin.. Kanske två.

Ber om ursäkt för bitterheten men usch, så fruktansvärt jobbigt detta är :((((((

Majja92 skrev 2020-02-22 10:22:49 följande:

Precis som ovan så har hopplösheten infunnit sig.. Testade imorse och det var helt blankt. Jag blev så besviken och arg att jag skrek rätt ut och grät i några minuter. Detta har pågått sååå länge nu och jag är bara så himla himla trött på att hela tiden hoppas och sen bli besviken. Jag blir ARG! Jag tycker det känns så jävla orättvist och jag blir så trött på min kropp som inte verkar vilja samarbeta. Idag blir det ett ett glasvin.. Kanske två.

Ber om ursäkt för bitterheten men usch, så fruktansvärt jobbigt detta är :((((((

Förstår dig helt, har valt att inte testa alls den här gången. Jag har blivit besviken sen maj förra året nu. Jag hade högre förhoppningar den här gången tills idag. Mensen är beräknad onsdag-torsdag nästa vecka, har haft ömma bröstvårtor och molvärk. Idag har det typ försvunnit helt. :(
  • Maxima009
    eifos89 skrev 2020-02-22 11:29:21 följande:

Ja jag vet att chansen finns fortfarande. Det som slog ner mig var det nu uppenbara spökstrecket jag hade på rfsu. Då vågade man hoppas lite liksom. Nu gör man inte det tyvärr, haha.

Har du några symptom idag? Vi är nog på samma äl+9/10
  • Maxima009
    Fisken92 skrev 2020-02-22 12:35:37 följande:

OJ blev fel bild! Det var gårdagens bild.

Detta är dagens sticka.

Kan tyvärr inte se något men äl+6 är ju jättetidigt så det behöver absolut inte betyda något :) har ju läst om flera som fått negativt äl+10 och sen positiv på bim så hoppet ska du ju inte ge upp alls :)
  • Maxima009
    eifos89 skrev 2020-02-22 17:01:20 följande:

Jag tycker att jag har molvärk och typ stickningar i brösten, men nu vet jag knappt inte längre. Har du? Hoppas så att kroppen inte bara jäklas..

Då håller jag tummarna för att du får ett plus :)

Jag har små saker, men brukar ha små saker varje månad. Däremot är detta första månaden som jag har ömma bröstvårtor, brukar ha ömma bröst några dagar innan mens. Bröstvårtorna har ömmat till och från sedan äl.

Har molvärk då och då, har haft några ggr huvudvärk men jag har huvudvärk relativt ofta ändå och migrän till och från. Mådde illa onsdag och torsdag morgon men egentligen inget sen dess. Sover i soffan varje em/kväll men det kan bero på jobbet som tar energi. Men framförallt irriterad för små saker, brukar vara relativt lugn i vanliga fall :/

Gjorde däremot ett test nyss, då mannen är iväg en stund. Dumt dumt , äl+9 och eftermiddag så jag borde låtit bli, helt blankt.
  • Maxima009
    eifos89 skrev 2020-02-22 17:11:00 följande:

Här är dagens. Varför sluta när man väl börjat? Den enda det är synd om är min plånbok.

Syns det något, eller har jag bara en teststrimma ingjuten i min hornhinna? (Ska tilläggas att strecket faktiskt syns i verkligheten. Osäker på färg dock men det finns där och kom upp inom testtiden) Vad säger ni?

Jag ser också en skugga av något slag, men ögat lurar fasen lika mycket som kroppen just nu

Men hoppas att skuggan ökar för dig!!
  • Maxima009
    eifos89 skrev 2020-02-22 17:44:44 följande:

Okej, dina symtom låter ju hoppfulla iallafall.

Huvudvärk har jag också haft ett par dagar nu, men det har jag då och då i vanliga fall också så det behöver inte betyda något.

Håller tummarna hårt för oss!!

Tänker du testa något mer innan BIM?

Jo men som sagt har min kropp lurat mig varje månad innan. Även tempen har lurat mig :(

Nä idag var första och det borde jag låtit bli helt och hållet uppenbarligen
  • Maxima009
    Maxima009 skrev 2020-02-22 17:57:18 följande:

Jo men som sagt har min kropp lurat mig varje månad innan. Även tempen har lurat mig :(

Nä idag var första och det borde jag låtit bli helt och hållet uppenbarligen

Första och sista ska det stå, jag orkar inte bli besviken igen. Mensen kommer säkert och gör den inte det får jag testa då

Istället
  • Maxima009
    Majja92 skrev 2020-02-23 10:29:51 följande:

Jag tror det vilar en spökstreck förbannelse över mig.. Detta fick jag idag på äl+10, ser ut som dom jag tog på äl+8 ungefär. Undrar om jag fått en dålig uppsättning babyplan? Urghhhh ovissheten är VÄRST!

Jag ser definitivt något, det kanske blir starkare ju närmre bim du kommer :)

Jag har hört att hcg ökar varannan dag. Tog du förra igår?
  • Maxima009
    Majja92 skrev 2020-02-23 10:34:30 följande:

Jag tog i förrgår och då såg det ungefär likadant ut, sen tog jag igår och då var det heeelt blankt. Kan tillägga att jag tog två igår och båda var blanka. Och så tog jag detta imorse :/ Är det vanligt med spök på babyplan? Har aldrig använt dom innan.

Jag har aldrig fått spök på babyplan, så jag kan bara prata för de test jag gjort därifrån. Men sen maj förra året har det blivit en del :/

Alla har varit blanka
  • Maxima009
    eifos89 skrev 2020-02-23 10:47:33 följande:

Spökstreck igen? Blir galen.. dök upp efter kanske 5 minuter. Så efter giltighetstiden igen.. blä.

Åh, det är definitivt något där. Men jag tycker det har lite blå färg?? Det ska väl inte spökstreck ha? Men efter giltighetstiden.... så typiskt!
  • Maxima009

Jag har jämfört med föregående månader

Jag är på dag 26 i min cykel. Tempen brukar ha gått ner eller så har mensen redan kommit föregående månader....

Men tempen var ganska hög fortfarande idag och mensen är inte här

Inte ens brunaktig flytningar som jag brukar ha 1-2 dagar innan

Men negativt test igår :(

Jag förstår ingenting

• Maxima009

Jag tror att jag börjar bli galen

Min temp ökade idag... så dumt som jag är gjorde jag ett test.

Men jag tror att mina ögon lurar min nu!

Ena bilden är vanlig den andra har jag ändrat lite med. Snälla säg att det inte är blankt och att jag inte är galen

• Maxima009
    Gnusmas skrev 2020-02-24 07:33:09 följande:

Åh precis så var det för mig när jag blev gravud med fjärde barnet, en sjö sv flytningar ist för mens och jag stack direkt och köpte graviditetstest! Ser dessutom två streck på ditt test!Jodå! Ser två streck!

Jag gjorde ett clearblue testa tidigt

Tog bild inom tiden

• Maxima009
    Fisken92 skrev 2020-02-24 07:58:29 följande:

Jag ser Två streck :D

Här är mitt från morgonen äl+8 också inom tiden.

Då kanske jag inte har börjat se streck som inte finns

ser två på ditt med!
Svar på tråden BIM Februari 2020