• Fnattilur

BIM Februari 2020

Matildaa2020 skrev 2020-02-07 17:56:12 följande:

Jag fick positivt på mitt ägglossningstest förra fredagen (två lika starka streck) och det var det enda testet jag tog så jag vet inte hur det såg ut innan eller efter. Jag har inte känt efter eller letat efter några symptom då jag tänker att det blir lite som det blir. Men idag när jag gick på toaletten så såg jag att jag hade fått en ljusrosa flytning, ganska rejäl. Kan det var nidblödning? Eller måste den vara mer blodlik?

Visst kan det vara nidblödning! De varierar mycket i hur de ser ut. Vad spännande! :)
  • Fnattilur
    Sofieelises skrev 2020-02-08 08:00:26 följande:

Herreguuuuud - JAG ÄR GRAVID!!!!! Sjunde försöket, kan inte fatta det, helt overkligt!!

Tog en rfsu sticka igår på äl+8 som blev svaaagt positiv. Vågade inte ens hoppas. Idag syns det ett ljusrosa streck utan problem, och även cb är positivt!! Det känns heeeelt overkligt. ÄL+9 idag, aldrig plussat så tidigt innan.

Ska bekräfta med digitala imorgon men var bara tvungen att få ropa ut det någonstans!!

(Lägger ut bilderna fast att jag vet att det kommer synas SÅ dåligt här.. Men det är verkligen svaga plus!!)

Stort grattis!! :) Kan iaf ana på rfsu:t.
  • Fnattilur
    sarakarolina skrev 2020-02-08 08:54:58 följande:

Ska man kanske våga tro på detta nu?! Fick precis detta fina tydliga plus nu på morgonen. :D

Enda symtom jag märkt av är ömma bröst sedan en vecka tillbaka och trötthet. Jag har lagt mig i sängen efter jobbet de senaste dagarna och vilat och sedan nästan somnat vid 18-tiden i soffan.

Ska för säkerhets skull köpa ett digitalt idag.

Jättefint plus!! Grattis! :)
  • Fnattilur

Testade tvärblankt idag ÄL+11 med tidigt test så nu är det bara att invänta mensen och påbörja försök två. Hade låga förväntningar så det känns ok. Nu hinner jag äta folsyra en längre tid vilket är positivt.

• Fnattilur
    Melanes skrev 2020-02-09 18:59:57 följande:

Hej!

En till här som hoppas på plus, ägglossning för 7 dagar sen och BIM om 9 dagar. Sist jag var gravid blev det negativt BIM -3 men positivt dagen efter så jag tror att jag ska försöka vänta lite med att testa. Men det är ju så svårt att låta bli också... Jag vill gärna vara med i Facebookgruppen om jag plussar

Hur känsligt test hade du då? :)
  • Fnattilur
    Melanes skrev 2020-02-10 22:25:43 följande:

Då testade jag med cb early, vet inte hur känsligt det är. Kunde inte hålla mig så testade med cb early idag på BIM -8 men det var negativt. Så nu ska jag försöka hålla mig några dagar till. Hatar negativa test :(

Tack för svar! :) Tog ett test med samma känslighet ÄL+11, fick neg och gav helt upp hoppet. Har BIM på torsdag.
  • Fnattilur

Samma här, BIM men ingen mens än. Vaknade kl 3 i morse av mens-/molvärk, tog två alvedon och somnade om. Haft lite mol till och från under dagen. Väldigt olikt mot i vanliga fall när mensen ska komma. Dessutom ömma bröst sedan igår, inget pms jag brukar ha. Tog ett tidigt test i söndags, ÄL+11, som var blankt. En kan ju inte sluta fundera.. vill gärna att mensen kommer idag annars, ju tidigare desto bättre chans att min man är hemma nästa ÄL. :)

• Fnattilur
    Bean90 skrev 2020-02-13 16:58:19 följande:

Är BIM+4 idag och tänkte testa imorgon. Det kliar verkligen i fingrarna men jag har bestämt mig för att det vore en trevlig start på alla hjärtans om det visar positivt :)

Min menscykel har varit lite knas sen jag genomgick en sen abort i höstas i v.14 (pga grav missbildning). Jag försöker att inte ta ut något i förskott men det känns verkligen som att det är något på g i kroppen :)

Åh vad spännande! :)
  • Fnattilur
    Melanes skrev 2020-02-14 11:44:26 följande:

Fast nu kom mensen så får försöka nästa månad :(

Vad tråkigt! Väntar på min egen mens som är såå seg den här gången.. säkert bara för att jag tänkt ta ett glas vin ikväll. :P Hade BIM igår och haft molvärk från och till sedan kl 3 igår morse. Vet att finns en liten liten möjlighet kvar att jag är gravid, men det känns samtidigt helt kört. Vågar inte testa för jag vill inte ha ett blankt test till. Inväntar mensen istället. Hoppas att du plussar i mars (och jag med)!
  • Fnattilur
    Gnusmas skrev 2020-02-14 14:08:01 följande:

Varför känns det kört? Gällande vinet hade jag testat idag och är de negativt tagit ett glas vin.

För att det var helt blankt med ett tidigt test ÄL+11.. och oddsen för att det då, på första försöket och med mina 40 år, skulle vara ett plus nu känns rätt små.

Ja det är ju en ide.. eller så skjuter jag på det tills imorgon. Så mensen hinner komma. :)
  • Fnattilur
    Fnattilur skrev 2020-02-14 14:19:39 följande:

För att det var helt blankt med ett tidigt test ÄL+11.. och oddsen för att det då, på första försöket och med mina 40 år, skulle vara ett plus nu känns rätt små.

Ja det är ju en ide.. eller så skjuter jag på det tills imorgon. Så mensen hinner komma. :)

Så KANSKE den hinner komma, skulle det ju stå.
  • Fnattilur

Här kom äntligen mensen så nu blir det ett glas vin ikväll! Lycka till alla som väntar och grattis alla som redan plussat! Jag sätter mitt hopp till mars och försök nummer två. :)

• Fnattilur
    Bebislängtan123 skrev 2020-02-26 07:29:15 följande:

Jag har BIM idag och plussade på digitalt nu imorse!

Kan knappt fatta, känns som det inte sjunkit in riktigt än..

Någon som vet om det finns någon BF Oktober/November på Facebook? ??

Grattis! :) Har du haft några symtom?
  • Fnattilur
    Bebislängtan123 skrev 2020-02-26 07:44:27 följande:

Hej! Nja det vet jag inte. Är sjuk, vilket jag var sist jag plussade med. Dvs sjuuukt trött. Och lite molvärk ibland, annars inget. Mådde sjukt illa (hyperemesis) min förra graviditet så går typ och väntar på att det ska börja..

Ajdå, hoppas att du kommer må bättre denna gång!
  • Fnattilur

Har ni några idéer? Har ju ett dilemma vecka 11. Min BIM är torsdag 12/3, mitt i den veckan då vi ska på skidsemester och dela stuga med mina föräldrar och svärmor. Och jag vill inte dricka alkohol, åtminstone inte förrän mensen kommit. Problemet är att vi inget vill säga om att vi försöker, och helst inte heller inte så tidigt om jag skulle plussa. Så vad ska jag säga som anledning? Det brukar bli vin till middagarna varje dag och ibland nån cider på eftermiddagen. Förutom alkoholen har jag dragit ner kraftigt på socker och känner att jag mår så himla bra att jag nog helst inte velat dricka cider iallafall, så det kan jag motivera. Svårare blir det med att inte dricka vin.. vad ska jag skylla på?

• Fnattilur
    Fnattilur skrev 2020-02-28 11:54:49 följande:

Har ni några idéer? Har ju ett dilemma vecka 11. Min BIM är torsdag 12/3, mitt i den veckan då vi ska på skidsemester och dela stuga med mina föräldrar och svärmor. Och jag vill inte dricka alkohol, åtminstone inte förrän mensen kommit. Problemet är att vi inget vill säga om att vi försöker, och helst inte heller inte så tidigt om jag skulle plussa. Så vad ska jag säga som anledning? Det brukar bli vin till middagarna varje dag och ibland nån cider på eftermiddagen. Förutom alkoholen har jag dragit ner kraftigt på socker och känner att jag mår så himla bra att jag nog helst inte velat dricka cider iallafall, så det kan jag motivera. Svårare blir det med att inte dricka vin.. vad ska jag skylla på?

La denna i fel tråd, skulle hamna i mars, men kanske någon som har nåt bra tips ändå? :)
  • Fnattilur
    amandakollb skrev 2020-02-28 13:28:33 följande:

jag har sagt tidigare att jag har en vit månad då jag ska iväg på något där jag inte vill dricka så prova det? :) 

Den körde vi förra helgen, att vi har vita veckor nu inför resan (min man har dragit ner på alkoholen i barngörarsyfte). Blir svårt att åberopa det igen, utan någon vidare förklaring. Då kommer de att räkna ut anledningen själva. Måste ha något som tar bort misstankarna.. möjligen skulle jag kunna säga att jag mår så bra nu med mindre socker OCH utan alkohol att jag vill fortsätta så. Men vete sjutton. :D
  • Fnattilur
    dudetten skrev 2020-02-28 19:18:29 följande:

Att du går på diet? :) alla vet att alkohol är en osynligkaloribomb

Den skulle kunna funka.. Men jag behöver inte gå ner i vikt, så en diet i hälsosyfte kanske. Hmm..
  • Fnattilur
    Bellsss skrev 2020-02-29 00:45:05 följande:

Jag hade bara sagt att jag åt penicillin eller något (mot tex uvi). Men jag äter ganska ofta smärtstillande mig diverse skador vid operationer eller mens osv så ingen hade misstänkt om jag sa så:)

Smart! Men blir för mkt lögn för min del, är väldigt sällan sjuk. Skulle få en massa frågor som jag måste ha bra svar på. Är trots allt min mamma och svärmor. ;)
  • Fnattilur
    LillaSnutt skrev 2020-02-29 08:28:32 följande:

Köp med eget vin, alkoholfritt?

Det skulle jag kunna, men är motiveringen varför jag behöver hjälp med. :)
Svar på tråden BIM Februari 2020