• Gnusmas

BIM Februari 2020

Hur långt innan ägglossningen börjar ni märka av ägglossningflytningar, känner ni något mer?

• Gnusmas
    Loea skrev 2020-02-09 20:58:09 följande:

Det är nog väldigt olika men denna gången fick jag det typ en vecka innan det väl gav utslag på stickor :)

Ok. Jag brukar få det så att jag märker av det bara någon dag eller två innan ägglossningen. Men kanske blir annorlunda denna gången då.
  • Gnusmas

Happ! Ägglossning här nu! Värk som bara den! Då hade jag tolkat flytningarna rätt! 11 dagar efter mensens första dag! Med en lutealfas på 10 dagar blir det en otroligt kort cykel denna månad! Aldrig hänt tidigare. Brukar ha ägglossning på dag 16-18 för att få mens på dag 26-28. Någon som vet om hinnan i livmodern verkligen hinner byggas upp på så kort tid? Var ju bara tre dagar sedan mensen tog slut!

BIM 20/2, samma dag som jag har tid till gyn för att kolla upp varför min cykel gått bananas...

Hur går det för er andra?

• Gnusmas
    Loea skrev 2020-02-11 09:46:53 följande:

Kör du helt utav ÄL-test? Jag brukar ha värk både innan och efter ÄL, inte bara under en dag nämligen.

Hoppas det går vägen! :)

Tack!

Ja jag kör helt utan ÄL-test. Brukar känna av min ÄL som en mycket kraftig värk och ömhet under några timmar, max en halv dag så brukar inte råda tvivel om när ägglossningen är. Men nu är det utdraget då jag känner likadant idag. Har aldrig hänt mig tidigare. Googlade lite och det verkar som att vid ÄL-värk under flera dagar så sker ÄL i slutet/när värken avtar. Så har kanske inte haft ägglossningen än då. Det konstiga är att flytningarna försvann igår och är snustorr. Dagen innan ägglossningvärken hade jag mycket och tydliga ÄL-flytningar. Känns som att min kropp håller på att balla ur totalt. Funderar på om mam skulle köpa ÄLtest, men är kanske för sent att se stegeing nu..

Hur går det för dig?
  • Gnusmas
    Marshalll skrev 2020-02-11 10:38:32 följande:

Igår fick jag nån liten blödning och idag lite mer. Skulle gissa att mensen kommer ändå. Ska prova ÄL-test nästa gång.

Vad tråkigt.. är du kring BIM nu?
  • Gnusmas
    Marshalll skrev 2020-02-11 12:06:24 följande:

Ja bim+3 idag. Men det är första försöket efter att jag tog ut spiralen, så är inte så förvånad. Min mens verkar inte helt återställd heller. Har inte haft mens på fyra år, så kroppen har väl inte riktigt kommit igång än.

Men fick små blödningar förra månaden också då mensen skulle komma (5 dagar). Och nu igen. Vet inte om de är mensen eller inte? Kan de vara så lite efter att man tagit ut spiral? Förr hade jag massor flera dagar.

Så var det för mig efter jag tog ut spiralen pch då var den ändå hormonfri (koppar). Tror man lättare kan rubba cykeln än man tror..
    Ringingrid skrev 2020-02-11 12:11:18 följande:

Asså.... jag testade neg bim+2 och är nu på bim +7 och ingen mens... borde man testa igen eller..

? Känns mest bara onödigt, chansen att vara gravid trots neg efter bim är ju typ 1% men nlir så irriterad på att mensen krånglar :(

Jag hade testat igen.. men det är jag det. Brukar inte kunna låta bli att testa minst en gång om dagen tills mensen kommit.. min mens har varit sen de senaste två gångerna, testade varje dag för det känns ju som att när mensen inte kommer så är man gravid. Men det var jag inte. När mensen väl kom nu sista gången så kände jag bra lättnad, är så jobbigt att vänta och inbilla sig att det är något när man eg vet att det inte är så.

Hoppas att du är gravid och att hormonerna bara är lite långsamma på att komma igång! Men i och med att det är så pass många dagar sedan du tesyade så hade jag tagit ett test nu. Är det negativt är det högst sannolilt att du inte är gravid och att det är något annat som krånglar och då slipper du fundera på om du kan vara gravid el inte.
  • Gnusmas
    Loea skrev 2020-02-11 15:37:55 följande:

Ja men det skadar säkert inte! Om värken fortsätter har du ju chans att fånga det på test :)

Vi började försöka i höstas, slutade med preventivmedel och fick min första riktiga mens i september tror jag. Sen tog det fram tills i januari innan jag hittade min ÄL men då gick tog det sig direkt. Har väldigt långa cykler och kroppen hade inte hittat någon rytm än så ÄL-test vart ju vår räddning. Så nu är jag i vecka 6 och hoppas att det håller i sig.

Ja när man inte vet är ägglossningstest super! Jag har använt det tidigare och upptäckte då att jag har en lutealfas på 10 dagar och att ägglossningen alltså inträffar 4 dagar senare än vad jag hade räknat med. Då (innan barn) hade jag inga känningar alls vid ägglossning så jag hade ingen aning.

Hur mår du? Känt av ngt llamående?
  • Gnusmas
    Marshalll skrev 2020-02-11 14:12:59 följande:

Ja det är nog så. Blev cykeln som vanligt för dig sen?

Ja den blev som vanligt sen. Det kommer nog reda till sig ganska snabbt för dig, ska ju vara så pass lite hormoner i hormonspiral så borde ju inte påverka alltför mkt.
  • Gnusmas
    Loea skrev 2020-02-11 16:14:38 följande:

Ja sånt man inte har en aning om innan man vill bli gravid! Hade aldrig reflekterat över min cykel innan liksom.

Mår bra måste jag ändå säga! Symptom som kommer och går. Vart riktigt illamående två gånger på jobbet och tänkt att fan nu är det så här det kommer vara i 2 månader minst, men det har gått över efter typ 10-15 min. Däremot har jag oftare symptom som molvärk, extrem trötthet, lättare känslomässig, muntorrhet, blir andfådd lätt vid ansträngning, ömma bröst osv. Hoppas på att illamåendet håller sig borta alltså..

Ja illamåendet är värst.. skönt om man kommer lindrigt undan..
    Loea skrev 2020-02-11 16:14:38 följande:

Ja sånt man inte har en aning om innan man vill bli gravid! Hade aldrig reflekterat över min cykel innan liksom.

Mår bra måste jag ändå säga! Symptom som kommer och går. Vart riktigt illamående två gånger på jobbet och tänkt att fan nu är det så här det kommer vara i 2 månader minst, men det har gått över efter typ 10-15 min. Däremot har jag oftare symptom som molvärk, extrem trötthet, lättare känslomässig, muntorrhet, blir andfådd lätt vid ansträngning, ömma bröst osv. Hoppas på att illamåendet håller sig borta alltså..

Vad skönt att du mår bra. Illamåendet är ju det som är jobbigast, hoppas det håller sig borta för dig.
  • Gnusmas
    Solros2 skrev 2020-02-12 00:22:57 följande:

BIM 22/2 har haft ägglosning den 8/2

Är det från idag? Känns för tidigt att testa positivt. kan va så att ägglossningen än lite sen? Du har inget gravtest att testa med?
Svar på tråden BIM Februari 2020