• Bellsss

BIM Februari 2020

Lilor skrev 2020-02-07 14:54:17 följande:

Jag behöver vädra tankarna lite... Borde ha BIM den 13, vilket är ca 14 dagar efter ägglossning. Idag blödde jag lite (Kom bara på pappret), och inte alls som vid mens där jag alltid har väldigt mkt mensvärk dagen innan, och det hade jag inte igår. Kan det vara en nidblödning, eller är det kört den här månaden? Det sticker/drar lite på höger sida nere i magen, men tycker det är så jäkla svårt att veta :( när kan jag ta ett gravtest? Är idag på BIM-6

Jag plussade på äl + 8 och med ett digitalt test på äl+9 :)
  • Bellsss
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-08 10:35:19 följande:

Åh.. fick bara tag på RFSUs vanliga. Får vänta till på onsdag..

Undvik RFSU i den mån det går. Jag vet så många som fått svaga plus som sedan inte varit gravida. Bekräfta alltid med något annat test :)
  • Bellsss
    Sofieelises skrev 2020-02-08 13:18:11 följande:

Såhär såg det ut nu på fm, jämfört med morgonens så är rfsu redan starkare.. Är mest i chock över att ha plussat redan på äl+9.

Dock gav cb digitalt "inte gravid" i samma urin, är det någon som vet om de är segare?

Vet inte, ska känna av från samma alltså 25 ml. Jag plussade med CB digital på äl+9 :)
  • Bellsss
    Sofieelises skrev 2020-02-08 13:18:11 följande:

Såhär såg det ut nu på fm, jämfört med morgonens så är rfsu redan starkare.. Är mest i chock över att ha plussat redan på äl+9.

Dock gav cb digitalt "inte gravid" i samma urin, är det någon som vet om de är segare?

Äl + 9 för mig :)

• Bellsss
    Sofieelises skrev 2020-02-09 08:25:19 följande:

Nu ska jag sluta spamma, om allt går bra blir det en liten oktoberbebis <3

Grattis! Visst skapade du någon privat fb grupp? :)
  • Bellsss
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-09 08:01:43 följande:

Inte minsta lilla aning till plus idag med morgonurin.

Jag testar alltid starkare på em/kväll. Mitt digital på äl+9 var på kvällen. Tror att jag hade äl på natten så vet inte om det kan påverka :)
  • Bellsss
    Fnattilur skrev 2020-02-09 20:26:57 följande:

Hur känsligt test hade du då? :)

Jag plussade äl+8 med predictor early och på äl+9 med CB digitalt på äl+10 visade i stort sett alla tester positivt för mig men det kan vara väldigt olika :)
  • Bellsss
    Scrootie skrev 2020-02-11 22:33:56 följande:

Nej tyvärr är det ju så. Kör både med äl-stickor och tempar. Har kört en månad med rosenrot och en månad med munkpeppar. Har även beställt bidrottninggele, funderar på att maxa alla kosttillskotten nästa månad :P

Jag blev gravid direkt när jag maxade kosttillskott (bidrottningsgel, rosenrot, efamol som är nattljus på kapsel, d-vitamin, folsyra, omega 3 & multivitamin kvinna). Hade försökt aktivt i 9 månader innan och kört oskyddat i 2 år :) slump eller inte går ju bara att spekulera i.
  • Bellsss
    Mammacitan skrev 2020-02-13 11:03:09 följande:

Bim på måndag 17/2 men de kliar så i fingrarna att göra ett test i morgon när det är allahjärtansdag. Vad tror ni man ska köpa för test? Kommer ju vara bim-3

Jag använder mig bara av predictor early eller digitalt CB innan bim :)
  • Bellsss
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-13 11:48:45 följande:

Får jag fråga er erfarna med graviditetstest, vilket/vilka test är bäst? Jag har tidigare bara använt cb, men det blir ju dyrt i längden... nu har jag köpt graviditetskollens vanliga test, såna i storpack och ska börja testa nästa vecka! Om jag dessvärre måste köpa fler graviditetstest snart, vilka ska jag satsa på?

Predictor early är lätt bäst om man vill testa innan bim. Aldrig hört om någon som fått spök. Plussade på äl+8 med de testet :)
  • Bellsss
    Langdskidor skrev 2020-02-13 12:16:10 följande:

Har köpt rfsu testa tidigt, någon med erfarenhet av detta test? :)

Jag tycker inte att testet är så känsligt så bli inte ledsen om du får negativt och har några dagar till bim. Testade med predictor early på äl+8 som var klart positivt, tog ett till på äl+9 samt ett digitalt båda positiva men RFSU såg man knappt ett streck på :)
  • Bellsss
    Langdskidor skrev 2020-02-13 12:23:56 följande:

Tack för informationen, aha predictor early låter ju kanonbra <3 jaa håller tummarna

Hade du rfsu testa tidigt eller vanliga?

Early. RFSU vanliga använder jag aldrig då dom är så kända för spök (hänt mig också) :)
  • Bellsss
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-13 12:22:41 följande:

Tack Gnusmas och Bellsss :D ska köpa ett predictor early!

Här är på äl+9 bekräftade även med ett digitalt :)
  • Bellsss
    Malllin skrev 2020-02-15 16:04:11 följande:

Tack snälla. Men det var totalt blankt. Tycker ändå att man skulle skymta något. Men jag har beställt predictor early som kommer på måndag :)

Äl+8 är tidigt. Jag plussade då med predictor early men inget annat test visade något. Äl+9 var predictor early väldigt tydligt och då gav även CB digitalt utslag:) testlagret blev synligt (ordentligt) typ äl+10-11.
  • Bellsss
    eifos89 skrev 2020-02-21 12:00:41 följande:

Om jag skulle köpa några nya test idag, vilka skulle ni rekommendera?

RFSU testa tidigt är sega på att visa. RFSU stickor är inte helt att lita på heller så hade undvikit RFSU. Ska du testa tidigt? Jag kör bara predictor early och digitala innan mens :)
  • Bellsss
    Merymo skrev 2020-02-23 14:45:06 följande:

Tack för svar!

Det är den första och var inte planerad IVF. Jag har gått hormonstinulering för att möjliggöra ägglossning och spontan graviditet. Men denna gång blev olik de tidigare försöken. Så istället för 1 ägg blev det 12. Vi valde att betala för IVF då för att inte slösa bort det som mognat:) den enda hormon som hade kunnat ge utslag är ovitrelle. Och den gick ut ur kroppen för 4-5 dagar sen. Så den kan inte ge utslag alls nu.

Jag blir bara osäker på att man plussar ÄL+11. Känns så tidigt! Och vill inte att det blir negativt på BIM, men det är mitt fel att jag är så ivrig.. har läst på flera forum nu så kommer ändå testa varje dag för att se om det blir starkare.

Jag plussade äl+8 och äl+9 med digitalt, är i v.7 nu :) fullt möjligt!
  • Bellsss
    Leah56 skrev 2020-02-23 19:09:05 följande:

Vilket test?

Predictor early :) sen CB digitalt med veckor på äl + 9.
  • Bellsss
    Mimmii00 skrev 2020-02-25 07:22:29 följande:

Hej!

Jag har följt dessa trådar en längre tid och fick min mens igen 16 februari.

Har dock känt lite småsymptom efter detta och i morse skulle jag börja äl-testa för att inte missa stegring (bör ha äl runt helgen) så fick jag supetstarkt utslag..

Så jag bestämde mig ändå för att göra ett gravtest och det blev positivt?? Gjorde två stycken (det nedersta lite svagare gjorde jag någon halvtimme efter det första pga att jag inte kunde tro det). Det översta är äl-test.

Är jag gravid??

Dina tester är ju helt klart positiva iaf :)
  • Bellsss
    Leah56 skrev 2020-02-28 08:22:33 följande:

Jo det är nog så, har inga symtom direkt. Bara lite molvärk till och från som jag oftast har efter äl och mens. Testade idag ändå äl+11 och helt blankt så fick en jäkla dipp och tappr hoppet :( sex månader utan lycka

Bryt ihop och kom igen <3 för oss tog det ca 1 år av aktiva försök (v.8 nu), 2 år med oskyddat sex. Min första var inte planerad men blev till efter 10 år av oskyddat och regelbundet sex. Vet hur jävla tungt det är.
  • Bellsss
    Fnattilur skrev 2020-02-28 11:54:49 följande:

Har ni några idéer? Har ju ett dilemma vecka 11. Min BIM är torsdag 12/3, mitt i den veckan då vi ska på skidsemester och dela stuga med mina föräldrar och svärmor. Och jag vill inte dricka alkohol, åtminstone inte förrän mensen kommit. Problemet är att vi inget vill säga om att vi försöker, och helst inte heller inte så tidigt om jag skulle plussa. Så vad ska jag säga som anledning? Det brukar bli vin till middagarna varje dag och ibland nån cider på eftermiddagen. Förutom alkoholen har jag dragit ner kraftigt på socker och känner att jag mår så himla bra att jag nog helst inte velat dricka cider iallafall, så det kan jag motivera. Svårare blir det med att inte dricka vin.. vad ska jag skylla på?

Jag hade bara sagt att jag åt penicillin eller något (mot tex uvi). Men jag äter ganska ofta smärtstillande mig diverse skador vid operationer eller mens osv så ingen hade misstänkt om jag sa så:)
Svar på tråden BIM Februari 2020