• Gnusmas

BIM Februari 2020

Fnattilur skrev 2020-02-14 13:20:43 följande:

Vad tråkigt! Väntar på min egen mens som är såå seg den här gången.. säkert bara för att jag tänkt ta ett glas vin ikväll. :P Hade BIM igår och haft molvärk från och till sedan kl 3 igår morse. Vet att finns en liten liten möjlighet kvar att jag är gravid, men det känns samtidigt helt kört. Vågar inte testa för jag vill inte ha ett blankt test till. Inväntar mensen istället. Hoppas att du plussar i mars (och jag med)!

Varför känns det kört? Gällande vinet hade jag testat idag och är de negativt tagit ett glas vin.
  • Gnusmas

Fler än jag som har känslan av att man varit på samma cykeldag i typ en vecka nu? Förstår inte hur tiden mellan ÄL och mens kan gå så långsmt när tiden mella. Mens och ÄL springer fram?

• Gnusmas
    Fnattilur skrev 2020-02-14 14:19:39 följande:

För att det var helt blankt med ett tidigt test ÄL+11.. och oddsen för att det då, på första försöket och med mina 40 år, skulle vara ett plus nu känns rätt små.

Ja det är ju en ide.. eller så skjuter jag på det tills imorgon. Så mensen hinner komma. :)

Aha ok. Då förstår jag. Hoppas ändå du slår oddsen :)
  • Gnusmas
    Maxima009 skrev 2020-02-14 15:04:13 följande:

Hade ägglossning onsdag absolut senast igår.

Brukar få ömma bröst efter tre dagar (känslig för progesteronet eller helt ärligt alla hormoner)

Men denna gång har vi verkligen prickat in äl med mys mån,tis och ons. Igår fick jag sjukt ömma bröstvårtor, brukar absolut ha ömma bröst men bröstvårtorna brukar inte ömma alls, vet att det är omöjligt att det är pga graviditet så tidigt så de kommentarerna kan vi hoppa över.

Men - är det progesteronet som gör att bröstvårtorna kan ömma? Eller är det något annat?

Jag har ingen aning.. jag går i samma tankar som du. 4 dagar efter ägglossning så vet ju att det inte ska gå att känna av symptom nu.. är sjukt öm i både bröst och bröstvårtor. Även lite molvärk till och från vilket inte brukar ha vid denna tid. Jag tänker att det kan vara så att kroppen utsöndrar lite olika koncentrationer hormon olika cykler/dagar och jist nu kanske jag har mer av den varan.. så antar det är progesteronet.
  • Gnusmas
    Oktoberr skrev 2020-02-14 20:19:22 följande:

Hej!

Hoppar in här

Jag är på bim +3 men ingen mens ännu (den är aldrig sen annars snarare tidig).

Jag har heller inte haft några spottings alls denna månad som jag annars alltid har. Men testade negativt imorse. Är det helt kört? Någon annan som varit med om detta?

Så har det varit för mig de senaste två cyklerna, man får ju hjärnspöken och tror att man är gravid trots negativa test.

I mitt fall tror jag att det antingen berodde på stress.. kanske längtan efter att plussa gjorde sitt också.. men nu kommer utebliven mens INTE betyda att troligt är gravid. Nu kommer jag alltid testa innan BIM för att inte bygga upp falska förhoppningar om mensen segar.
  • Gnusmas
    vegaveravegavera skrev 2020-02-15 12:33:48 följande:

hej alla! vet inte vilken tråd jag ska vara med i, denna eller mars-tråden då min bim är 29/2 så det skulle lika gärna kunna bli 1/3. jaja. ska ha ÄL här nu då. är bara på mitt andra försök så är inte så ruttad, har aldrig haft äl-stickor och har just fått lära mig om äl-sekret(!!!) jag tror inte jag har något sånt? inte märkbart i alla fall. har knappt några flytningar alls... är det något jag borde vara orolig för? kan inte alla berätta om sina äl-sekret! hur mycket har ni? hur länge? ligger det i trosan eller stoppar ni upp fingrarna och gräver efter det? jag gräver varje dag nu och får inte tag i någonting:(

Det är helt normalt att inte märka av äl-sekretet, så har jag det vissa månader. Om man för upp fingret och sen tar tummen mot fingret och drar isär långsamt ska det bli som en tråd mellan om det är ÄL- sekret. Men det är som sagt olika för olika personer och cyklar hur tydligt det är.
  • Gnusmas
    NiMi12 skrev 2020-02-15 14:50:09 följande:

Har BIM 23:e februari.

Jag skulle hålla mig tills dess, men känner så sjukt mycket molvärk och drag i livmodern så jag kommer nog inte kunna hålla mig.

Hur tidigt kan jag testa? Är på äl +7 idag :)

Jag har bim 21e, kommer testa typ äl+7 som tidigast. Hade eg tänkt vänta men vet att jag inte kommer kunna göra det..
  • Gnusmas
    Malllin skrev 2020-02-15 15:02:46 följande:

Äl+8, bim på onsdag. Testade neg idag med testlagret och cb digital (ej veckoindikator)

Tror det är helt kört :(

Äl+8 är tidigt. I vissa fall fäster inte ägget förrens då eller strax efter...
  • Gnusmas
    NiMi12 skrev 2020-02-15 17:29:34 följande:

Vilken dag är du på idag då?

Du måste ha kortare lutealfas än mig för att jag vet att äl +7 är alldeles för tidigt för mig.

Jag är på äl +12 fyra dagar innan bim

Min lutealfas är 10 dagar. Idag ÄL+5 idag. Eg vet jag att ÄL+ 7 är väldigt ovanligt att testa positivt. man testar inte positivt tidigare för att man har kortare lutealfas, tar lika lång tid för ägget att fästa ändå och ge upphov till hcghormon, (tar olika lång tid vid olika graviditeter dock), därför minskar chansen för graviditet vid kortare lutealfas, en infästning av ett befruktat ägg får kortare tid att fästa. Men sen kan ju hormonutsöndringen som ger positivt graviditetstest ske olika snabbt också och där vet jag inte om det är individuellt eller från graviditet till graviditet.
  • Gnusmas
    Bellsss skrev 2020-02-15 23:02:13 följande:

Äl+8 är tidigt. Jag plussade då med predictor early men inget annat test visade något. Äl+9 var predictor early väldigt tydligt och då gav även CB digitalt utslag:) testlagret blev synligt (ordentligt) typ äl+10-11.

Var köper man predictor early? Vet du vilken koncentration det mäter?
Svar på tråden BIM Februari 2020