• Gnusmas

BIM Februari 2020

Jag gör ju som alltid och greppar efter varje symptom man får och börjar hoppas av ingen anledning alls eg. Men ska jag vara ärlig så har jag en stark känsla av att det inte blir något denna månaden. Frågade min man idag va han trodde, om det skulle bli något denna månaden, han sa att nej det tror jag inte, är en känsla jag har, sa han... ska blir intressant att se om det stämmer.. hoppas det inte gör det...

• Gnusmas
    eifos89 skrev 2020-02-17 19:38:18 följande:

Jag har också gått och blivit knäpp redan.. som vanligt då med andra ord!

Äl+4 eller 5 idag och jag vill gärna redan tycka/ tro att jag absolut blivit gravid denna månaden. Molvärk sedan igår (som jag säkert hade haft ändå, bara det att jag såklart känner efter och överanalyserar ALLT just nu)

Men vet ni vad? Jag skiter i om jag kommer att bli besviken, för just nu mår jag så himla bra av att bara gå och tro :D Nederlaget får vi ta sen.

Jag har beställt några testa tidigt som kommer i veckan, men jag kan väl tidigast börja testa om ca en vecka va?

Bra inställning! Jag har i en tidigare graviditet testat positivt på äl+8 och läst om andra som gjort det också, så ungefär där någonstans går väl gränsen för vad som är möjligt kanske.. men ju längre man väntar ju större chans.. jag har också beställt testa tidigt! Tror de kommer på onsdag el tidigast imorgon, kommer testa samma dag de kommer!
  • Gnusmas
    Maxima009 skrev 2020-02-17 19:39:08 följande:

Håller tummarna för att han inte har rätt, min man som har två barn sen innan. Sa ja alltså ont i bröstvårtorna kan man väl alls gånger få om man är gravid. Du har ju det aldrig annars, han vet dessutom att mitt humör varit ENORMT hemskt. Jag är i vanliga fall enormt lugn och sansad, i helgen blev jag så irriterad att jag tappade det totalt över små grejer. Han vill däremot inte ta ut något i förskott.

Men jag är enormt påverkar av hormoner, har inte klarat p-piller alls och inte ens hormonspiralen klarade jag fast man ska klara den. Så jag vet inte vad jag ska tro :(

Det låter ju bra! Jag har också haft sådant humör, tappade humöret på mannen igår.. kändes i hela kroppen hur arg jag va på allt, sen blev jag bara låg istället. Får så iblands dagen innan eller samma dag som mens, men igår skedde det på ÄL+6.. hade mensvärk samma dag också så ngt hormonpåslag av något slag iaf..
  • Gnusmas
    eifos89 skrev 2020-02-17 19:54:49 följande:

Ja, vi vet ju hur låg man blir om det nu inte skulle bli något..därför tänker jag må bra tills dess ;)

Åh spännande! Vilken dag är du på?

Jag är idag på ÄL+7, testade negativt idag med testlagret. Får dock mens på ÄL+10, så testar så tidigt för annars får jag inte testa alls hehe
  • Gnusmas
    Malllin skrev 2020-02-18 09:09:52 följande:

Testlagret. Men alla andra negativa. Svagt rosa streck men sen helt blankt på alla andra :(

Vad konstigt..
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-18 07:39:29 följande:

Gjorde precis misstaget av att säga till min man att jag känner mig gravid... Han blev jätteglad! Så om jag inte är gravid nu så blir han väldigt ledsen... Känner mig gravid pga att det drar i livmodern, mina bröst var ömma igår och den där känslan som jag brukar få innan mens är borta. Så inga stora grejer att gå på direkt....

Äl+12 idag.

Nej va jobbigt..
  • Gnusmas

ÄL+ 8 idag. Skulle ha testat imorse, men hann inte.. nu väntar jag till lunchtid så jag kan testa då istället. Tycker mig känna av symptom, lite udda sådana, samtidigt som känslan säger att det inte är något.

• Gnusmas
    Maxima009 skrev 2020-02-18 10:11:14 följande:

Efter en natt med typ noll sömn pga magsjuk hund OCH konstant mensvärksliknande kramper och ännu mer ömma bröstvårtor idag börjar jag hoppas LITE iallafall, men efter många månader med besvikelse när mensen kommer vågar jag inte hoppas allt för mycket

Ja man greppar ju allt. Har också haft mycket mensvärk tidigt vilket jag inte brukar ha, något som försvunnit helt nu.
  • Gnusmas

Blev testning nu då testen kom med posten.. negativt.. känns lite nedslående då ändå då testen mäter från 5 (nånting) hcg.. står från 8 dagar efter ägglossning, vilket jag är på idag.. känns som det borde gett utslag nu om det varit ngt.. iaf på en sådant test. Bestäklde tvåpack, kommer testa med den andre torsdag morgon (BIM) innan jag ska till gyn.

• Gnusmas
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-18 10:35:21 följande:

Spännande! Jag hann inte heller ta imorse, tror jag har tid efter lunch idag

Håller tummarna för dig!
  • Gnusmas
    Majja92 skrev 2020-02-18 12:02:00 följande:

ÄL +5/6 och tiden går såååååå långsaaaaamt. Beställde massor med tester som bör komma imorgon eller övermorgon, försöker att tänka på annat men det är banne mig omöjligt. Tiden mellan mens och ägglossning är så mycket lättare... Då har man ingen oro, bara förväntan och lugn i kroppen. Nu är man all over the place.

Jag och sambon håller på att göra en utredning för upprepade missfall. Hans provsvar har ej kommit än men mina har. Allt såg fint ut men jag är tydligen APC-resistent. Heterozygot.

Vi har ej haft möte med kliniken än och gått igenom provsvaren utan såg detta i min journal på 1177.

Är det fler som har det? Isåfall behövdes det vidtas några åtgärder vid graviditet?

Känner igen mig sååå väl i hur du känner.

Vad innebär APC-resistent?
Svar på tråden BIM Februari 2020