Undrandee skrev 2020-02-29 13:04:32 följande:
Jag vet inte om jag har en kort lutealfas?
Förra månaden var cykeln 29 dagar. Hade mens 6 januari, ÄL 25 januari. Mens igen den 4 februari, ÄL 23 eller 24 februari enligt test. Nästa mens är nu beräknad till den 5 mars.
Har jag kort lutealfas eller normal??
Du har en en lite kortare lutealfas ja men inom normalspannet fortfarande då den verkar ligga på 10 dagar. Det är väl om den skulle vara kortare än så den skulle anses som För kort.
ESemlan84 skrev 2020-02-29 07:19:17 följande:
Hur går det för er alla som har BIM nu i början av Mars?
Här tror jag att jag hade tidigare ägglossning än vad jag brukar men någon graviditet verkar det inte ha blivit av det hela. Ursprungligen trodde jag BIM skulle landa mellan 28 februari och 1 mars men då jag hade en tidig ägglossning trodde jag mensen skulle komma redan 25-26 februari. Men uppenbarligen inte! Komplicerat värre här, haha! Är i dag 34 av den här cykeln nu och väntar mensen bara då jag har fått negativa graviditetstest tyvärr. :( Än så länge inga tecken på mens men kroppen är så jäkla knasig så jag vet aldrig vad jag ska vänta mig. BIM 1 mars är verkligen i senaste laget med tanke på när ÄL ägde rum men imorgon är det ju 1 mars och det är bara att vänta. För egen del så kommer det bli att gå vidare till april tråden när mensen bestämmer sig för att dyka upp.
Jag har mått illa i 1 veckas tid av och till men då jag får negativa graviditetstest är det snarare magproblem eller annan ohälsa som ligger bakom.
Hur går det för dig?