• ESemlan84

BIM mars 2020

Hej,

Jag hoppar också in här. Bim 10/3, dagen innan min födelsedag så jag kommer hålla tummar och tår extra hårt den här månaden

• ESemlan84

Tänkte börja testa efter äl på tisdag. Men tror den kommer först veckan efter det. Men lika bra att börja i tid så jag inte missar den.

• ESemlan84
    Marshalll skrev 2020-02-17 06:47:22 följande:

Min mens tog precis slut, så nu ska jag bara vänta på ÄL. Som enligt appen ska vara 26/2, när ska jag börja ta ÄL-test?

Jag brukar börja testa på dag 10 i cykeln och jag har runt 30 dagars cykler. Men det är ju personligt men jag går efter vad det står i papperna som följer med äl testerna, brukar använda cb.
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-02-18 10:44:36 följande:

Hur mycket sex har ni runt ÄL? Här blir det inte ofta. 2 ggr/veckan får vi till det. Är det tillräckligt ens? Igår fick ja ÄL flytning, onr i brösten och molvärk så antar ÄL ägt rum då?

men fick inte till något sex pgr sjuk man... senast var 14 och 15e och lär nog inte bli fler tillfällen inom närmaste dagarna :(

Vi har lite olika mycket sex. Men vi brukar se till att få till det minst en gång när äl test visar positivt. Och så får det bli bonus om man fått till det 1-2 dagar innan äl testet visar positivt.

Jag har barn varannan vecka så rent praktiskt liggs det mer de barnfria veckorna än de med barn. Jag kommer ha äl nu i helgen eller början på nästa vecka, hoppas på att den är kommer tisdag-onsdag nästa vecka då vi har barnfritt och det blir enklare att sexa till det ;)
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-02-18 11:05:40 följande:

Okej! Alltså hur många dagar innan ÄL kan man bli befruktad, alltså i genomsnitt? Vi har försökt nu 3 månader och närmsta ÄL vi kommit är ca 2 dagar innan men står fortfarande utan ett plus :/

Tror man säger att spermierna kan överleva upp till 5 dagar i kvinnan. Men det beror ju säkert på kvaliteten av spermierna och klimatet i kvinnan. Så 2 dagar innan äl borde kunna fungera.
  • ESemlan84

Jag håller på att testa efter äl just nu och både igår morse och idag så krånglar mitt cb digitala som jag testar med. Det visas inget resultat utan att något blivit fel och att man ska testa om. Så frustrerande, första gången detta händer i en cykel. Någon annan som har haft problem med cb digitals test för ägglossning?

• ESemlan84
    Melanes skrev 2020-02-26 09:53:45 följande:

Gjorde nyss ett ägglossningstest Clearblue advance med en blinkande gubbe idag mot en tom ring igår. Borde vi försöka få till det idag eller är det säkrare att försöka pricka efter en fast smiley? Kan väl dröja ett par dagar innan ägglossning efter en fast smiley om jag förstått instruktionerna rätt?

Det är ingen press att få till det just idag men om ett par dagar kanske. Men det är ju iofs olika hur lång tid stegringen tar. Jag har precis haft blinkande gubbar i 5 dagar men imorse blev det en fast gubbe. Vi fick till det igår och planerar även att satsa ikväll. Kanske imorgon om lusten finns.
  • ESemlan84
    boshab skrev 2020-02-27 05:30:06 följande:

Och så kommer ingen bild upp... -.-

Provar igen

FL verkar ha problem med är visa bilderna. Har varit så ett par dagar.
  • ESemlan84
    Josefine123 skrev 2020-02-28 17:58:06 följande:

JAG ÄR GRAVID! Helt chockad! Tog ett test nu i em för jag kunde inte hålla mig, och tydligt positivt! Bebis i början av november om det håller sig. Lite nervös vad mannen ska säga, han ville helst vänta tills maj och börja försöka.

Grattis! Vad spännande! Vilken dag efter äl är du på?
Svar på tråden BIM mars 2020