• MW90

BIM mars 2020

Hoppar in här. Har inte tagit sig sen utomkveds i september, ska eventuellt göra en äggledarspolning nu i mitten av mars men hoppas ju som sagt att det tar sig denna omgången så jag slipper det.

Någon får gärna lägga in mig på bim-listan 9/3

<3

• MW90

Skulle ni säga att detta är en normal stegring på äl-test med varannan dags mellanrum?

Har nästan aldrig använt äl-test för att jag alltid känt ägglossningen men nu dom senaste månaderna har jag inte känt något.

Brukar ha äl på ca dag 17-19, så därav inget positivt än eftersom det bara är cd 15 idag.

Hoppas ni förstår min fråga ;)
  • MW90
    Gnusmas skrev 2020-02-22 10:11:11 följande:

Ser normalt ut, men du behöver nog börja prova minst en gång om dagen nu när det börjar närma sig.

Tack för att du titta. Ja nu ska jag börja kolla två ggr om dagen :) från o med imorgon tänkte jag
  • MW90

Alltså jag blir inte riktigt klok på detta.

Varför fortsätter inte stegringen nu när man närmar sig ägglossning?!

Nu har den gått ner igen sen igår, men igår var heller inte ett positivt o idag har jag helt plötsligt tydliga äl-smärtor!!

Någon som vet varför det inte visa positivt igår då?

(Är ny på detta med äl-test)
  • MW90
    Fnattilur skrev 2020-02-23 12:51:41 följande:

Det kanske inte blir starkare streck! Dvs du fick fullt CD15. Det verkar ju också logiskt med smärtorna. :) Jag hittade exempel igår på testlagrets sida, kolla här: www.testlagret.se/hur-veta-dag-stegring

Okej, tack ska in o titta på den sidan.

Har dock provat äl-test en gång innan o fått positivt men det var för flera månader sedan.

Nu efter utomkveds så är allt helt knäppt känns det som ;(
  • MW90
    Undrandee skrev 2020-02-23 14:48:41 följande:

Ja jag vet. undrar varför jag ens testade själv, suck.

Var nog pgr symtomen jag kände antar jag. Kan man ens ha symtom innan plus på stickan?

Man kan ha symtom innan plus. Alla får inte det, men en del får. I min sista graviditet fick jag symtom några dagar innan jag plussa :)
  • MW90
    Fnattilur skrev 2020-02-26 07:51:37 följande:

Det här med ägglossningssmärta! Ni som känner av ägglossningen (innan, under eller efter), är det lika varje månad? Jag har aldrig tidigare kopplat värk/smårta med ägglossing. Men nu med ÄL-testerna så har man ju en helt annan radar och koll. Förra månaden hade jag 4 timmar med måttlig mensvärksliknande värk innan det släppte. Den här månaden hade jag inget sådant, utan fick plötsligt ont i nedre magen (höger sida) på ett sätt som jag känt förut men aldrig som sagt kopplat till ÄL. Det varade bara några minuter och tidpunkten stämmer absolut med styrkan på testerna före och efter.

Det är ungefär lika varje månad. Eller har varit så innan jag tog bort äggledaren.

Nu har smärtan minskat en aning o vissa månader finns den inte alls.

Jag har haft kraftiga smärtor när ägget släppt. Att det hugger i varje steg jag ska ta med det benet (samma sida som ägget släpper) om du förstår. Jag har haltat mig fram i flera timmar o sätta sig ner har oxå gjort ruskigt ont. Sen 1-3 dagar efter har jag mensvärk plus då ömma bröstvårtor.

Har inte behövt använda äl-test innan för jag känt fettsnål extremt men nu har jag fått börja använda det eftersom smärtan kan utebli någon månad.
  • MW90
    Leah56 skrev 2020-02-27 20:18:08 följande:

Ni somplussat innan bim vad hade ni för symtom?

Med dottern för snart 6 år sedan hade jag mycket flygningar innan bim. O det var det enda jag märkte, sen kom andra symtom senare.

Nu förra graviditeten som fick avbrytas så hade jag väldigt mycket.

- stickningar i brösten

- ont över livmodern

- fick en massa ulkningar så jag nästan kräktes varje morgon

- brösten blev an aning större

- ont i bröstvårtorna

- metallsmak i munnen

- yr när jag reste mig upp

- drömde mycket o var helt plötsligt morgonpigg, samt sov dåligt om nätterna

- frossa

- ont var tredje dag i ena äggledaren (gjorde ruskigt ont när jag skulle på toabesök) detta visade sig vara ett utomkveds så därav att den avbröts.
Svar på tråden BIM mars 2020